Links / Rechts scrollen uitschakelen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Na wat door de search geploeterd te hebben heb ik ngo steeds geen antwoord (niets eens iets dat in de buurt kwam), dus vraag ik het maar.

Ik heb een iframe in m´n pagina, met autoscroll, maar nu zijn d´r net 2 pixels (o.i.d) die overlappen waardoor ie ook naar rechts (en dus dan ook weer links) kan scrollen, maar dat moet dus niet, want de tekst en plaatjes worden toch niet breder dan ´t IFRAME. Iemand enig idee hoe ik horizontaal scrollen dus ken uitzetten?

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

<iframe scrolling="no"> of <iframe scrolling="vertical"> (hoewel ik het van die 2e niet zeker weet.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023

• m33p
Ja, zo ver was ik , maar het is juist de bedoeling dat hij ALLEEN verticaal kan scrollen en NIET horizontaal....

Verwijderd

m33p schreef op 14 september 2003 @ 16:39:
Ja, zo ver was ik , maar het is juist de bedoeling dat hij ALLEEN verticaal kan scrollen en NIET horizontaal....
even offtopic, maar als je jezelf wat vriendelijker over laat komen krijg je waarschijnlijk wat eerder antwoord.. of het kan weet ik ook niet zeker.. maar heb nu ook geen behoefte meer om te zoeken...

• flashin
Op e-programmeur vond ik:
beter zoeken:

met css kun je met overflow : -moz-scrollbars-vertical;
het eea regelen. overbodig te zeggen dat dit alleen in nieuwe (geckobased) browsers (moz en IE) werkt.
En:
gewoon vaste breedte (in pixels) aanhouden werkt nog altijd het beste heb ik aangehouden. werkt al jaren
:)

[ Voor 25% gewijzigd door flashin op 14-09-2003 17:22 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50

crisp

Devver

Pixelated

met css kun je met overflow : -moz-scrollbars-vertical;
het eea regelen. overbodig te zeggen dat dit alleen in nieuwe (geckobased) browsers (moz en IE) werkt.
IE Gecko-based? they wish...

Voor IE kan je overflow-x en overflow-y gebruiken ;)

Lijkt me verder toch wel verstandiger om gewoon te zorgen dat het past, dus let ook op padding en margins.

[ Voor 18% gewijzigd door crisp op 14-09-2003 19:36 ]

Intentionally left blank

• flashin
mja ff copy paste :z

[ Voor 3% gewijzigd door flashin op 14-09-2003 20:22 ]

• m33p
Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 17:17:
[...]

even offtopic, maar als je jezelf wat vriendelijker over laat komen krijg je waarschijnlijk wat eerder antwoord.. of het kan weet ik ook niet zeker.. maar heb nu ook geen behoefte meer om te zoeken...
Het was niet de bedoeling om zo over te komen... ik "zei het gewoon" maar ´t was op een normale manier bedoeld....

Verder, ik heb ´t al opgelost op een andere manier, maar ik ga toch even kijken maar wat gezegt is.... iig bedankt!

• flashin
Mogen wij missch de oplossing horen? is gemakkelijker voor volgende keren, hoeven ze het niet opnieuw te vragen.. maar je hebt dan nog sommige mensen :P

• m33p
Content smaller maken ;) Ben nog steeds op zoek naar een "echte" oplossing....

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 14:23
http://www.handleidinghtml.nl/html/elementen/iframe.html

Niet dus...

[ Voor 12% gewijzigd door kleautviool op 15-09-2003 18:16 . Reden: Wat vergeten :P ]

• m33p
Daar staat weer alleen aan, uit of auto.. niet alleen verticaal (dus horizontaal uit). Ik begin te twijfelen of het mogelijk is... zonder dan zelf een scrollbalk te maken dmv dhtml o.i.d....

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11-2023

slm

m33p schreef op 15 september 2003 @ 18:11:
Content smaller maken ;) Ben nog steeds op zoek naar een "echte" oplossing....
Volgens mij is de oplossing hier toch al aangedragen:

- gebruik van -moz-scrollbars-vertical voor Mozilla en gebruik van overflow-x:hidden voor IE. Dit zou je alléén moeten toepassen als je dus idd slechts een paar pixels hebt die voor de scrollbar zorgen, anders ben je content kwijt.

Daarnaast kan een doctype declaratie in IE soms een horizontale scrollbar veroorzaken. Probeer die eens te verwijderen en kijk dan of je de h-scrollbar nog steeds hebt.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Pagina: 1