[WC]Welk blok icm peltier

Pagina: 1
Acties:

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-02 10:39
Na 1,5 jaar gedraaid te hebben met mijn Dangerden Maze2 op mijn AMD'tje wil ik weer eens wat anders.
Ik heb besloten om over te stappen op peltier koeling, dmv een Drift-0.8 172W peltier.

Nu vraag ik mij dus af welk blok er hoogstwaarschijnlijk de beste prestaties zal gaan leveren,
in combinatie met de desbetreffende peltier dus. Ik heb een budget van maximaal E100,- voor het
blok alleen.

Waar ik tot nu toe mijn oog heb laten vallen:
-DD Maze 3
-DD Maze 4
-D-Tek White-Watter

Swiftech staat niet in dit rijtje omdat ik tot nu toe heel erg varierende reacties heb gehoord
over de verschillende Swiftech blokjes icm een peltier element. Vele van deze reacties waren
nogal negatief. En aangezien ik nu gewoon zeker te weten een goed blok wil hebben, wil ik dat
risico niet lopen. Mocht iemand hier anders over denken, probeer me maar over te halen :P

Naar mijn idee is de D-Tek White-Watter momenteel het beste blok, zover ik dit uit de
verschillende recensies heb kunnen opmaken. Maar hoe dit blok presteerd icm een peltier
heb ik nog niet kunnen vinden op het internet.
Of mag ik gewoon aannemen, omdat dit 'het beste' blok is, deze dan ook gelijk het aller-
best zal presteren met een peltier?

Om een peltier te gebruiken heb je naar mijn idee altijd een blok nodig dewelke gebruik maakt
van de 4 mountingholes in je moederbord, dus alle blokjes die niet gebruik maken van die
bevestigings manier vallen af.

Het binnenwerk van het blokje moet percee van koper zijn, omdat ik geen zin heb in
galvanistische corosie. Het gebruik van WaterWetter en dergelijk spul is voor mij niet echt
handig omdat ik mijn setup redelijk vaak aanpas/ leeg laat lopen.

Ik wil dit blok trouwens wederom gaan gebruiken in een AMD setup. Het importeren van
het blok uit het buitenland vind ik niet echt een probleem.

Verwijderd

De Whitewater is het beste blok met normale waterkoeling. Alleen zal hij zeer slecht presteren met Peltier, daar is hij niet voor gemaakt!
Voor peltier is de Maze4 of de Swiftech 8500 het meest geschikt. Deze blokken wordenover het hele oppervlak gekoeld en niet zoals de Whitewater op 1 streep op het blok te hoogte van de cpu.
Ik zou voor een van de boven genoemde waterblokjes gaan, de swiftech of de dangerdan dus. Toch heb zelf de D-tek Whitewater, omdat ik niet van plan ben een peltier te gaan gebruiken.

• arnoman
De swiftech 8500 heb ik momenteel niet helemaal scherp, ik zoek wel ff naar wat info. Maar is het niet zo, net zoals bij de meeste Swiftech blokjes dat er enkel een klein dun plaatje koper als bodem wordt gebruikt in dat 8500 blokje?

• arnoman
Ik kan het 8500 blokje nergens vinden.. Ik kan alleen maar een setje vinden.
http://www.swiftnets.com/products/h20-8500-0.asp
NoStra, zou jij anders ff een pic/info willen plaatsen over welk blok jij dan bedoelt?

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
http://www.swiftnets.com/products/mcw5000.asp

Die is wel goed voor te koelen met een pelt ;)

• arnoman
Intronic, het blokje ziet er idd weer heel erg fraai uit! Ik ben alleen een beetje huiverig over die kleine koperen bodem. Ik meen dat het Dabit was die met een van deze blokken zeer negatieve ervaringen had gehad. Wederom zijn hier geen revieuws van te vinden op het internet (icm peltier)

• arnoman
Ik heb een deal kunnen sluiten met een tweaker die een DD maze4 aanbood op VA.
Als ik alles eenmaal heb draaien laat ik me resultaten nog wel een keertje zien..

Wil een modje deze ff dichtgooien!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
arnoman schreef op 14 September 2003 @ 18:29:
Wil een modje deze ff dichtgooien!
Nope.. Als het topic afgehandeld is, dan kan het mooi wegzakken.. Slotje is nergens voor nodig ;)
En je kunt dit topic nog altijd gebruiken om je resultaten te laten zien :)

Verwijderd

arnoman schreef op 14 September 2003 @ 15:51:
De swiftech 8500 heb ik momenteel niet helemaal scherp, ik zoek wel ff naar wat info. Maar is het niet zo, net zoals bij de meeste Swiftech blokjes dat er enkel een klein dun plaatje koper als bodem wordt gebruikt in dat 8500 blokje?
Sorry ik bedoelde de MCW 5000 uit de H2O 8500 swiftech set.

Verwijderd

arnoman schreef op 14 September 2003 @ 16:36:
Intronic, het blokje ziet er idd weer heel erg fraai uit! Ik ben alleen een beetje huiverig over die kleine koperen bodem. Ik meen dat het Dabit was die met een van deze blokken zeer negatieve ervaringen had gehad. Wederom zijn hier geen revieuws van te vinden op het internet (icm peltier)
Dat was de MCW462 (oud type)....

• arnoman
Oh, sorry NoStra, nu ik het nalees zie ik ook dat het om de MCW462 gaat..
Twynn, je hebt gelijk!
Nu nog ff snel een deal sluiten met Fewture en dan heb ik mijn peltier+psu+coldplate ook snel binne

[ Voor 1% gewijzigd door arnoman op 15-09-2003 08:25 . Reden: Deal gesloten met Fewture, me TEC+PSU+CP zijn onderweg :P ]

Pagina: 1