(nieuwe) monitor "zingt" op hoge frequentie.

Pagina: 1
Acties:

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 23:44
Ik heb afgelopen woensdag een nieuwe Iiyama Visionmaster 1403 (LS704UT) gekocht. Werkte perfect, tot vandaag: monitor begint ineens vreselijk te piepen cq. zingen. Het is een monotoon geluid waarvan je bijna pijn aan je oren krijgt.

Ik had 'm ingesteld op 1024x768 @ 85Hz. Ik heb nu de refreshrate teruggeschroefd naar 70Hz en nu lijkt het probleem verholpen te zijn.

Mijn vraag: Hoe kan dit? Ik las in de search dat dit probleem bij oudere monitoren veel voorkomt, maar deze is gloednieuw!

Ter informatie: videokaart is een Geforce 2 MX 200.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:13
Stel hem eens in op een hogere resolutie + hoge refreshrate, misschien geeft dat beter resultaat?

|>

• Ronald Koeman
Het is een 17", de "aanbevolen" resolutie is 1024x768, en vanzelfsprekend wil ik 'm dan natuurlijk ook op de hoogste mogelijke refreshrate draaien :)

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Lijkt me toch een defect. Terug gaan en omruilen.

Alles is terug te redeneren naar 4

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ja dat is toch zo'n (loszittend) spoeltje wat trilt ofzo?
teruggaan ja, hoort namelijk niet

• Ronald Koeman
Update: Na wat spelen met de refreshrates doet ie het nu (voorlopig) weer goed. Voor hoe lang is de vraag...

• Steefph
Je kan hem beter terugbrengen. Als je wacht moet hij voor reparatie weg nu kun je hem nog omruilen.

[ Voor 3% gewijzigd door Steefph op 14-09-2003 16:13 ]

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Je moet het in ieder geval omruilen, ik heb hier een v90 met hetzelfde probleem. alleen jammer dat hij al uit zijn garantie is :(

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
probeer es refresh lock of probeer in je geavanceerde instellingen je refreshrate vast te leggen

Verwijderd

Dat vindt ik raar heb hier het zelfde probleem ook met een Geforce 2 MX 200 en een gloed nieuw monitor!!!

• Steefph
Kan een produktie fout zijn.

Verwijderd

Wie weet :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 16:28:
Dat vindt ik raar heb hier het zelfde probleem ook met een Geforce 2 MX 200 en een gloed nieuw monitor!!!
Lees het philips 109p40 topic eens zou ik zeggen. Bij nieuwe monitoren komt deze kwaal ook heel vaak voor hoor. Meestal een loszittende winding op een spoel maar het kan ook een ernstiger kwaal zijn. Gewoon direct mee terug gaan!

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Ook gehad met de Ilyama monitor van mn ouders (type weet ik zo ff niet uit mn hoofd). Gloedjenieuw en constant pakte hij een uiterste refrshrate van 60 of 75 hertz (per sessie verschillend), terwijl ie 85 aan kon.
Op den duur werd zelfs het beel heel dof.
Is 2x weg geweest ter reparatie en doet het tot nu toe weer naar behoren. Echter hebben ze nu de voet voor onder de monitor weer niet meegeleverd.
Stelletje prutsers bij Ilyama! :( Mn ouders en mij zelf zie je geen monitors weer kopen van Ilyama denk ik ;)

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 20:21

Len

Leeg

Als ik iets terug stuur dan strip ik het zoveel mogelijk (geen kabels enz). Als je mazzel hebt sturen ze het terug met wel kabels (of een extra monitor voet ;) )

Free Tibet

• Bor

Bor

Len schreef op 15 September 2003 @ 12:11:
Als ik iets terug stuur dan strip ik het zoveel mogelijk (geen kabels enz). Als je mazzel hebt sturen ze het terug met wel kabels (of een extra monitor voet ;) )
Tuurlijk, eerlijkheid siert de mens toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 15-09-2003 14:12 ]

• Len

Len

Leeg

Ik ben niet zo dom dat ik nu naar een monitor moet kijken die half op z'n kant ligt.
Dat de fabrikant zo stom is om een standaard pakket terug te sturen.. tja not my problem.

ps. moraalridders.. |:(

Free Tibet

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Had ik ook met een van mijn oudere monitoren. Dreun erop geven loste het vaak op... 8)7

Forget your fears...
...and want to know more...

• Bor

Bor

Len schreef op 15 september 2003 @ 12:23:
Ik ben niet zo dom dat ik nu naar een monitor moet kijken die half op z'n kant ligt.
Dat de fabrikant zo stom is om een standaard pakket terug te sturen.. tja not my problem.

ps. moraalridders.. |:(
Tuurlijk, maar jij geeft gewoon de tip op alles maar gewoon te houden. Dat is gewoon diefstal vriend. :r

• Aikon
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 15 september 2003 @ 12:42:
[...]

Tuurlijk, maar jij geeft gewoon de tip op alles maar gewoon te houden. Dat is gewoon diefstal vriend. :r
Stel je niet zo aan man. Als de fabrikant ongevraagd je een setje kabels en een monitorvoet stuurt wat moet je dan doen? Die dingen op eigen kosten weer terugsturen ofzo? Is toch hun fout.

Ontopic: bij tv's horen sommige mensen toch ook weleens een piep. De '50-Hz-piep' zeg maar. Kan dit hier niet het geval zijn?

• Len

Len

Leeg

Dat maak jij ervan, ik zeg: stuur het "kaal" op. Zo verkom je problemen dat de ineens zonder kabeltjes/monitorvoet/drivercd's/ect komt te zitten.

Als ze teveel terug sturen.. tja dat is dom.
Je kan ze dan wel bellen en dan krijg je te horen dat je het meestal mag houden.

PS. ik ben je vriend niet.

Free Tibet

• Bor

Bor

Ik heb zelf meerdere keren een nieuwe Philips gekregen die last hadden van een pieptoon. Een telefoontje was genoeg om hem om te laten ruilen. Behalve dat het irritant is, is het in sommige gevallen ook een indicatie dat de monitor of zijn voeding niet lang meer heeft te leven.

edit:
Mijn vriend niet? Dat zul je ook nooit worden, ik hou niet van oneerlijke mensen. Aikon heeft het over "ongevraagd meesturen", jij laat expres die dingen achter in de hoop extra te krijgen.

edit:
Bovendien veranderen jullie elke keer de "bedoelingen"

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 15-09-2003 15:05 ]

• Aikon
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 15 September 2003 @ 14:07:
edit:
Mijn vriend niet? Dat zul je ook nooit worden, ik hou niet van oneerlijke mensen. Aikon heeft het over "ongevraagd meesturen", jij laat expres die dingen achter in de hoop extra te krijgen.
Ik heb het over precies hetzelfde hoor. Lees het anders nog een keer goed door.
Maar laten we er over ophouden ;)

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Aikon schreef op 15 September 2003 @ 13:53:
[...]
Ontopic: bij tv's horen sommige mensen toch ook weleens een piep. De '50-Hz-piep' zeg maar. Kan dit hier niet het geval zijn?
[off-topic]
Elke TV maakt toch zo'n piep-geluid?
en het is iig hoger dan 50Hz, voor de meeste mensen is het ook te hoog om te horen, en als je iets aan het kijken bent op tv, dan valt het geluid gewoon niet meer op.
[/off-topic]

Als ik jou was zou ik idd gewoon terug gaan met die monitor (als je teminste weer last krijgt van die piep)
en het advies van Len niet opvolgen. O-)

Het is natuurlijk mooi meegenomen als dit per ongeluk gebeurt, dan zul je mij die dingen ook echt niet terug zien sturen hoor, maar ik zal zo'n situatie niet bewust gaan veroorzaken...
(ik ben wel eerlijk, maar ergens houd 't wel op hoor B) )

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

[On Speech]
Ja joh, anders gaan we hier ff oorlog voeren joh. Tjesus hee, we hadden het over het probleem van de TS en niet over wie wat teruggestuurd krijgt van een fabrikant. Ik zou zeggen...wie niet waagt wie niet wint. Je hebt mensen met meer lef en die doen dat gewoon en die zien wel wat ze terug krijgen. Je hebt ook mensen die daar principieel niet tegen kunnen en dat niet doen. Dus conclusie(wat iedereen al vast wel 100000 heeft gehoord) niet ieder mens is hetzelfde.
[/On Speech]

Wat je in ieder geval moet doen is met je monitor terug gaan, je hebt toch garantie. Als je ergens garantie op hebt, en het doet andere dingen dan ie moet doen, altijd terug gaan. Je verliest er uiteindelijk niks mee,toch????

• Aikon
  • Niet online
KompjoeFriek schreef op 15 September 2003 @ 14:24:
[...]
[off-topic]
Elke TV maakt toch zo'n piep-geluid?
en het is iig hoger dan 50Hz, voor de meeste mensen is het ook te hoog om te horen, en als je iets aan het kijken bent op tv, dan valt het geluid gewoon niet meer op.
[/off-topic]
Tis uiteraard geen 50Hz piep nee, maar dat heeft er wel mee te maken. 50Hz zou je horen, geloof dat het tussen de 20 en 25KHz zit.
Sommige mensen kunnen dat horen, overgrote deel niet.
...en het advies van Len niet opvolgen. O-)

Het is natuurlijk mooi meegenomen als dit per ongeluk gebeurt, dan zul je mij die dingen ook echt niet terug zien sturen hoor, maar ik zal zo'n situatie niet bewust gaan veroorzaken...
(ik ben wel eerlijk, maar ergens houd 't wel op hoor B) )
Zucht.
Nog 1x dan. Wat Len bedoeld: als je je monitor terugstuurt, doe er dan geen kabels enzo bij. Dan kan de fabrikant die ook niet vergeten terug te sturen, die hoeft dan enkel de monitor terug te sturen.
Als de fabrikant dan uit eigen initiatief kabels ed erbij doet (uit service, of gewoon omdat ze alleen complete paketten terugsturen) dan heb je gratis extra kabels. Zo niet, dan heb je gewoon je eigen kabels nog en is er ook niks aan de hand.
Komt totaal niks illegaals bij kijken, en er is dus al helemaal geen sprake van oplichting en/of fraude.
Punt uit ;)

• Bor

Bor

Heeft topicstarter al een keuze gemaakt wat ie er mee wil doen?
Zucht.
Nog 1x dan. Wat Len bedoeld...
Wat Len bedoeld is gewoon niet wat hij zegt imho. Maar hou er nou over op. Hier help je topicstarter niet mee en zorgt er alleen maar voor dat dit topic op slot gaat.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Len schreef op 15 september 2003 @ 12:11:
Tsjah, soms sta je er niet bij stil 8)7
Bor_de_Wollef schreef op 15 September 2003 @ 12:42:
[...]

Nix geen diefstal. Je hebt het gekocht dus is van jou ;)
Je stuurt em ter reparatie op (service), dat (vind ik) hoort er bij als je em koopt. Eigenlijk ben je dus veelal niet verplicht de accesoires bij het product mee te sturen, maar jah je denkt vaak automatisch: laat ik het maar doen, ze zullen het wel nodig hebben.

Verwijderd

Ik heb juist al 2 keer me monitor laten nakijken (garantie), alleen monitor dan floppy met monitorvoetstuk en kabels enz. thuis laten liggen en kreeg iedere keer weer een gloed nieuwe terug :) met alles erop en eraan.
Was een sony a200 dacht zoiets was om de 2 maanden wat mee, alleen de laatste die ik binnen heb gehad die heeft het nu al ongeveer een jaar uitgehouden...

Wel goede service dus... :)

• The PyroPath
  • Laatst online: 11-08 00:26

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Uhm 9 van de 10 keer zegt zelfs de service desk dat je dat ding zo kaal mogelijk op moet sturen, want als je het NIET terug krijgt is het vaak een gevalletje:"zoek het maar lekker uit" zo heb je dat ook met accu's en telefoons en dat soort ongein.

Staat zelfs in de handleiding van:
-mn TV
-Video
-monitor
-telefoon
-dvd speler (hoewel die helemaal geen losse onderdelen heeft :?)

En die jongen bedoelde het gewoon sarcastisch, wat wat meot je in godesnaam met een nieuwe voet? bovendien is het hun eigen verantwoording dat als je iets NIET mee stuurt dat zei het dan ook niet mee terug sturen.

Over het echte probleem hier:

Had een oude monitor die dit soort kuren vertoonde, als je die een klap gaf was t weg, mocht het op korte termijn terug komen probeer het dan eens met een tik te verhelpen, ist dan weg, dan is het het eerder genoemde spoelprobleempje. vertrouw je het niet dan zo ik hem nu al terug sturen, doen ze vast niet zo heel erg moeilijk over neem ik aan.

Breek je nek voorzichtig

• Ronald Koeman
Ik heb een mailtje gestuurd naar Iiyama costumer support en zij verzekerden mij dat als de klacht terug zou keren zij bereid zijn de monitor om te ruilen. Monitor heeft totnutoe geen problemen meer gegeven dus ik laat het even zo.

(jammer dat de hele kaal-opsturen-of-niet-discussie nu voor niks is geweest, misschien voor de toekomst ;) )

Monitor is gekocht bij een webshop, dus "ff omruilen" is er helaas niet bij (temeer omdat ik geen eigen vervoer heb en niet het OV in wil met zo'n lompe monitor), maar anders had ik dat zéker gedaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Ronald Koeman op 17-09-2003 17:16 ]

Pagina: 1