Interne firewire aansluiting afwijkend?

Pagina: 1
Acties:

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
De interne firewire i1394 stekker van een los bracket past niet in de interne firewire aansluiting van mijn Creative Audigy I geluidskaart. Firewire aansluiting niet universeel? Is een converter nodig? Foute stekker door fabrikant aangesloten? Of ….?

Van mijn Via Epia M9000 heb ik een los bracket over. Een exemplaar voorzien van 2x USB highspeed en 2x firewire. Dit bracket wil ik in een andere computer gebruiken. Bij inbouw constateer ik echter het volgende merkwaardige. Geen van de - twee witte - individuele female stekkers verbonden aan de twee firewire poorten van het bracket, passen op de interne firewire male aansluiting van mijn Audigy-kaart. In de female stekker zit het gaatje dicht, waar de male aansluiting een pinnetje heeft zitten!?!

Het frappante is voorts, dat de – enkele gele – female stekker van de twee bracket USB-aansluitingen wél op de interne male aansluiting van mijn Audigy past! ‘k Vermoedde eerst, dat ik de verkeerde kabeltjes probeerde met elkaar te vinden. Doch heel duidelijk staat op de ommanteling van de kabel welke waarvoor is: de twee met witte stekkers voor firewire en de enkele met gele stekker voor USB.

Iemand hiermede bekend? Heeft een oplossing?
Uiteraard zou domweg aansluiten en uitproberen te doen zijn, doch dit ik heb ik (nog) niet gedaan. Ben benauwd dat de één of andere aansluiting daarmee kapot gaat. Graag jullie advies, suggesties of wat dan ook.

edit:

Typo in topic: 'aansluitend' moet zijn 'aansluiting'

[ Voor 3% gewijzigd door roba op 14-09-2003 15:29 . Reden: typo ]

The desire to know is natural to all good people!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.tech-report.com/reviews/2003q3/abit-is7/backplate.jpg

Zo'n aansluiting?
Dit is het enige verschil wat ik weet tussen firewire poorten, afgezien van male/female dan ;)

Misschien dat er anders een pinnetje verbogen is :?
Pak alle originele kabels bij de originele randapparaten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 15:35:
[afbeelding]

Zo'n aansluiting?
Dit is het enige verschil wat ik weet tussen firewire poorten, afgezien van male/female dan ;)

Misschien dat er anders een pinnetje verbogen is :?
Pak alle originele kabels bij de originele randapparaten.
zeg er dan ook ff bij wat het verschil is: die kleine is 4 pins, die grote 6 pins. enige verschil is of er wel/geen voedingsdraden meelopen. zijn gewoon verloopstukjes voor in de handel, maar bedenk wel dat apparaten die per se hun voeding van de firewire moeten trekken niet werken op de 4 pins.

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
De afbeelding van VWK toont van links naar rechts: USB, USB, mini USB of -firewire(?) en firewire. Als je die mini aansluiting vervangt door een gewone firewire poort zoals de meest rechtse, heb je mijn bracket.

Nou gaat het mij dus niet om de aansluitingen die je op de afbeelding ziet. Het gaat om de stekkers die aan de uiteinden van de kabels zitten die je op de afbeelding nog net ziet weglopen. Voorts is er absoluut geen sprake van verbogen pinnetjes o.i.d. en praat ik over de kabels die aan het bracket vastzitten; origineel dus.

Voor de beeldvorming.
Op de Audigy zit voor de firewire aansluiting twee rijen pinnentjes onder elkaar: de bovenste rij 5 stuks en de rij eronder 4. Bij de rij van 4 'ontbreekt' de meest rechtse.

Aan het bracket zit voor de firewire twee witte stekkers met twee rijen gaatjes: de bovenste rij 5 stuks en de rij eronder 4. Bij de rij van 4 is de meest linkse dicht.

En tot slot. Aan het bracket zit voor de USB één gele stekker met twee rijen gaatjes: de bovenste rij 5 stuks en de rij eronder 4. Bij de rij van 4 is de meest rechtse dicht.

Ergo, het is dat de kabels van de enkele gele stekker afkomstig zijn van de USB aansluitingen, anders zou ik hem zo in de male firewire poort van mijn Audigy geprikt hebben. Maar dat kan niet de bedoeling zijn, nietwaar?

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Oké guys, item kan - denk ik - dicht.

Oplossing (b)lijkt er niet te zijn. De firewire stekker van de MSI bracket kabel is dus afwijkend van de interne firewire aansluiting van mijn Audigy. Volgens mijn reseller is het een stekker voor connectie op het moederbord. Wil je echter - zoals ik - de aansluiting van de Audigy gebruiken zal ik een Creative bracket versie moeten aanschaffen. :(

Laat ik nou menen dat firewire een standaard is! Niet alleen voor externe, maar ook interne aansluiting. :?

Daarmee is/was de kous af. 'k Laat het hierbij. :'(

[ Voor 2% gewijzigd door roba op 20-09-2003 00:32 . Reden: typo ]