Kan geen netwerk maken met Telenet Quatro

Pagina: 1
Acties:

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-08 14:20
Het zit zo ik zity hier op kot en we hebben telenet quatro met een hubje... Voor het ogenblik zijn er maar 2 computers op aangeslote. Beide draaien windows xp... Nu probeer ik een netwerk je te maken zodat bestanden makkelijk kunnen uitgewisseld worden... Maar het wilt maar ni lukken... heb die wizard al eens laten lopen maar zonder resultaat.

Op bijde computers werkt het internet... Maar ze zien elkaar blijkbaar niet op het netwerk... De windows xp firewall staat uit. En ze zitten allenij op de MSHOME netwerkgroup...

Heb de status nagekeken en alles klopt.. Het enige wat mss een haar in de boter kan zijn si dat ze beide op een andere dhcp server zitten wat dat ook mag wezen...

Het is een sitecom hub, de ene comp heeft een realtek netxerkkaart en de andere een VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (zit op mijn gloednieuw asus moederbord)

dit is de ipconfig van de 2pcs

PC1:
DNS-suffix: pandora.be
IP: 213.224.220.208
Subnet mask: 255.255.255.0
Default gateway: 213.224.220.1

PC2:
DNS-suffix: pandora.be
IP: 213.224.198.126
Subnet mask: 255.255.255.0
Default gateway: 213.224.198.1

Weet iemand wat het probleem is? En eventueel hoer ik het kan verhelpen.. Indien er meer info nodig is vraag maar...

"If it works, don't fix it"

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Dat komt omdat je allebei in een ander subnet zit. Dat zegt je misschien niet veel, maar goed. Als je bestands- en printerdeling aanzet, deel je ook je bestanden naar het grote boze internet.

Er zijn wel een paar omwegen (VPN, statische routes aanmaken, etc) maar als ik jou was, zou ik voor ca. €70 een routertje kopen, en die gebruiken in plaats van de hub. Heb je een intern netwerk op 100Mbps, je kan gewoon bestanden en printers delen, en je bent nog een beetje redelijk beveiligd ook.. En je kan met 4 pc's tegelijk internetten en 'netwerken'. Nog meer als je er die hub nog naast hangt.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-08 14:20
We hebben hier al een router maar dan krijg je zever met bestanden uitwisselen en voicechat via MSN... Bovendien krijg je dan maar 1 ip voor 4 comps wat een hoop zever geeft voor sharprogrammas... Maakt ni uit dan de beveiliging laag is... dan zet ik dat enkel aan als het nodig is he...

"If it works, don't fix it"