Toon posts:

Webserver maken

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:

Ik heb 2 IP adressen van, 1 gebruik ik voor internet te verdelen.
Die andere wil ik gaan gebruiken voor een webserver.
Ik heb een win2k server met 2 nic's die internet verdeeld. Van daaruit gaat het naar een switch waar mijn computers aan hangen.
Nu wil ik met het andere IP adres een webserver gaan draaien.
Kan dit zonder een extra hub achter mijn kabelmodem te hangen, dus dat ik de webserver gewoon aan de (bestaande) switch hang?
Als dat niet kan, kan ik dan d.m.v. een extra nic in de win2k server?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:12
Het kan met een extra nic in de Win2k server, echter je dient dan wel een hub te plaatsen tussen je kabelmodem en de Win2k server. Op de huidige manier met 1 NIC kan het niet nee, omdat Windows 2000 voor zover ik weet niet toestaat meerdere IP-adressen aan één NIC te koppelen.

Verwijderd

Windows kan prima overweg met 2 IP-adressen op één NIC. Zie Network Properties -> Local Area Network Properties -> TCP/IP Properties -> Advanced -> IP-addresses -> Add :)

Maar de andere oplossing is ook een goede.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 15:14:
Windows kan prima overweg met 2 IP-adressen op één NIC. Zie Network Properties -> Local Area Network Properties -> TCP/IP Properties -> Advanced -> IP-addresses -> Add :)

Maar de andere oplossing is ook een goede.
Ja ok, maar hoe kan ik dat dan realiseren?
Moet ik dan een andere pc aan de switch hangen, of kan ik ook mijn win2kserver als webserver gaan gebruiken dan, maar met het andere IP adres als dat ik voor internet verdelen gebruik?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:20
waarom niet i-net>>hub>>webserver
................................>>normale server>>local netwerk

dus van die 2 ipadressen 1 aan de webserver toewijzen
en de andere aan de server van het lokale netwerk

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Ow wacht, ik dacht dat hij die webserver op z'n Windows 2000 sercer wou draaien. Mijn excuses.
In dat geval is het het makkelijkst om een hubje direct na je modem te zetten. Je webserver zal geen extern IP-adres krijgen aan de switch achter je Windows 2000 server.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kan dus ook mijn webserver op mijn win2k server gaan draaien, door een extra ip adres toe te voegen?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45
Ja. :D

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik dat instellen op mijn server? Ik weet wel hoe ik een extra ipadres toevoeg, maar wat moet ik dan instellen voor het routeren en de webserver, want dan gebruikt hij twee verschillende ipadressen?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:01

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 13:07:
Hoe moet ik dat instellen op mijn server? Ik weet wel hoe ik een extra ipadres toevoeg, maar wat moet ik dan instellen voor het routeren en de webserver, want dan gebruikt hij twee verschillende ipadressen?
Alle verkeer routeren naar het ene IP-adres en in de IIS instellen dat de site zich bevind op het andere IP-adres(properties van je site)

Verwijderd

Topicstarter
BoAC schreef op 15 September 2003 @ 13:13:
[...]

Alle verkeer routeren naar het ene IP-adres en in de IIS instellen dat de site zich bevind op het andere IP-adres(properties van je site)
Ja maar de computernaam van server is CP....-a om een ipadres te krijgen van @home, nu kan ik geen ip adres toevoegen op de nic die rechtstreeks op internet is aangesloten omdat hij een dhcp toegewezen adres krijgt.
Moet ik dan de computernaam veranderen en zelf de IP's opgeven???

Verwijderd

Met DHCP - en zeker met @Home - zal dit niet gaan werken. Je zult dus echt twee aparte netwerkkaarten of machines moeten aansluiten.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:01

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 14:51:
Met DHCP - en zeker met @Home - zal dit niet gaan werken. Je zult dus echt twee aparte netwerkkaarten of machines moeten aansluiten.
Hoe weet je dan welk IP-nummer welke kaart krijgt :?

Trouwens: waarschijnlijk moeten er wel 2 machines worden gebruikt omdat @Home IP's toewijst adv. machine naam toch?
Dat wordt dus 1 webserver en 1 router machine :P

Verwijderd

alles wat hier gepost wordt is bullshit! alsje achter een kabelmodem een hub wil plaatsen gaat het mis je moet dan een router plaatsen aangezien je bij alle kablemodems maar 1 mac adress kunt leveren

Ik zou adviseren een router met ingebouwde firewall en gewoon daarachter de computers en de server als een aparte computer!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 22:19:
alles wat hier gepost wordt is bullshit! alsje achter een kabelmodem een hub wil plaatsen gaat het mis je moet dan een router plaatsen aangezien je bij alle kablemodems maar 1 mac adress kunt leveren

Ik zou adviseren een router met ingebouwde firewall en gewoon daarachter de computers en de server als een aparte computer!
Het is dan ook een nutteloze kick, aangezien je een topic van September 2003 kicked ;)

En een mac-adres != IP-adres ;)
En dan nog... Mac adressen kan je ook spoofen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 09-04-2004 22:40 ]

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ow, goed dat je het zecht, dan was de situatie hier thuis denk ik de uitzondering op de regel want ik had een kabelmodem aangesloten op een Hub, waarop 2 PC's waren aangesloten en elk kreeg zijn eigen IP nummer. :+

Bij @home kan je gewoon een hub achter je modem plaatsen en op je hub meerdere PC's, als je iig voor elke PC een eigen @home 'machinenaam' hebt. Door de webserver PC direct aan de kabelmodem te hangen (dus een hub met daaraan je webserver, je routerpc en je kabelmodem), nadat je deze de goede naam hebt gegeven, zal de webserver pc zijn eigen IP adres krijgen. Toch? >:)

MechWarrior || Monsters Game

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:11

blizt

Wannabe-geek

alles wat hier gepost wordt is bullshit! alsje achter een kabelmodem een hub wil plaatsen gaat het mis je moet dan een router plaatsen
Hier heeft 't anders jaren gewerkt met een hub achter een router?

United we stand, and divided we fall

• paella
  • Laatst online: 21:45
blizt schreef op 09 april 2004 @ 23:12:
[...]

Hier heeft 't anders jaren gewerkt met een hub achter een router?
Een hub achter een router is weer iets anders. Maar zolang je maar 2 "echte" IP adressen kan krijgen achter je hub, achter het kabelmodem, zal het werken. Maar dat doen de meeste providers dus niet.

[ Voor 3% gewijzigd door paella op 11-04-2004 08:40 ]

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Nuttige kick :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.