heeft 100mhz Geheugen bij 133mhz zin?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-07 10:21
Eej, ik heb hier nog een pctje staan met daarin 64mb 133mhz SDRAM geheugen.
Nou heb ik nog 2 strookjes van 64mb 100mhz geheugen liggen..
mijn vragen zijn:

Heeft het zin om het 100mhz geheugen erbij te zetten?
Moet ik in de bios het geheugen naar 100mhz zetten?

Alvast bedankt :9

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 15:01

HellFish

Hang The DJ

Ik zou het gewoon eens proberen.

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

ALs je vastlopers en kapot geheugen hebt, weet je dat het daar aan ligt.

Verwijderd

Ja, dat kan (onder bepaalde voorwaarden)

PMG Faq: Kan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien?

Meten is weten, testen doen de besten... ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
als je FSB 133 is, zal het gewoon niet werken, of die 100 modules moeten zich zover laten overklocken dat ze op 133 lopen, maar dat vraag ik me af.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

DJSmiley schreef op 14 september 2003 @ 14:11:
als je FSB 133 is, zal het gewoon niet werken, of die 100 modules moeten zich zover laten overklocken dat ze op 133 lopen, maar dat vraag ik me af.
hoezo dat??
je kan je geheugen prima op een andere snelheid laten lopen dan de fsb.

• naftebakje
  • Laatst online: 10:07
Als je dos draait op die PC, is het nie echt nodig om geheugen bij te steken.
Draai je win95 of 98, steek die er dan maar bij (op 100MHz, en eventueel proberen te overclocken naar 133, al je van overclocken kent). Je peecee zal dubbel zo rap aanvoelen ;) .
Heb je winXP, dan kun je beter naar 256 MB geheugen overstappen, om soepel te draaien.
En als je linux draait, dan zou ik het nie weten, maar 'k denk toch daj beter wa meer dan 64MB geheugen hebt.

Keb ook zo laatst 16MB EDO-ram (kweet nie zeker, van die ram daj 2 reepjes nodig ebt) in een zijn computer gestoken (AMD K6-2 333 MHz, 64MB SD-RAM) en et scheelde echt wel ferm in prestaties (hij kan nu al bijna zonder schokken MP3's mixen, daarvoor liep ie vast).

[ Voor 25% gewijzigd door naftebakje op 14-09-2003 14:17 . Reden: verhaaltje en tiepoos ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Was het niet zo dat dan al het geheugen zich automatisch aanpast aan het langzaamste geheugen dat in 1 van de sloten zit, m.a.w. alles gaat dan op 100 MHz draaien.
Ik denk wel dat het kan aangezien het een ouder mobo is.
En anders de keus 128MB op 100MHz of 64Mb op 133MHz.(ff kijken en meten wat sneller is)

[ Voor 33% gewijzigd door makkie op 14-09-2003 14:29 ]

• naftebakje
  • Laatst online: 10:07
makkie schreef op 14 September 2003 @ 14:15:
Was het niet zo dat dan al het geheugen zich automatisch aanpast aan het langzaamste geheugen dat in 1 van de sloten zit, m.a.w. alles gaat dan op 100 MHz draaien.
Da ligt aan de instelling van je bios, als hij op auto staat zal hij (meestal) automagisch op 100 MHz springen.

TS, heb je al in je bios gekeken of je je geheugen op 100 MHz kan laten lopen?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:48

The Third Man

The Third Jellyfish

Op 100 MHz is niet zo'n aanrader als het al mogelijk is. Meestal kan je toen het geheugen alleen op HSTCLK (dus FSB) of HSTCLK+PCI draaien. Op die manier kom je dus niet onder de 133 MHz. Maar overklokken lukt meestal wel als je de geheugentimings hoog zet (dus CAS 3 enz). PC100 op 133 draaien lukt meestal wel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

@TS:

Technische PMG FAQ

Specifieker:
Hoe snel je geheugen draait wordt door het moederbord bepaald, niet de evt reepjes die er al in zitten. De 'PC-100/133' aanduiding op zo'n reepje is een maximum gegarandeerde snelheid. Het kan zijn dat je 64MB PC-133 reepje maar op 66MHz of 100MHz draait, dan kun je er makkelijk die andere reepjes bijprikken.

Hoe bepaal je hoe snel het draait? Allereerst door na te gaan wat de FSB (bussnelheid) van je processor is. Meestal zal het geheugen (bij een P3/Celeron systeem) op dezelfde snelheid draaien. Als je bussnelheid 100MHz of trager is, moet het sowieso kunnen.

Maar goed, als je
PMG Beleid - dit graag lezen eer je post :)
gelezen had, had je geweten dat we echt meer info over je systeem nodig hebben om hier iets concreets te zeggen.

@andere posters in dit topic:
Eh, sommigen van jullie zouden beter ook het bovenstaande kunnen lezen :/

/te weinig info/faq - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.