Probleem met router

Pagina: 1
Acties:

• Somora
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02-2025
(jarig!)
Hallo allemaal. Ik heb sinds kort een routertje gekocht (Level one 1405TX) en hierop heb ik een alcatel speed touch home op aangesloten. Nu het probleem is dat mijn modem geregeld het internet uitzet als ik op internet ben. Dus ook tijdens downloads ;( . Nu er hangen drie pc's aan de router ( twee met xp en een met 2000) Aan wat zou dit kunnen liggen?

Verwijderd

Kun je die alcatel modem niet zo instellen dat deze de verbinding open houdt.

• Somora
(jarig!)
Ja dat heb ik al geprobeerd maar ik geraak niet in de software van de modem zelf.

Oh ja op alle pc's draait pc cillin 2002 met firewall aan.

[ Voor 29% gewijzigd door Somora op 14-09-2003 14:14 ]

• DAS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 13:54

DAS

welke verbinding heb je precies,
en zet de modem het uit je router of je pc
instellingen zijn nogal verschillend

kek

• Somora
(jarig!)
Wel ik heb een inbel verbinding. Ik weet niet wie of wat de verbinding uitzet, hoe kan ik dit controleren?

• Xenan
  • Laatst online: 14-05 21:54

Xenan

Tree-of-life

Waarom nou én een breedbandrouter (de Level One) én een SpeedTouch :? Dat is twee keer bijna hetzelfde apparaat . (Jouw SpeedTouch heeft waarschijnlijk één poort, de Level One 4 poorten) Je had beter een switch gekocht, goedkoper en simpeler. Als ik jouw was zou ik eerst of:
1. De Level One rechtstreeks op de telefoonlijn aansluiten (de SpeedTouch niet gebruiken)
of:
2. De Level One niet gebruiken en een switch bij gebruiken (zo draait ie bij mij, en vlekkeloos) 8)

(Je geraakt in de SpeedTouch met http://10.0.0.138 (webmode) of met telnet:10.0.0.138 (via telnet, geavanceerd maar moeilijk).)

[ Voor 14% gewijzigd door Xenan op 14-09-2003 14:28 . Reden: typo en extra ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dubbel sorry

[ Voor 157% gewijzigd door Fish op 14-09-2003 14:26 ]

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neem dit even door http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2
en dit Hoe deel ik Internet ?
wat heb je zelf al geprobeert ?
nicetas schreef op 14 September 2003 @ 14:23:
Waarom nou én een breedbandrouter (de Level One) én een SpeedTouch? Dat is twee keer bijna hetzelfde apparaat . (Jouw SpeedTouch heeft waarschijnlijk één poort, de Level One 4 poorten) Je had beter een Switchje gekocht, goedkoper en simpeler. Als ik jouw was zou ik eerst of
1. De Level One rechtstreeks op de telefoonlijn aansluiten (de SpeedTouch niet gebruiken)
of
2. De Level Onde niet gebruiken en er een switch gebruiken (zo draait ie bij mij, en vlekkeloos)
een standaard speedtouch home ondersteund geen nat

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 14-09-2003 14:26 ]

Iperf

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Een standaard SpeedTouch ondersteunt wél NAT. In ieder geval die van mij. D'r hangen drie PC's achter. Een USB Kabelmodem ondersteunt idd geen NAT. Ik weet niet of er een SpeedTouch USB bestaat, die zou idd geen NAT ondersteunen.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

'HOME' niet, 'PRO' of een getweakte home->pro wel

idd usb ken niet natten want usb ondersteund dacht ik nog nie echt ip :)

[ Voor 154% gewijzigd door Fish op 14-09-2003 14:50 ]

Iperf

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Misschien komt de spraakverwarring wel omdat er zoveel apparaten onder de naam SpeedTouch zijn verkocht in de loop de jaren. De SpeedTouch uit de jaren '90 waren idd vrij eenvoudige ADSL modems. De nieuwste zijn geavanceerde apparaten.
Ik ben het nog even nagegaan, ik heb een SpeedTouch 510. Niet getweakt, "home" of "pro" ontbreekt. Hij heeft NAT, een DHCP server, een firewall en is meer een bridge dan een modem.

Maar hier heeft Somora niets aan.
@Somora, maak eerst een je omgeving minder complex. Je hebt nu teveel firewalls actief, bijvoorbeeld.
Maak eerst een bare-bone opstelling, geen PC Cillin, verwijder de Speed Touch en probeer het dan opnieuw.

• Somora
(jarig!)
Maar je hebt toch een modem nodig om te kunnen inbellen? De router kan je toch ni et zo aan de telefoonaansluiting hangen? Ik heb ook al geprobeerd van de routers firewall in te schakelen en de pc firewalls uit te schakelen. Maar dit geeft hetzelfde probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Somora op 14-09-2003 15:50 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee, geen spraakverwarring maar slecht lezen, hij geeft duidelijk in zijn startpost aan "home" B) /me overkomt fish ook wel eens ;)

somora:

ik vermoed dat hij het over je vpn inbel verbinding heeft

even weggooien en opniew installeren. maar dat verklaart niet waarom je wel op intenet komt en niet op je modem

als jij nou even je netwerkconfig geeft waar ik naar vroeg hebben gevraagd zijn we mischien wat verder

Iperf

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Even gegoogeld en gevonden http://www.pcwarehouse.be/pdf/FBR-1405TX.pdf
Vreemd apparaat. Ondersteunt wel PPPoE en PPTP en dergelijke, maar heeft geen telefooningang. Hij moet idd wel op een modem worden aangesloten. Ik ging er even van uit dat als een apparaat als "broadband" router wordt aangeboden dat ie ook een breedband aansluiting heeft. Dus niet.
Toch maar goed de settings nalopen. Of de speedtouch belt in, of de levelone. Degene die inbelt, die heeft misschien een of andere time-out?

• Somora
(jarig!)
Wel ik heb mijn router ingesteld voor dhcp dus ip adressen zijn automatisch maar die heb ik geen lease time gegeven dus die blijven hetzelfde. Wel ik heb mijn router ingesteld op 0 minuten idle time dus zou hij normaal gezien moeten online blijven.

Om de software in te stellen voor mijn speedtouch moet ik hem toch gewoon aansluiten op netwerkkaart en surfen naar adres van modem? maar dit werkt niet. :?

Nee er zit geen aansluiting op voor telefoon dus er moet altijd een modem tussen zijn.

Inderdaad pcwarehouse >:) daar ben ik hem gaan halen 8)

[ Voor 40% gewijzigd door Somora op 14-09-2003 19:11 ]

• Somora
(jarig!)
Ok ik heb even wat ontdekt >:) Ik heb nu alle firewalls (van elke pc en router) uitgezet. Probleem steeds hetzelfde. Nu ik kom hier net online op pc (pc's hebben een kleine 3 u uitgestaan) en wat zie ik? Dat mijn internet nog steeds aanstaat???? |:( dus dan weet ik al zeker dat het bij een configuratie is van 1 van de 3 pc's? hm hoe moet ik dat in hemelsnaam gaan vinden. Maar nu ben ik echt wel te moe om nog na te denken :*) Het zal voor morgen zijn

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51

Valkyre

Kitesurf FTW!

je kan eventueel ook batch bestand maken die bijvoorbeeld de gateway pingt, laat je hem gewoon om het kwartier ofo een ping uitvoeren.

iRacing Profiel

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07
Volgens mij hebben veel routers een 'keep alive' mogelijkheid waarmee ze elke x minuten een pakketje versturen en zo de verbinding in stand houden...

• Somora
(jarig!)
Heeft er nog iemand tips ivm mijn probleem? Alle pc's lijken mekaar te vinden dmv ping dus ik denk niet dat het aan mijn config ligt.
Pagina: 1