Hoi, de probelemen die ik heb doen zich voor in windows XP, maar ik heb het vermoeden dat het aan mn hardware ligt (welke weet ik niet), dus als dit topic niet in het goede forum staat graag verplaatsen.
Dus wat is het probleem?
Ik heb een pc met daarop windows XP. Omdat ik geen zin heb om ieder halfjaar 2 dagen bezig zijn deze er opnieuw op te zetten (incluis alle anders software) heb ik een ghostimage. Dit werkt perfect moet ik zeggen. Altijd fijn mee kunnen werken, rotstvast; totdat.......het zomer werdt. Mn pc begon soms zomaar te rebooten, wat erg vervelend is als je aan het downloaden bent. Dacht toen nog dat het door de warmte kwam (wat gek blijft want ik heb genoeg fans in me pc staan imho). De problemen stapelen zich sindsdien op.
De probelem op een rijtje:
- Vastlopers; in het begin nog blauwe schermen (irq less or equal), maar tegenwoordig steeds vaker gewoon 'sudden reboots' (dus dat je aan het gamen bent en de pc gewoon opnieuw opstart). Dit gebeurt meestal bij het spelen van Battlefield 1942 SW DEMO.
- Crashes van de meest simpele programma's: Winamp, KazaaLite en WinDVD crashen soms zomaar zonder reden.
-Mn geluid is korzelig (alsof je een slechte microfoon op je line-in hebt aangesloten) en mn boxen zeggen (plop) (niet als de kabouter) bij iedere muisklik.
-Eén van mn geheugen modules werdt nog maar voor de helf herkend.
Over welke hardware hebben we het?
• AMD XP 1600+
• 512 MB ram DDR (2 * 256)
• MSI K7T266 pro 2
• Club 3D geforce 2 TI 64 Mb ddr
• Soundblaster l!ve player
• Nic
• Maxtor 80 gig 8mb cache
• DVD speler
• CD-ROM/ Brander
• Antex SX1030 B (jah het is de zwarte met fannetjes)
Wat heb ik zelf al gedaan?
-Paar keer terug gezet van image
-Clean install van windows XP
-geheugen module vervagen
-geluidskaart dr uit gehaald en onboard sound gebruikt (geen aanrader btw)
-gezocht en bedacht wat het zou kunnen zijn
Wat ik zelf vermoed
Ik ben op het punt gekomen dat ik zelf niet meer weet wat ik nog kan doen. Ik heb nog wel een paar vermoedens:
-mn moederbord is langzaam stuk aan het gaan
-mn voeding is defect
-iets met mn geluidskaart/videokaart
Wie o Wie kan mij helpen??
Dus wat is het probleem?
Ik heb een pc met daarop windows XP. Omdat ik geen zin heb om ieder halfjaar 2 dagen bezig zijn deze er opnieuw op te zetten (incluis alle anders software) heb ik een ghostimage. Dit werkt perfect moet ik zeggen. Altijd fijn mee kunnen werken, rotstvast; totdat.......het zomer werdt. Mn pc begon soms zomaar te rebooten, wat erg vervelend is als je aan het downloaden bent. Dacht toen nog dat het door de warmte kwam (wat gek blijft want ik heb genoeg fans in me pc staan imho). De problemen stapelen zich sindsdien op.
De probelem op een rijtje:
- Vastlopers; in het begin nog blauwe schermen (irq less or equal), maar tegenwoordig steeds vaker gewoon 'sudden reboots' (dus dat je aan het gamen bent en de pc gewoon opnieuw opstart). Dit gebeurt meestal bij het spelen van Battlefield 1942 SW DEMO.
- Crashes van de meest simpele programma's: Winamp, KazaaLite en WinDVD crashen soms zomaar zonder reden.
-Mn geluid is korzelig (alsof je een slechte microfoon op je line-in hebt aangesloten) en mn boxen zeggen (plop) (niet als de kabouter) bij iedere muisklik.
-Eén van mn geheugen modules werdt nog maar voor de helf herkend.
Over welke hardware hebben we het?
• AMD XP 1600+
• 512 MB ram DDR (2 * 256)
• MSI K7T266 pro 2
• Club 3D geforce 2 TI 64 Mb ddr
• Soundblaster l!ve player
• Nic
• Maxtor 80 gig 8mb cache
• DVD speler
• CD-ROM/ Brander
• Antex SX1030 B (jah het is de zwarte met fannetjes)
Wat heb ik zelf al gedaan?
-Paar keer terug gezet van image
-Clean install van windows XP
-geheugen module vervagen
-geluidskaart dr uit gehaald en onboard sound gebruikt (geen aanrader btw)
-gezocht en bedacht wat het zou kunnen zijn
Wat ik zelf vermoed
Ik ben op het punt gekomen dat ik zelf niet meer weet wat ik nog kan doen. Ik heb nog wel een paar vermoedens:
-mn moederbord is langzaam stuk aan het gaan
-mn voeding is defect
-iets met mn geluidskaart/videokaart
Wie o Wie kan mij helpen??