Cyclische redundatiecontrole (CRC) error

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Topicstarter
Ik zit met een probleemje.. Bij het kopieren van grote bestanden van cdrom naar HDD (of gewoon op de HDD) krijg ik "cyclische redundatiecontrole" errors.

Dit is een net nieuw Asus A7N8X Deluxe mainboard (met een Maxtor DiamondMax 9+ harddisk) met een NForce IDE controller, dus ik denk dat ik iets fout doe, kleine kans dat de IDE channels kapot zijn..

Iemand een idee? Indien je meer informatie over de PC wil hebben, vraag maar raak :)

Tnx in advance _/-\o_

Verwijderd

Uhmmm... kapotte cd rom wellicht

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Topicstarter
CD-ROM is goed, heb meerdere CDs en drives geprobeerd, maar het probleem is er ook als ik iets van de harddisk op de harddisk kopieer (bijv. groot cd image), dus ik denk dat daar het probleem ligt..

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:44

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

bij mij lag het soms aan de cd (gaar. nergens kon ik bestanden er nog afhalen)
of aan de cdrom / dvdspeler. stopte ik de cd in een andere dan kon ik de bestanden er probleemloos afhalen.

heb je de mogelijkheid om hem eens vanaf je brander te laten kopieren?

zie net het bericht hierboven :D hmm, ik ga nog even denken

[ Voor 12% gewijzigd door sh4d0wman op 14-09-2003 13:36 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 09:02
je cd is beschadigt, grote kans
sommige cdspelers/schrijvers kunnen hier niet goed mee overweg..

[edit]
hmm, maar als het ook van harddisk naar harddisk is.. lijkt me de ide controller toch waarschijnlijker, want die worden in beide gevallen gebruikt..

[ Voor 79% gewijzigd door jazz op 14-09-2003 13:37 ]

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Topicstarter
Weet iemand toevallig WAT crc is? Toch een soort checksum waarmee hij kijkt of een file goed gekopieerd is? :?

Verwijderd

jah das dacht ik een soort checksum. ik heb het ook een keer bij cd's kopieëren gehad: bleek de ide kabel er niet goed in te zitten :S was er op een op andere manier losgeschoten:? echt gaar. misschien heb je een breuk in de kabel??

Verwijderd

Kan allemaal... meest voorkomende combi bij crc error is kapotte cd rom. Pas in de laatste plaats zou ik mijn kast openschroeven...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=cyclische redundantiecontrole]
[search=cyclic redundancy check]

Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen dat jij in het vervolg echt wel wat meer vooronderzoek moet doen eer je een topic opent (zoals beschreven in de huisregels van GoT) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.