Toon posts:

Asus a7N8x-x ddr geheugen niet dual

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus a7N8x-x mobo en heb 2x 256 mb DDR 333 geheugen en een AMD Athlon 2600+ (tho). Nu geeft mijn pc aan dat het geheugen draait op 166 mhz (dat klopt volgens mij want 2x 166 is 332) maar dan geeft hij aan dat het single channel is en niet de dual waarop ik hoopte. Ik heb alle verschillende poorten al geprobeerd, maar dat lijkt niet te helpen. Kan zelf niet relevants in het bios vinden. Kan iemand mij de juiste instellingen geven voor het geheugen qua bios?

Verwijderd

Ehm... een A7N8X-X heeft geen dual ondersteuning.. dat heeft alleen de A7N8X (zonder extra X) en de A7N8X-Deluxe.

oftewel jouw moederbord ondersteund geen dual channel.
Verkeerde moederbord gekocht?

Verwijderd

Topicstarter
Balen zeg!!. Heb ik dus mijn huiswerk niet goed gemaakt. Hoeveel scheelt het in performance als je wel dual kan laten lopen?

Verwijderd

ligt aan de programma's die je draait.. er zijn programma's waarbij het ongeveer tot 10% scheelt.. maar voor het normale huis-tuin-keukengebruik scheelt het vaak nietmeer dan 1,5 tot 2%

Verwijderd

Topicstarter
Ach dan laat ik het maar zo. Voor dat kleine verschil ga ik niet de hele boel weer slopen. Hartstikke bedankt voor je snelle reactie trouwens.

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 13:21:
Ehm... een A7N8X-X heeft geen dual ondersteuning.. dat heeft alleen de A7N8X (zonder extra X) en de A7N8X-Deluxe.

oftewel jouw moederbord ondersteund geen dual channel.
Verkeerde moederbord gekocht?
[edit] idd geen dual channel ondersteuning. zie:

http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-x/overview.htm

[ Voor 28% gewijzigd door Beun_de_Haas op 14-09-2003 13:31 ]

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 14 september 2003 @ 13:27:
[...]

Volgens mij wel. Zie asus site...
klik hier

Ik zie de asus site, staat niets op over Dual channel... wel dat ie ddr400 ondersteund maarja :)

de A7N8X staat er ook op... zie hier

en zoals je ziet staat daar WEL bij dat het dual channel is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 13:26:
Ach dan laat ik het maar zo. Voor dat kleine verschil ga ik niet de hele boel weer slopen. Hartstikke bedankt voor je snelle reactie trouwens.
You're welcome..

zoveel verschil maakt het inderdaad niet, dus om het te veranderen.. denk dat dat niet nodig zal zijn.. de verschillen worden pas groter met ddr400 en een AMD processor met 400Mhz fsb.
Pagina: 1