Toon posts:

[xp] Netwerkicoon voor router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een getweakte alcatel modem. Vroeger herkende windows xp deze als een router, en kreeg ik bij netwerkverbindingen een extra icoontje. Hier zag hoe lang de router online was, en hoeveel hij verzonden/ontvangen, en welk deel daarvan naar mijn pc gekomen was. (Dus los van mijn netwerkkaart die bij netverbindingen staat) Om de een of andere rede herkend hij de router niet meer als zodanig. Ik kan wel gewoon internetten, maar dat icoontje met die info krijg ik niet meer terug. Heeft iemand een idee hoe ik die weer in windows erbij krijg?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde :s ...na een windows update ben ik hem kwijt. zelfs internet gateway staat er niet eens meer. gaar

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 13:18:
Ik heb een getweakte alcatel modem. Vroeger herkende windows xp deze als een router, en kreeg ik bij netwerkverbindingen een extra icoontje. Hier zag hoe lang de router online was, en hoeveel hij verzonden/ontvangen, en welk deel daarvan naar mijn pc gekomen was. (Dus los van mijn netwerkkaart die bij netverbindingen staat) Om de een of andere rede herkend hij de router niet meer als zodanig. Ik kan wel gewoon internetten, maar dat icoontje met die info krijg ik niet meer terug. Heeft iemand een idee hoe ik die weer in windows erbij krijg?
Bedoel je niet gewoon dit icoontje?

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/ye_greate96/icon.jpg

Want dat zit bij de eigenschappen van je verbinding, eerste tabblad, onderste vinkje...

Verwijderd

Ye Greate'96 schreef op 14 September 2003 @ 13:24:
[...]

Bedoel je niet gewoon dit icoontje?

[afbeelding]

Want dat zit bij de eigenschappen van je verbinding, eerste tabblad, onderste vinkje...
woops had me pas niet ingevuld :) viel de text weg. lol maar goed ff ontopic:

nee niet dat icoontje. die maakt me niet uit. maar ik bedoel in netwerkomgeving; daar stond normaal internetgateway bij. maar die vind ik nergens meer terug

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die internet gateway benk idd ook kwijt. Het is niet gewoon het icoontje van me netwerkkaart, dat heb ik wel. Eerst had ik nog een aparte voor me gateway...

Verwijderd

die bedoel ik dus

• Br@m
  • Niet online
Deze dus..

Afbeeldingslocatie: http://www.looy-jr.nl/tweakers/netwerk.jpg

[edit]
Je zal het niet geloven, ik maak net die afdruk, hij staat er. Kijk nu nog eens, en hij is weg :?

[ Voor 46% gewijzigd door Br@m op 14-09-2003 13:37 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Dit had ik met onze sitecom dc-202 ook laatst bij een vriend. Daar zagen we hem eerst ook staan en na reboot was ie weer weg :S

• Ye Greate'96
  • Laatst online: 11-08-2021
Volgens mij moeten jullie dan de network setup wizard opnieuw draaien en weer aangeven dat je je internet deelt.

Verwijderd

Topicstarter
De verschillende opties hoe je netwerk opgebouwd is heb ik al uitgeprobeerd bij de netwerk wizard. Welke keuze heeft Br@m daar gemaakt?

Verwijderd

Ye Greate'96 schreef op 14 September 2003 @ 13:36:
[...]

Volgens mij moeten jullie dan de network setup wizard opnieuw draaien en weer aangeven dat je je internet deelt.
thx je hebt gelijk. gaar dat XP de eerste keer gelijk internet delen aanzet en dan weer uitzet :? Maar goed. nu het ff weer fixen

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 13:40:
De verschillende opties hoe je netwerk opgebouwd is heb ik al uitgeprobeerd bij de netwerk wizard. Welke keuze heeft Br@m daar gemaakt?
Ik heb geen netwerkwizzard op deze laptop gedaan. Want ik maak alleen maar gebruik van dat wireless kaartje naar mijn wireless router toe.En deel geen bestanden ofzo.

Maar ik vind het zo vreemd, dat tie er net wel stond en nu niet meer.. 8)7
Ik zal hem straks eens resetten en eens kijken of tie er dan weer staat.

Verwijderd

Topicstarter
En heb je het al gevonden Br@M?

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 20:19:
En heb je het al gevonden Br@M?
Nee, ik weet niet wat er is gebeurd, maar ik heb het icoon niet meer :? :D

[edit]
Nou gooi maar in mijn pet, nu heb ik dat bewuste icoon weer wel. ikke niet meer snappen.. Ik zat alleen even mij verbindingen na te kijken en een keer op vernieuwen geklikt.

[ Voor 31% gewijzigd door Br@m op 16-09-2003 20:32 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:01

FastBunny

Give it the Works !

Als je een router hebt is dat normaal :)

Je internet verkeer wordt verstuurd via je netwerk. Dus alleen een plaatje van je netwerkkaart. Dat je dat gateway plaatje niet ziet, heb hem zelf ook niet. Mis hem niet hoor, daar niet van. Als je gegevens over je online tijd etc wil zien, moet je in de router zelf zijn, kweet niet in hoevere een Speedtouch dat heeft.

Maar is het missen zo'n ramp dan ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Dit is een icoon voor een Upnp router.
Als je router UPnP heeft (automatische portmapping) , word het apparaat (router) normaal gesproken door windows herkend en dus als icoontje gezet.

Kan komen doordat je die irritante windows firewall op je netwerkkaart ingeschakeld hebt staan, verder is het soms nodig om via geavanceerd, optionele onderdelen, dan upnp ondersteuning toevoegen en installeren.
Pagina: 1