Analoog video bewerken

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 14:28
Heb net veelvuldig de search gebruikt maar er zijn wet dingen die me nog niet helemaal duidelijk zijn.

Ik wil dus filmpjes bewerken van mijn video-8 camera en zeg dan niet dat ik een DV camera moet gaan kopen.
Het kaartje om te bewerken moet niet te duur zijn, heeft iemand bijvoorbeeld goede ervaringen en voorbeelden van tv capture kaarten.
Ik zat te denken aan de DC10+ maar dat is gelijk weer zo'n smak geld aangezien ik ook een DVD-brander ga kopen.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je veel wilt gaan bewerken, en je bewerkte resultaat wilt kunnen wegzetten op DVD (goede kwaliteit), ga dan niet met videocapturekaartjes werken, dat is brak ten opzichte van de DC10+ etc...
Kijk anders ook eens naar de Studio Deluxe, ook van Pinnacle.
Is wel iets duurder, maar scheelt veel werk met kabels achterin je PC prikken etc...

• Blijepeen
Maar dat is wel 400 euro, zoveel geld wil ik er echt niet aan uitgeven. Had ik het geld ermaar voor :"{.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Pinnacle heeft laatst ook een moviebox op de markt gebracht.
Dat is een klein kastje ("designed bij F.A. Porsche") met video in- en out en die sluit je via firewire aan.
Ik heb zelf nog geen ervaring met dat kastje maar het lijkt mij de ideale oplossing als vervanging van de DC10+.
Pinnacle heeft namelijk een nogal slechte reputatie als het gaat om drivers voor een nieuw OS te leveren.
Een DC30+ kun je namelijk vergeten onder XP te gebruiken en de drivers voor de DC10+ heeft ook ongeveer 2 jaar geduurd.
Mede hierom zijn er ook een hoop DC10+ kaartjes voordelig 2e hands te krijgen. (meer dan 100 euro zou dat niet moeten kosten)

Een beetje leuke DVD brander (de Pioneer A06, +/- brander) is al te krijgen voor onder de 200 euro, dus dan zou je voor 300 euro klaar kunnen zijn.

edit:
Na het nog even terug gelezen te hebben...
Dat Pinnacle kastje kost dus ongeveer 250 euro (evenveel als de DC10+)

edit2:
Hier staat meer informatie over dat kastje
Een bijkomend voordeel is dat je in het DV-formaat kunt editen en dat werkt vaak net ff wat sneller dan in het MJpeg formaat wat de DC10+ maakt. (en je hoeft je geen zorgen meer te maken over fieldorder enzo) Ik kan me voorstellen dat het ook met meer programmas samenwerkt omdat het via firewire aan te sturen is en vermoedelijk net werkt als een DV-camera. (capturen onder premiere bijvoorbeeld)

[ Voor 34% gewijzigd door TD-er op 14-09-2003 13:04 . Reden: reactie iets verduidelijkt ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Blijepeen
Ik ga voor de NEC of de aangekondigde Liteon + en - brander

• TD-er
Blijepeen schreef op 14 September 2003 @ 14:23:
Ik ga voor de NEC of de aangekondigde Liteon + en - brander
Dan ben je dus nog minder kwijt :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Blijepeen schreef op 14 September 2003 @ 12:50:
Maar dat is wel 400 euro, zoveel geld wil ik er echt niet aan uitgeven. Had ik het geld ermaar voor :"{.
Tja, je wilt wat, dat kost wat :D

Ik ga toch ook niet hier bedelen of iemand misschie een vergelijkbaar alternatief weet voor een limousine, aangezien ik die limo niet kan betalen :D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Blijepeen
dreeke schreef op 14 September 2003 @ 14:43:
[...]

Tja, je wilt wat, dat kost wat :D

Ik ga toch ook niet hier bedelen of iemand misschie een vergelijkbaar alternatief weet voor een limousine, aangezien ik die limo niet kan betalen :D
Toejashjsahja knettergaaf man!!!!! echt grappig.

Ik vraag gewoon om een kaartje die niet te duur is en gewoon simpel is en ik weet heus wel dat als je meer wilt dat je meer duiten op tafel moet leggen.

Verwijderd

kijk anders ook eens bij matrox video kaartjes met video bewerkings chip die zijn niet meer zo duur tegenwoordig
maar die hebben wel een hardware mjpeg coder/decoder on board en die is net zo goed al die van pinnacle

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Td-er... niet helemaal waar

Met kleine omwegen heb ik de dc30+ onder win2k en winxp prima voor elkaar, ik heb het eergister nog gebruikt. De 1.42 drivers die ik gebruik zijn beta en zullen nooit meer final worden gok ik, maar ze werken. Daarbij moet je voordat je de kaart installeerd in de bios de optie PNP OS disabelen, anders blijft ie bij elke reboot "new hardware found" zeggen.

de dc30+ heb ik gekregen.. na hem af en toe gebruikt te hebben zou ik hem niet aanraden.. ik vind hem niet erg stabiel (pc is normaal gesproken rock stable dus ik geef pinnacle de schuld). Echter is de kwaliteit redelijk goed, het blijft altijd analoog natuurlijk. Ik vind het wel jammer dat een klein beetje ruis op de tape al genoeg doet om een lost frame te hebben. Hij slaat hem dus direct over.

Ik zou eerder gaan voor een matrox kaart. Ik werk wel eens met de rt2000 en de rtx100 van matrox, ze hebben een wat stabielere indruk op me gemaakt. Deze hebben ook analoge ingangen. Ik ben bang dat ze wel redelijk veel te duur zijn. De rtx100 is wel erg kieskeurig met de hardware die je gebruikt. Op sommige moederborden loopt het zeer brak.

Over het algemeen is nog geen fabrikant geslaagd in het maken van een perfect video capture kaartje vind ik. Zeker niet als je in een prijsklasse onder de 1000 euro gaat.

Enne.. zoek anders een andere hobby want video editten is duur :(

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
Voor 80 euro heb je een Terratec Tv kaart (Cinergy 400) met stereo geluid etc. die kan prima capturen als je niet al te hoge eisen stelt. Met Virtualdub kun je prima capturen dan, ook eventueel in MJPEG als je de juiste codecs installeert.

heeft analoge ingangen dus je kunt je camera direct aansluiten.

Een alternatief is Hauppage tv-kaarten, die zijn wel iets duurder. wellicht 2e hands?

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb voor hetzelfde doel een tweedehands Winfast TV 2000XP kaart gekocht voor €40, incl. verzendkosten. gewoon op Vraag en aanbod een advertentie gezet, en ik kreeg antwoord. Ding loopt perfect voor dit doel, heb ergens pinnacle studio 7 en 8 opgedaan alsmede premiere van adobe en ik ben de man voor heeeeel weinig (al zeg ik dat zelf!).

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• TD-er
Mocht je een TVkaart gaan gebruiken (raad ik niet aan tenzij je enige tijd wilt steken in het doorkrijgen van de materie en geklooi met codecs) dan kun je het beste kijken naar een TV-kaartje met een Philips 7134 chipset (of opvolger)
Deze bieden tov de zgn Connexant (of Brooktree) 878 of 848 een mooiere kleur-weergave en een minder blokkerig beeld. Dit doordat ze een betere A/D-converter hebben.
Deze kaartjes hoeven niet veel te kosten (de mijne was 50 euro bij de Aldi), maar zijn waarschijnlijk niet echt 2e hands verkrijgbaar. (omdat ze nog relatief nieuw zijn)

Verwijderd

Ik zag laats een videokaart met EN analoge in&out EN Firewire in&out. Het kaartje kost slechts E 99,- ; inclusief software. Heeft mijn warme belangstelling, maar geen ervaring.
kijk maar eens;>>> http://www.nomatica.com/i...ise=FRF&langue=FR&pays=FR ; even de pagina afzoeken, zie je hem vanzelf. Volgens opgave met DVD-kwaliteit capture.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 23:12:
Ik zag laats een videokaart met EN analoge in&out EN Firewire in&out. Het kaartje kost slechts E 99,- ; inclusief software. Heeft mijn warme belangstelling, maar geen ervaring.
kijk maar eens;>>> http://www.nomatica.com/i...ise=FRF&langue=FR&pays=FR ; even de pagina afzoeken, zie je hem vanzelf. Volgens opgave met DVD-kwaliteit capture.
ik zie op die link van jou geen apparaat wat je beschrijft. heb je geen directe link? of een merk/type etc.

Verwijderd

sjolmers schreef op 15 September 2003 @ 11:14:
Ik heb voor hetzelfde doel een tweedehands Winfast TV 2000XP kaart gekocht voor €40, incl. verzendkosten. gewoon op Vraag en aanbod een advertentie gezet, en ik kreeg antwoord. Ding loopt perfect voor dit doel, heb ergens pinnacle studio 7 en 8 opgedaan alsmede premiere van adobe en ik ben de man voor heeeeel weinig (al zeg ik dat zelf!).
Op de tweedehands sites worden inderdaad allerlei 'verouderde' videobewerkingskaarten aangeboden... :+ Ga daar eens kijken!
Wellicht kun je daar ook aan dat duurdere pakket komen zonder veel meer uit te hoeven geven :+

Als je t alleen over analoog capturen hebt, en je hebt geen speciale andere eisen dan beetje spelen... Misschien dat je ook kan denken aan een ATI All in Wonder vga-kaart. Zijn over t algemeen goede video-kaarten, en je hebt er gelijk ook TV bij... en je kunt je camera/VCR op aansluiten. :+

Verwijderd

alle analoge aansluitingen die naar een usb poort op je pc word gelinkt er zit software bij.
Is alleen ng nieuw en volgens veel verkoop kanalen lastig te verkrijgen nog!!
de gehele kost je d8 ik maar 69,- eurie valt mee toch.

Check de onderstaande site maar ff

http://www.pinnaclesys.co...roduct_ID=521&Langue_ID=6

Verwijderd

Met een video kaarten die video in heeft kan je behoorlijk mooie resoltaten verwachten, ik zal geen DC10+ kaart neme. Dan kan je beter een goedkope HI8 digitaal tweedehands kopen.

Wel waarschuw ik je er voor dat de kans is dat je problemen kan krijgen met de interlacing. Analoge camara's hebben vaak de neiging om eerst a field eerst te neme en de andere keer B field waardoor je verpilcht bent om de video te deinterlace. Anders krijg je erge nare affecten.

Maar weet wel dat je met een digitale video cam veel meer plezier zou hebben, doordat het allemeel stukke makelijker werkt en erg veel tijd bespaart.

• TD-er
in vrijwel alle videoediting software kun je aangeven in welke fieldorder je moet werken.

Verwijderd

Aangezien je een analoge aansluiting hebt, heb je voldoende aan een tv kaart van Pinnacle (€75,-).Die heeft ook een Composite video en een s-vhs ingang. Met Pinnale studio kan je het makkelijk bewerken op DVD kwaliteit. Wel moet je een behoorlijke machine hebben om de grote stroom aan data te verwerken.

Bij mij (werk met een AMD XP 1700+ met 512mb en 40GB 7200tpm) niet helemaal lekker. Vanaf een P4 met 2,4mhz loopt het PRIMA.

Verwijderd

Ik heb nog een Pinnacle studio mp10 setje in de aanbieding voor je.
hugo@skidomeboarders.com

Verwijderd

Analoog video capturen met een cheapo Tv kaartje van 100 euro of minder vergeet dat ff snel.
Als je een beetje kwaliteit wil hebben zit je al snel bij pinnacle te kijken voor een euro of 200.

WinTv xp 2000 van Leadtek is leuk, maar scherp en vloeiend was het nooit.

Ik heb ff een aopen vx2000 gehad, prima ding, maar software was niet in orde, heb ik terug moeten brengen naar de winkel.

Verwijderd

Met het volgende neem ik streeploos analoog op:

AMD XP 2500 proc, Hitachi 120GB ata-100 disk 7200 rpm
Pinnacle PC/TV Pro TV-kaart, via composite en S-video ingang.
In de Pinnacle PC/TV Pro software kies ik voor DVD opname profiel.
Dat is 720x576, mpeg2, 25 fps
En daarna op DVD branden, ziet er net zo goed uit als op het video bandje zelf waar het vandaan kwam.

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Ik heb een dc10+ liggen die ik nooit aan de praat heb gekregen ja 2x de ene keer had ik geluid de andere keer beeld. Dingen zijn echt een pain in the ase. Heb sinds december een ati 9600 aiw pro en daar zit ook een breakout box op en moet zeggen het werkt als een zonnetje geen enkele streep direct op mpeg2 dus mooi edititable met premiere oid. Ben er zelf goed over te spreken maar de dc10+ hij werkt wel maar eerdat je er wat uit krijgt ben je een flinke poos verder.

Verwijderd

Tegenwooridg 2004 :+ . Is een DV cmara goedkoper dan dat je een goede video edting kaart gaat kopen. Kwaliteit is ook vele malen beter doordat het analoge spul vaak niet hoger komt dan 352 beeldlijnen.
Pagina: 1