Toon posts:

Probleem met een Athlon XP2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Athlon XP2000, met een MSI KT4 moederbord, 256MB PC266 DDR Geheugen, een ASUS V7700 GeForce2 GTS videokaart, SB512 geluidskaart, Maxtor 60GB HDD, DVD en CDRW. Het probleem is dat hij gewoon een keer spontaan reboot. (Harde Reboot). Er zit helemaal geen patroon in, dan draait hij een hele dag goed, en dan maar een uur.

Ik heb de volgende dingen al uitgesloten.
- Processor, want ik had eerst een XP1800 met hetzelfde probleem
- MoBo, want ik had eerst de Abit KG7-RAID
- Geluidskaart, want ik had eerst de geluidskaart onboard
- Software, want ik heb nu WinXP SP1, maar bij Win2k SP3 deed hij ook hetzelfde.

Ligt het gewoon aan AMD?
Vrienden van mij hebben er geen last van.
:?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Probeer ook eens ander geheugen, kan ook voor een hoop ellende zorgen, aangezien je bijna al het andere al hebt vervangen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Voeding? Videokaart?
Logfiles van Windows al bekeken? Autoreboot uitgeschakeld?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Nee, het ligt niet aan AMD :+

Als ik dit zo hoor denk ik -> voeding instabiel/te zwak? combinatie geluidskaart/via mobo (trek die creative kaart dr es uit)/temps? Bij slecht/verkeerd gemonteerde cpu koeler kan hij te heet worden en uit beveiliging gaan rebooten (temps onder de 60 zijn acceptabel, al mag deze proc eigenlijk amper de 40 halen...). Ook een erg grote optie is je werkgeheugen, aangezien je dit onderdeel nog totaal niet getest hebt afaik. Draai eens een paar loopjes memtest86....

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Zet "automatisch herstarten" maar eens uit (rechtermuisknop my computer, eigenschappen, geavanceerd, instellingen opstarten en herstel).

Probeer je geheugentimings eens iets lager te zetten in het BIOS

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 300 watt voeding, een GeForce 2 geluidskaart, logfiles van windows geven aan dat er een zeer ernstige fout heeft voorgedaan. Ik heb een Zalman 6000 serie Al/CU koeler, ik heb de geluidskaart al eens eruit gehad, maar nog hetzelfde probleem, ik ga eerst een het geheugen napluizen.

Thanx 4 all replies

Twanno

Verwijderd

Probeer ook eens MBM 5 (MotherBoardMonitor) te draaien, misschien dat hij zich uitschakelt door te hoge temperaturen? 8)7

succes iig

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een temperatuur monitor lopen van het mainboard zelf. De processor wordt niet warmer dan 55 graden, en de systeemtemperatuur niet meer dan 50 graden.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59

Verwijderd

systeemtemp niet meer dan 50? volgens mij woon je in de sahara :)
meestal zit er wel een verschilletje tussen de cpu en case temp.

probeer is wat extra koelers. Als hij reboot en weer opstart zie je
de foutcode. probeer daaar is wat info mee te vinden

Verwijderd

Jah, idd. 50 Graden is wel errug veel. Zoals Tha Stinger al zei, probeer het eens met extra casefans. Want je moet niet vergeten dat er wel meer onderdelen als alleen je processor warm worden. Als je case temp echt 50 Graden is(zoals je zei volgens MbM) is dan betekent het dat je Geheugen,Videokaart,Geluidskaart,HD ook ontiegelijk warm worden.

Ik zou dus idd. een wat meer Ventilatoren ophaden. Ik weet niet hoeveel er nu hangen, maar als ze er nu hangen kijk dan of ze logisch opgestelds staan.Logisch in de zin van:
-Koude lucht wordt zo laag mogelijk naar binnen geblazen.
-Warme lucht er zo hoog mogelijk uit.

En ik zou ook eens een andere voeding proberen.In ieder geval, veel suc6;)

Verwijderd

Zelf heb ik ook een probleem, ik wou er eerst een topic over starten maar vond dit.

Ik heb een Amd Athlon XP 2500+ in een bigtower case..(standaart paradigit)
en ik heb deze met een espire cpu ( tot 3200+) koelend. Daarnaast zit er nog een fan op me nortbrigde ( 40mm) en een loss casefan die in de case blaast(d)

Me temps zijn idle 50 graden en stressed tegen de 60 graden. Als ik mijn kast open zet heb ik geen airflow maar wel temps van 36 graden idle en 43 stressed.
Is het nu de oplossing om maar een fan in me pc te hangen die ik ergens in het chassis zaag ( dremel) of 2 van die fans...waterkoeling mag nog niet van mun ouders maar komt over 1,5 jaar wel der in.
wat moet ik doen
Pagina: 1