netwerkkabel niet aangesloten !?

Pagina: 1
Acties:

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:40
Ik heb een probleempje met mijn netwerk, ik heb sinds een jaar ADSL en het draaide altijd perfect.
Totdat de kabel van mijn splitter naar de adsl modem niet meer goed was (waarschijnlijk een connector niet goed vastgezet ofzo) Toen heb ik dus een nieuwe kabel gemaakt, en het draaide weer...
Tenminste dat dacht ik, maar af ten toe heb ik - wanneer ik aan het internetten ben- , dat hij geen verbinding meer heeft, ik ping dan bijv. www.tweakers.net en krijg dan een netwerk timeout. !?

Nu krijg ik zelfs wanneer ik aan het internetten ben, de melding "netwerkkabel niet aangesloten" terwijl alle kabels toch echt goed vast zitten, en ook met andere kabel geeft hij dit probleem.

Door stapsgewijs alle pc's van de switch af te halen, dacht ik dat het aan m'n vader z'n pc lag. Wanneer hij z'n pc aan zette, ging het mis. Dus zijn pc van de switch gehaald, en het liep weer redelijk.

Todat hij vanochtend zijn pc aan zette (en z'n pc zit NIET op het netwerk) en ik krijg dus weer dezelfde melding "netwerkkabel niet aangesloten"

Ik snap er dus helemaal niets meer van, misschien dat m'n switch een beetje gaar is ofzo.

btw. ik heb een sweex switch 8 poorts 10/100, verder nooit problemen mee gehad ofzo.

wie-o-wie kan mij helpen?

• jw
kick

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Uhhh, wat heb je voor modem, en heb je nog een andere kabel geprobeert?
Hebben nog andere pc's in het netwerk last van dit probleem? Kan eventueel aan je netwerkkaart liggen =)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03 21:01

Valkyre

Kitesurf FTW!

het meest makkelijke is om andere kabes te testen, eventueel kan je ook nog een switch proberen, kan ut probleem ook nog zijn.

iRacing Profiel

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Lijkt een beetje op de swicht. Je zegt dat je al andere kabels hebt geprobeerd. Probeer eens met een andere switch/hub

Money for nothin' and your chicks for free

• jw
tja, ik zal het eens proberen... Zou het misschien een voedingsprobleem voor de switch kunnen zijn ofzo? Die zit namelijk op hetzelfde stopcontact als m'n vader z'n pc.
(vandaar dat de verbinding raar gaat doen op het moment dat hij z'n pc aan zet..)

oja, ik heb een speedtouch pro adsl router

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:58
tja, probeer em es op een ander stopcontact zou ik zeggen :P

• jw
ik ben nu weer ff aan het kijken waar het aan kan liggen, ik heb alle kabels eruit gehad, één voor één er weer in, en het zelfde probleem bleef zich voordoen.

Nu heb ik mijn eigen netwerkkabel rechtstreeks (dus zonder switch ertussen) in de router gedrukt, en ik constateer dat ik nog nooit zo'n snelle (en betrouwbare) verbinding heb gehad...

dus ik denk dat m'n switch een beetje gaar is!!?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

jw schreef op 15 september 2003 @ 21:51:
ik ben nu weer ff aan het kijken waar het aan kan liggen, ik heb alle kabels eruit gehad, één voor één er weer in, en het zelfde probleem bleef zich voordoen.

Nu heb ik mijn eigen netwerkkabel rechtstreeks (dus zonder switch ertussen) in de router gedrukt, en ik constateer dat ik nog nooit zo'n snelle (en betrouwbare) verbinding heb gehad...

dus ik denk dat m'n switch een beetje gaar is!!?
Dat lijkt mij ook ja. :)

Balen.

Money for nothin' and your chicks for free

• jw
Even nog een vraagje, ik heb m'n switch weer tot leven kunnen wekken, ik heb er i.p.v. 7.5V nu een transformator met 12V op aangesloten, en mijn netwerk draait weer :)

Maar wat denken jullie, voor hoelang zou zo'n switch die piekspanning aan kunnen !?
Pagina: 1