Toon posts:

backuppen op server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb hier een netwerk van 5 pc's en een server (p1 166 met winnt4.0) wordt michien binnenkort een pentium3 600 of duron 700 ofzow.

maar nu had mijn pa een crash van al zijn gegevens ivm een virus. En ik heb al eens een hardeschijf crash gehad waardoor ook al mijn gegevens weg waren.

En aangezien die server alleen maar als printerservertje werkt en dus het grootste deel van de tijd uit zn neu zit te vreten dacht ik, is er niet een programma dat alle belangerijke gegevens zoals mijn documenten en emails. Eens in de 2 uur ofzow kopieerd (of nog mooier zodra er een bestandswijziging is). en dit zolang de desbetreffende pc aanstaat.

ik had in de search gezocht en daar stonden wel een aantal backup programmas die volgens mij dit wel doen. maar zijn heel duur. of draaien niet op mijn server. is er niet gewoon een simpel shareware proggie wat te downloaden is. die hetzelfde doet. of zit ik vast aan de duurdere programma's . Zo ja welk programma zou dan het meeste aan mijn eisen voldoen

Verwijderd

Je zou met een gedeelde map en een scriptje heel simpel iets kunnen bakken. Eerst een netwerkverbinding maken naar een share op zijn computer, dan een bepaalde map kopiëren naar een lokale map. Eventueel tussendoor de backup van de vorige keer verwijderen.

En ja, het kan inderdaad ook met 3rd-party software, maar daar zul je meestal toch voor moeten betalen.

Verwijderd

Topicstarter
iets betalen maakt me niet uit maar in de search las ik van rond de 1000 euro en dat is iets te veel. en in scriptjes schrijven ben ik niet zon ster en al zou ik dat doen een bat bestand (of is dat geen script ) die kun je toch niet automatisch laten uitvoeren

Verwijderd

Batchscipten is hiervoor het beste, en dat kun je met Windows Scheduled Tasks gewoon om de twee uur laten uitvoeren.

En die software is over het algemeen bedoeld voor het bedrijfsleven, dus dat soort prijzen zullen zeker geen uitzondering vormen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
robocopy kan dit allemaal, zit in de resourcekit van windows server 2003 die je gratis kan downloaden bij MS

en ja hij werkt ook op andere OS'sen als windows server 2003

* Zwelgje gebruikt robocopy ook altijd

overigens deze nieuwe versie van robocopy kan ook al een 'deamon' draaien en dus automagisch elke uur (of minuut) checken of er veranderingen zijn

A wise man's life is based around fuck you

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:22

DkF

Ik denk alleen dat het nogal wat dataverkeer teweeg gaat brengen als je met grote bestanden werkt...

Ik heb met het programma DataKeeper gewerkt, dat dus idd je files in de gaten hield en als er iets wijzigde, dan werd dat ook richting backup doorgevoerd...

Dat werkt perfect voor Word documenten e.d., maar dus niet voor bijvoorbeeld MP3 livesets van 100 MB ofzo... Dan krijg je een aanzienlijke vertraging, zowel op het netwerk alsook je processor die belast wordt...

Je zou dus eventueel DataKeeper kunnen gebruiken voor de "kleine bestanden" en dan handmatig de "grote" bestanden een keer in de week backuppen ofzo...

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
te laat.

[ Voor 97% gewijzigd door TAMW op 14-09-2003 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik neem aan dat het schrijven van bat bestanden bedoeld word met batch scripten. (dus met doscodes) ik dan het wel een beetje. maar hoe kom op die wijze in een netwerkmap??

en heeft iemand anders michien nog programmas die wel te betalen zijn

hmms te laat had nier refresht :D

dat datakeeper zou dus een goede oplossing zijn. het gaat ook alleen om wat word/excel documentjes. en wat simpele autocad tekeningen soms. de grote bestanden zoals fotos die backup is al handmatig op cdtjes.

en mijn netwerk is niet zo zwaar belast is compleet 100 mbit en eigenlijk alleen internet gaat erover en dan af en toe printen

ik vraag wel veel. :) Maar wat ook wel makkelijk bedenk ik net is is dat ie bijvoorbeeld een dag allemaal backups maakt bijv elke 2 uur dus dat is dan een stuk of 4 a 5 backups dat ie dan daarna elke laatste backup vervangt voor een nieuwste. zodat als je dus per ongeluk iets verwijderd. dat je dat later terug kunt halen binnen een dag. maar dat zal waarschijnlijk wel niet kunnen

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 12:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben hard aan het zoeken. ik heb nu een programma gevonden wat mappen op 2 pcs steeds vergelijkt en gelijk maakt.

nu moet ik dus nog iets hebben dat dar elke 2 uur ofzow een kopie van maakt en steeds de laatste weer verwijderd
Pagina: 1