[MXStream+Planet] Regelmatige disconnects

Pagina: 1
Acties:

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Ik heb een ADSL basic abo via Planet Internet. Heb dit allemaal draaien via een debian server, en werkt helemaal perfect. Er is alleen 1 probleempje. Ik wordt iedere nacht om precies dezelfde tijd (03:00) gedisconnect. Daarna is er na 5 minuten weer verbinding. Weet iemand misschien waardoor dit komt?

Ik heb een Ethernet modem op een analoge telefoonlijn. (KPN ADSL ethernet modem (geleverd tot 1-11-2002)).

Ik heb btw nooit m'n modem geflashed of getweaked of iets dergelijks.

[ Voor 14% gewijzigd door shorty op 14-09-2003 11:02 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

ga er eens naast zitten en kijk wat je linesync dan doet :P. Hoe weet je dat ie disconnected is? Is je adsl verbinding echt disconnected of kan je een bepaalde site niet pingen? Scheelt nogal in reden zoeken :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
hehe, om 3 uur 's nachts zit ik in de meeste gevallen niet naast m'n modem :p

Maar ik lees het terug in me logs, en zie dat de verbinding met bijvoorbeeld irc is verbroken.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat kan dus vanalles zijn. Het lijkt me het waarschijnlijkst dat de linesync wegvalt en je modem daarom echt disconnect, maar misschien gaat er wel om 3:00 iets mis bij de routing bij de provider, of vindt je eigen netwerk het om 3:00 tijd om even alles te disconnecten en te reconnecten ;).

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

JvS schreef op 15 september 2003 @ 00:11:
dat kan dus vanalles zijn. Het lijkt me het waarschijnlijkst dat de linesync wegvalt en je modem daarom echt disconnect, maar misschien gaat er wel om 3:00 iets mis bij de routing bij de provider, of vindt je eigen netwerk het om 3:00 tijd om even alles te disconnecten en te reconnecten ;).
Daar wil ik dan even bij zeggen dat mijn Planet ADSL Comfort gewoon maanden achtereen verbonden blijft ;)

TS: is dit al sinds het begin? Als ik het niet mis heb, heb jij het 256kbps abbo? Als dit altijd al het geval is geweest, wordt dat abbo mischien elke 24h gedisconnect?
Als het de 768kbps versie is zal dat dus niet het geval zijn ;)

Check ook in /var/log/messages voor berichtjes van pppd en pptp over waarom er gedisconnect werd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

24 uurs melding van je beveiligings bedrijf :z

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 08:08
Het is tijdgebonden dus heb je de sleepmode al nagekeken.
Bij mij laptop ben ik ook mijn verbinding kwijt na een "wake up"
s'morgens B)

Ochtenhumeurtje 8)7

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 06:50:
24 uurs melding van je beveiligings bedrijf :z
Dat zou idd goed kunnen denk ik. TS, heb je een alarm welke via de telefoon verbonden is?

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
CyBeR schreef op 15 september 2003 @ 02:19:
[...]

Daar wil ik dan even bij zeggen dat mijn Planet ADSL Comfort gewoon maanden achtereen verbonden blijft ;)

TS: is dit al sinds het begin? Als ik het niet mis heb, heb jij het 256kbps abbo? Als dit altijd al het geval is geweest, wordt dat abbo mischien elke 24h gedisconnect?
Als het de 768kbps versie is zal dat dus niet het geval zijn ;)

Check ook in /var/log/messages voor berichtjes van pppd en pptp over waarom er gedisconnect werd.
Ik heb ook ADSL Comfort, de 768kbps versie. Daar kan het dus niet aan liggen :)

Even een stukje uit /var/log/messages:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Sep 15 01:56:55 localhost -- MARK --
Sep 15 02:06:05 localhost mxstream: ip.ip.ip.ip not reachable trough ICMP
Sep 15 02:06:05 localhost mxstream: restarting pptp session
Sep 15 02:06:05 localhost pppd[20165]: Terminating on signal 15.
Sep 15 02:06:05 localhost pppd[20165]: Terminating on signal 15.
Sep 15 02:06:05 localhost pppd[20165]: Modem hangup
Sep 15 02:06:05 localhost pppd[20165]: Connection terminated.
Sep 15 02:06:05 localhost pppd[20165]: Connect time 1439.9 minutes.
Sep 15 02:06:05 localhost pppd[20165]: Sent 11419468 bytes, received 310938674 bytes.
Sep 15 02:06:05 localhost pppd[20165]: Exit.

Dit is dus een reconnect scriptje wat ik heb geschreven. Die pingt een ip, en wanneer hij langere tijd geen ping reply krijgt, restart hij de verbinding. Nu ik dit type zit ik trouwens te denken, misschien ligt het wel aan die host die ik ping!

Maar me box staat dus een uur achter, dus het is 03:06. De connection time zit altijd rond de 14xx minuten. Ik ga even proberen die host te veranderen, al twijfel ik eraan of dat het kan zijn. DNS server van Planet zou wel een goeie host te zijn om te testen?

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
James_Watt schreef op 15 september 2003 @ 07:01:
Het is tijdgebonden dus heb je de sleepmode al nagekeken.
Bij mij laptop ben ik ook mijn verbinding kwijt na een "wake up"
s'morgens B)

Ochtenhumeurtje 8)7
Hehe, heb geen sleepmode op me server. MIsschien op m'n modem maar neem aan dat dat er ook niet op zit.

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Cutebritney schreef op 15 September 2003 @ 08:30:
[...]

Dat zou idd goed kunnen denk ik. TS, heb je een alarm welke via de telefoon verbonden is?
Hmm, niet dat ik weet. Zal het vanmiddag even navragen. Maar als het wel zo is, ik zit dan zowieso op een ander telfoonnummer als waar hun eventueel op zouden verbinden.

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
hmm, niemand een ander idee? :(

Verwijderd

Ja hoe zit het met je security bedrijf?
Of probeer even een modem van een vriend.
Wat heb je behalfe je pc nog meer aan de telefoon lijn hangen?

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Dat security bedrijf zit op een andere telfoonlijn.

Woont hier niemand in de buurt die ook ADSL heeft, allemaal kabel :(

Verder hangt er een fax aan, maar lijkt me sterk dat die de verbinding verbreekt.

Verwijderd

ThAcRoW schreef op 19 september 2003 @ 16:53:
Dat security bedrijf zit op een andere telfoonlijn.

Woont hier niemand in de buurt die ook ADSL heeft, allemaal kabel :(

Verder hangt er een fax aan, maar lijkt me sterk dat die de verbinding verbreekt.
Zie je wel toch een beveiligings bedrijf, wat is de kans dat ik meteen wist dat je daar op aan gesloten was hè... 1 op de 500 woonhuizen hebben een aansluiting op een *particuliere alarm centrale.

Daar zit je probleem, in kan me niet voorstellen dat je 2 echte aansluitingen voor telefoon hebt. Dus je zal wel een isdn lijn bedoelen, nou voor de 24uurs melding tegen sabotage maakt dat dus niet uit, het is 1 fysieke lijn dus vandaar je verbinding uitvalt.
Bel je *PaC maar op wedden dat je test melding om 3 uur wordt gegeven!

:z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :z

Weet niet of je in de buurt woont maar naders mag je wel even een usb adsl modem van mij lenen om te testen.
Weet dus niet of je nou isdn of analoog thuis hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 08:45 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

zolang jij niet weet WAAROM je die host niet kan pingen, weet je niet wat er aan de hand is. Dan kan je ons wel blijven vragen "iemand nog een idee", maar je weet zelf niet eens of het modem/de server echt gedisconnect is, of dat je linesync wegvalt (het enige wat ik direct met een alarm kan koppelen) of dat er iets anders is.

Dat zijn dingen die wij niet van een afstand kunnen aanvoelen ofzo :z. Ga het zelf eens verder analyseren, want je bent geloof ik nu net pas tot de conclusie gekomen dat het misschien wellicht wel eens de host die je ping kan zijn:Z

Dat was mijn vraag in de eerste post al:
Is je adsl verbinding echt disconnected of kan je een bepaalde site niet pingen?
...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ThAcRoW schreef op 15 september 2003 @ 11:55:
[...]

Ik heb ook ADSL Comfort, de 768kbps versie. Daar kan het dus niet aan liggen :)

Even een stukje uit /var/log/messages:

code:
1
2
3
Sep 15 01:56:55 localhost -- MARK --
Sep 15 02:06:05 localhost mxstream: ip.ip.ip.ip not reachable trough ICMP
Sep 15 02:06:05 localhost mxstream: restarting pptp session

Dit is dus een reconnect scriptje wat ik heb geschreven. Die pingt een ip, en wanneer hij langere tijd geen ping reply krijgt, restart hij de verbinding. Nu ik dit type zit ik trouwens te denken, misschien ligt het wel aan die host die ik ping!

Maar me box staat dus een uur achter, dus het is 03:06. De connection time zit altijd rond de 14xx minuten. Ik ga even proberen die host te veranderen, al twijfel ik eraan of dat het kan zijn. DNS server van Planet zou wel een goeie host te zijn om te testen?
Waarom heb je ueberhaupt zoiets draaien? Ik geloof dat dat heel vroeger nodig was, maar tegenwoordig al lang niet meer. Mijn adsl blijft maanden achtereen up zonder van een dergelijk script gebruik te moeten maken.

Verwijderd

CyBeR schreef op 20 September 2003 @ 13:17:
[...]

Waarom heb je ueberhaupt zoiets draaien? Ik geloof dat dat heel vroeger nodig was, maar tegenwoordig al lang niet meer. Mijn adsl blijft maanden achtereen up zonder van een dergelijk script gebruik te moeten maken.
Bij hem dus niet...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mischien komt het daar juist door. Is die host elke nacht rond 3 niet bereikbaar -> p00f. Uit die log message wordt mij duidelijk dat dat script de verbinding verbreekt. Mischien blijft ie aan als dat script niet draait.

Zet het eens uit en zet een download aan die tot minimaal 4 uur doorgaat, en zie of je verbinding dan weer verbroken wordt.

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Als ik het uitzet dan valt de verbinding om 02:00 weg en dan verbind hij niet opnieuw. Daar ligt het dus (jammergenoeg) niet aan.

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
*kick*

Probleem nog steeds niet opgelost. Heb security bedrijf gebeld en die zeggen dat het niet een 24 uurs melding oid is. Dus moet haast wel ergens anders aan liggen :)
Pagina: 1