Toon posts:

Freesco 0.32 onboard netwerkkaart werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een freesco routertje draaien, 2 ne2000 10/100 mbit netwerkkaarten doen het allebij, alleen kan ik mijn onboard netwerkkaart niet aan de praat krijgen. bw hij staat wel aan in de bios. moet ik voor deze kaart een io / irq adres opgeven?

Verwijderd

allebij allebei
Freesco herkent je onboard netwerk kaart dus niet, waarschijnlijk omdat het geen mainstream netwerkkkaart is. In principe kan je de drivers, als die voor Linux berschikbaar zijn zelf installeren. io/irq is voor legacy kaarten, ik veronderstel dat een onboard netwerk toch wel p&p is.

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Gewoon [url=http://prdownloads.sourceforge.net/freesco/Modules-03x.zip]modules 03x downloaden en de goeie drivers even installen. :/

Flap

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 10:59:
allebij allebei
Freesco herkent je onboard netwerk kaart dus niet, waarschijnlijk omdat het geen mainstream netwerkkkaart is. In principe kan je de drivers, als die voor Linux berschikbaar zijn zelf installeren. io/irq is voor legacy kaarten, ik veronderstel dat een onboard netwerk toch wel p&p is.
Volgens mij moet je bij Freesco altijd het I/O-adres en IRQ opgeven :? Geen P&P ondersteuning volgens mij.

Maar inderdaad, drivers zoeken voor je netwerkkaart. Misschien helpt het als je ze handmatig laadt.

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:55

koe161

koe(c)

Onboard is waarschijnlijk PCI, dus gewoon I/O en IRQ beide op 0 zetten en de goede driver installeren. Zie UDuckling5.

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 11:50:
[...]

Volgens mij moet je bij Freesco altijd het I/O-adres en IRQ opgeven :? Geen P&P ondersteuning volgens mij.

Maar inderdaad, drivers zoeken voor je netwerkkaart. Misschien helpt het als je ze handmatig laadt.
Ik heb jarenlang een Freesco gebruikt (toevallig net gisteren omgebouwd naar Clark Connect) met twee Realtek kaartjes en dat was toch echt plug and play.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bij io en irq 0 neer zet dan ziet hij de on-board kaart niet, 'k zou ook niet weten welke driver ik voor die kaart nodig heb...

Verwijderd

Kijk anders even op de site van je moederbord.
Pagina: 1