Toon posts:

pc sluit niet af maar reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een asus 7n8x-x mobo en een vreemd probleem. als ik win xp afsluit via reguliere weg dan gaat mijn pc niet uit maar start gewoon opnieuw op.
net een nieuwe pc gebouwd dus mischien een kabeltje verkeerd of is er een andere fout.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Loop je bios eens na of de settings voor je powermanagment nog wel goed staan enzo

Verwijderd

Dat heb ik ook! Het is gekomen nadat ik PcAnywhere heb geïnstalleerd. Deïnstalleren helpt echter niet, een format c: echter wel, maar dat is ook niet echt de gewenste oplossing.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Hmmz ACPI kwestie :? Heb wel eens een dergelijk probleem gezien, bleek aan ACPI icm zn vid kaart drivers te liggen (andere drivers bood dus oplossing).

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je bij eigenschappen van "Deze Computer" kijkt, en dan naar Geavanceerd gaat, en in dat tabblad naar Opstart- en Herstelinstellingen, kun je een vinkje weghalen bij het automatisch herstarten van de computer bij een fout.

Waarschijnlijk krijg je een BSOD, en die resulteert standaard in een reboot bij WinXP.
Probleem is dan nog niet opgelost, je hebt nog een BSOD waar je vanaf moet komen, maar als je weet welke het is, is het makkelijker zoeken naar een oplossing.

Verwijderd

BredeP schreef op 14 September 2003 @ 12:26:
Als je bij eigenschappen van "Deze Computer" kijkt, en dan naar Geavanceerd gaat, en in dat tabblad naar Opstart- en Herstelinstellingen, kun je een vinkje weghalen bij het automatisch herstarten van de computer bij een fout.

Waarschijnlijk krijg je een BSOD, en die resulteert standaard in een reboot bij WinXP.
Probleem is dan nog niet opgelost, je hebt nog een BSOD waar je vanaf moet komen, maar als je weet welke het is, is het makkelijker zoeken naar een oplossing.
Dat is het inderdaad, ik weet niet of de TS er ook wat aan heeft, maar ik kreeg de melding 0x0000007E met een verwijzing naar kdbclass.sys, een beetje rondzoeken geeft al gauw:

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q313050

Na het deïnstalleren van mijn muisdrivers ben ik dus van dit probleem af!
Bedankt!

Heeft dus zeer waarschijnlijk ook niks te maken met mijn installatie van pcAnywhere, wat ik als oorzaak aangaf.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden!!. Het bleek in het drivertje nv_agp.sys te zitten. Als je dan de nieuwe Nvidia drivers download update hij wel een paar drivers, maar vergeet hij de driver in c:\windows\system32\drivers up te daten. Als je die met de hand erheen copieerd werkt alles weer perfekt.
Pagina: 1