Beste mede tweakers,
Zit met een beetje raar probleem. Ik heb een script waarmee ik files kan uploaden. De files worden gerenamed naar het volgende formaat: artikelid_plaatjesid.extentie.
Dat renamen gaat allemaal goed (denk ik). De plaatjes krijgen netjes een naam met de juiste nrs (b.v. 1e plaatje heet 1802_1.jpg en 2e plaatje heet 1802_2.jpg).
Mijn probleem is het volgende (ben er nu al 2 weken mee bezig maar ik ben lost! weet het niet meer!):
Als ik, laten we zeggen, twee plaatjes heb geupload en ik upload een derde plaatje. Dan is opeens het eerste (dus die er al stond) verandert in het derde (nieuwe die ik net geupload heb) plaatje! Dit is overigens alleen maar een voorbeeld want het gebeurt gewoon random (b.v. bij het 10e en 15e plaatje). Het gekke is dat de namen van de plaatjes dus wel verschillend zijn! Dus ze heten b.v. netjes 1802_1.jpg t/m 1802_10.jpg. Ik upload de plaatjes per 6 maar ook als ik ze per 1 upload heb ik het probleem.
De plaatjes worden netjes geupload via een zelf geschreven functie:
Het geheel draait op een eigen Debian server op Apache.
Iets zegt mij dat het niet aan de scripts ligt, maar ik hoor graag jullie mening! Bedankt.
Zit met een beetje raar probleem. Ik heb een script waarmee ik files kan uploaden. De files worden gerenamed naar het volgende formaat: artikelid_plaatjesid.extentie.
Dat renamen gaat allemaal goed (denk ik). De plaatjes krijgen netjes een naam met de juiste nrs (b.v. 1e plaatje heet 1802_1.jpg en 2e plaatje heet 1802_2.jpg).
Mijn probleem is het volgende (ben er nu al 2 weken mee bezig maar ik ben lost! weet het niet meer!):
Als ik, laten we zeggen, twee plaatjes heb geupload en ik upload een derde plaatje. Dan is opeens het eerste (dus die er al stond) verandert in het derde (nieuwe die ik net geupload heb) plaatje! Dit is overigens alleen maar een voorbeeld want het gebeurt gewoon random (b.v. bij het 10e en 15e plaatje). Het gekke is dat de namen van de plaatjes dus wel verschillend zijn! Dus ze heten b.v. netjes 1802_1.jpg t/m 1802_10.jpg. Ik upload de plaatjes per 6 maar ook als ik ze per 1 upload heb ik het probleem.
De plaatjes worden netjes geupload via een zelf geschreven functie:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| //De aanroep: if (is_file($plaatje)) $content->addPicture($plaatje,$plaatje_name,$action,$id); if (is_file($plaatje1)) $content->addPicture($plaatje1,$plaatje1_name,$action,$id); if (is_file($plaatje2)) $content->addPicture($plaatje2,$plaatje2_name,$action,$id); //De functie (hoort in een class): function addPicture($plaatje,$plaatje_name,$action="",$id="") { $Filenaam=""; $nextid=""; global $dbase,$global; if ($action=="content_toevoegen" || $action=="content_toevoegen_inserten") $nextid=$this->getNextContentID(); else $nextid=$id; $Query="SELECT Titel FROM PPC_Content_Plaatjes WHERE Titel LIKE '".$nextid."_%' ORDER BY Titel"; $Result = $dbase->querySelect($Query); $array_nr=array(); while($Row=mysql_fetch_row($Result)) { $explosion=explode(".",$Row[0]); $nr=explode("_",$explosion[0]); $array_nr[$nr[1]]=(int)$nr[1]; print "NR = ".$array_nr[$nr[1]]." -> "; } asort($array_nr); //filename $explosion=explode(".",$plaatje_name); $ext=$explosion[1]; $Filenaam=$nextid."_".($array_nr[count($array_nr)]+1).".".$ext; if (copy($plaatje, "$global->content_image_dir/$Filenaam") && $Filenaam!="" && $nextid!="") { $Query="INSERT INTO PPC_Content_Plaatjes VALUES(NULL,'$Filenaam',$nextid)"; $dbase->queryInsert($Query); return true; //success } else return false; //failure } |
Het geheel draait op een eigen Debian server op Apache.
Iets zegt mij dat het niet aan de scripts ligt, maar ik hoor graag jullie mening! Bedankt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 09:44 ]