XP en antivirus software

Pagina: 1
Acties:

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik weet ff niet waar ik moet beginnen, maar ok.
Op de 1 of andere manier krijg ik dus problemen met virus scanners :|

Het probleem is dit: ik heb sinds 1 week een nieuw moederbord (zie sig) en op de een of andere manier heb ik sinds die tijd allerlei rare foutmeldingen en problemen.
Op de 1 of andere manier wordt m'n virusscanner telkens uitgeschakeld.

Ik heb intussen al 5 of 6 keer de zaak geformatteerd, maar het probleem blijft terugkomen en wel met dezelfde foutmeldingen.

- Norton Anti virus failed to load (Corporate version)
- Dcom errors
- Perfnet error
- Perflib error
- Com+ error

Ik weet eigenlijk niet meer waar het aan zou moeten liggen, misschien toch het nieuwe moederbord ???
Probeerde vanmiddag nog een andere virus scanner (antivir personal edition)gevolg: pc liep vast :@

Ik heb net de zaak opnieuw geformatteerd, niks geinstalleerd alleen ff alle updates voor xp gehaald.
Alles draait goed, kom 1 uur later terug en laat de pc opnieuw starten en hup daar gaat ie weer "Norton antivirus failed to load"

ik weet het dus niet meer, wie wel !!!
Voor verdere specs, zie sig

Dit is dus een voorbeeld van de foutcodes die ik krijg en het zijn telkens dezelfde fouten en waarschuwingen :|

"DCOM kreeg foutmelding 'De servicedatabase is vergrendeld. ' bij het starten van de netman-service met de argumenten '' om de server
{BA126AE5-2166-11D1-B1D0-00805FC1270E} te starten"

[ Voor 13% gewijzigd door You-Suk op 14-09-2003 11:35 ]

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 18:37
Maybe doordat in het Bios staat antivirus guard (ofzo iets het is al laat)
FF booten, en ff in het Bios kijken, iets met Virus en dan uit ztten maybe een oplossing

[ Voor 40% gewijzigd door blueline op 14-09-2003 03:07 ]

The ones with the greatest power protect those who don't.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Gebruik je legale versies van de virusscanners? Heb je je geheugen al getest? Dit klinkt meer als een algemeen probleem dan dat het specifiek voor virusscanners is :)

http://memtest86.com/

En blueline; in het BIOS staat inderdaad meestal een Virus Protection optie; deze waarschuwd je indien het MBR van je PC wordt aangepast. Dit is bij de huidige virussen meestal geen onderdeel van de werkwijze (iedereen start immers toch Windows hierna) dus is deze optie redelijk nutteloos. Verder voorkomt hij zeker _niet_ de installatie van een virusscanner. (maar het was al laat natuurlijk ;) )

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Bah, bekend probleem! Het ligt opzeker niet aan de bios instellingen, bovendien staan er geen patches e.d. op de website van Symantec.

Van ellende heb ik maar een ander antiviruspakket geïnstalleerd, namelijk Panda Antivirus. Norton Antivirus draait overigens nog steeds naar volle tevredenheid op mijn Windows 2000 systeem.