DVD/48speed IDE/40 speed SCSI????

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:50

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Omdat mijn "oude" AOpen 36 speed CDROM-speler kapot gegaan is, heb ik nu tijdelijk een 16-speed spelertje. Nu sta ik voor de keus: DVD-speler, snelle CDROM-speler, of SCSI-CDROM speler.
Ik maak veel gebruik van DAE en zal niet veel gebruik gaan maken van DVD's. Verder gebruik de speler dus alleen nog maar voor installaties.
Nu leek mij de Plextor TSI40 wel een leuk spelertje. Probleem is dat ik geen SCSI-kaart heb en totaal niet welke ik daarvoor moet gebruiken! Heeft iemand een idee, het moet een PCI-kaart zijn die ook geschikt is voor uitbreiding naar Plextor brander.
SCSI-HDD's zal ik niet gaan gebruiken.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Je kunt hiervoor elk modern SCSI kaartje voor gebruiken, branders en CD romspelers hebben geen snelle SCSI controllers nodig. De goedkope Adaptec en NCR kaartjes zijn hiervoor goed te gebruiken, ze kosten zo rond de honderd gulden.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

wil je een zo snel mogelijke DAE hebben dat zit je vast aan IDE, tenminste volgens de tests in de C'T van oktober komt de asus 40x er als snelste audio grabber uit, nou had iemand het laastst over de Avery 50x die nog sneller is (kiek in de pricewatch).
(De plextor 40x deed het trouwens ook niet slecht in de C'T)
Maar je bent wel 3x zoveel geld kwijt als je een scsi ding koopt.
de Afreey staat voor 104,- gld in de pricewatch en de plextor voor 215,- en dan moet je er nog een scsi kaart bij van een piek of 100.

(ik zelf heb een asus 40x en nero 4075 teste hem op 26x DAE :) )

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik heb hier op mun werk nog een oude ISA Adaptec AHA 1542CP 50pins liggen, zou die voldoende zijn?? Of moet ik dan toch maar voor een snelle IDE-speler gaan?

• php
  • Niet online

php

Die adaptec doet het prima.

Plextor is ook een goede keuze. Zelf heb ik nog een oude 12 speed, en hij wil maar niet kapot gaan. Is een keer een beveiligingsmagneetstrip van een bibliotheek-cd in gevlogen (zat niet goed vast op CD) en zelfs dat heeft hij overleefd.....

Wat me bij het opereren opviel was dat zowat alles binnen van metaal was uitgevoerd. Sterk spul.

• koekum
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Een ISA-kaartje geeft toch weer meer processorbelasting.Koop dus een PCI kaartje of ga voor IDE.
(als je toch wilt uitbreiden met een plextor-brander(SCSI neem ik aan?)heb je al vast een geschikte adapter)

Een cliche is ooit origineel begonnen

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Nou kijk, ik heb nu dus een HP 7100 2*2*6 en een 16speed BTC oid. nou, die BTC ondersteund geen DAE. Daar moet ik dus een nieuwe drive voor halen...DVD valt dus af.
Nu heb ik de keuze uit een 48/50-speed Aopen/Asus voor max 130,-- of een Plextor TSI40 met Adaptec ISA (die ik hier heb liggen) voor 220,--
Kan ik later indien nodig dus nog altijd snellere (meteen beste) Plextor brander aanschaffen.
Of tegen die tijd gewoon verder zien wat ik met mijn brander doe...is die plextor 8* IDE brander vergelijkbaar met die 8* SCSI?
Ik bedoel ik maak nu de keus tussen SCSI en IDE, zodat ik later daar op verder kan borduren :)

• hjs
  • Niet online

hjs

De asus 50x heb ik al verschillende keren zien verglijken met een F16 die opstijg -> HERRIE, houdt daar rekening mee.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Dat moet ik du sniet hebben, maaruh, die plextor, is die ook snel genoeg met installeren, ivm een IDE op 50speed?
Maakt de plextor veel herrie?
SCSI kaartje heb ik dus (isa) ik kan nog altijd betere PCI kaart halen, maar hoe zit het met de kabels, krijg ik die erbij, of moet ik die nog ergens halen? (ik heb namelijk geen ruk verstand van SCSI :+ )

• hjs
  • Niet online

hjs

40 speed 50 speed, volgens mij maakt dat geen ruk verschil, doet ie er 3 seconden langer over, so?

• koekum

koekum

En een interne SCSI-kabel is net als een IDE-kabel overal te koop voor een tientje of zelfs minder.
Waarom valt DVD trouwens af? Die zijn ook in staat tot DAE.

• hjs
  • Niet online

hjs

Neem je een scsi dvd speler
in de zelfde C'T staat dat de Pioneer DVD-U03s ongeveer net zo snel is als de plextor met audio grabben. en sommige atapi dvd spelers zijn nog ff sneller.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Probleem van DVD lag bij mij aan het feit dat ik een Viper V770 zonder TV-Out heb, ik haast geen DVD's denk af te spelen op mijn compjoeter en ik het rpijsverschil dan ook nog eens teveel vind (40 speed cdrom = 100 10/40 DVD = 250) Hoe duur is die SCSI DVD?
Dus nu weet ik het nog niet :(
Probleem is dus, heeft het nut om nu alvast te investeren in het feit dat je later de mogelijkheid hebt om bij een snellere brander de SCSI uitvoering te kopen?

• koekum

koekum

Nu veel geld in je systeem stoppen om er "eventueel" later profijt van te hebben is niet echt slim.En dat hele SCSI-gebeuren bij CD's branden is tegenwoordig niet echt meer nodig.
Je zegt zelf al dat je weinig met DVD gaat doen, dus koop gewoon een IDE maar let dan vooral op de DAE snelheid/kwaliteit.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ja, ik denk dat ik het maar mooi bij een IDE CDROM-spelertje houd, heb ik alleen gehoord dat bepaalde snelheden (40 of 48) slecht lopen en dus ook enorm veel lawaai maken (maja je kunt niet alles hebben he :)
Hmm, zal dus wel AOpen 48speed worden ofzoow voor 118,-- retail bij de computershop op de hoek.

• koekum

koekum

ChUcKiE has seen the light. :)
Suc6

Pagina: 1