[Windows XP] tip voor WFP.

Pagina: 1
Acties:

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Ik heb een voor als nog goed werkende mannier gevonden om de Windows File Protection uit te zetten.

Hetgeen inhoud dat je van de mappen netmeeting en windows media player en andere af kunt komen.

Je kunt gaan zoeken naar een bestand dat sfc.dll heet. Deze komt twee keer in je windows map voor. Namelijk in je \system32 dir en je system32\dllcache dir.

Hernoem ze beide naar sfc.out. Reboot en je hebt een aanpasbaar windows file systeem.

succes!!!

PS; hoef je niet te hex-editen en dergelijken. Een andere best wel omslachtige mannier bestaat. Maar dit is makkelijker. Want je houdt al je beschermde bestanden en kan de twee bestanden terug hernoemen en zo alles weer herstellen in de oude staat. Dit is wel geheel op eigen risico.

Het nieuw Windowws XP service pack 1 bestand heet trouwens sfc_os.dll en kan dus bij problemen ook hernoemt worden. Ook in de beide boven genoemde dirs.

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

Verwijderd

Wat heb je eraan dan? Ik bedoel het is toch alleen maar goed dat Windows zichzelf beschermt?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jim! :+ Tis ongelooflijk :+
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 01:57:
Wat heb je eraan dan? Ik bedoel het is toch alleen maar goed dat Windows zichzelf beschermt?
Vind je?

Ik wil wel eens iets wat Windows in al zijn "perfectness"vind dat ik niet zou moeten doen.

[ Voor 86% gewijzigd door alt-92 op 14-09-2003 01:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 01:57:
En wat nou als ik bijgeleverde software wil verwijderen? Zoals in de topicstart al genoemd, neem ik als voorbeeld Windows Media Player.

Stel nou dat ik WMP helemaal niet wil. Je hebt een hekel aan DRM. Het is geen onderdeel van het OS, anders heeft Microsoft een proces aan z'n broek. Dus noemen we het een bijgeleverd programma. Maar, Windows moest juist zichzelf beschermen? Niet andere tools toch?
Dus, hier gaat iets compleet fout :D

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

zolang je eerst de files uit dllcache wist en de vraag - om de cd erin te stoppen zodat windows de originele bestanden wilt gaan terugzetten - negatief beantwoord heb je de file protectie al omzeild.
dan kun je ook nog de grootte van de cache op 0 bytes zetten ofzo.

wat interessanter is het file signen uit windows te slopen (zo van dit is geen gecertificeerd bestand bla bla, *.cat overbodig maken).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• stylezzz99
Is op de stelling van blackd niet het antwoord na het slipstreamen van xp met SP1a heb je een nieuwe bestandsbeveiliging. En hier gaat het om het bestand sfc_os.dll. Dus die vitale bestanden worden nog beschermt. Toch?

Blijft door het bestand sfcfiles.dll windows niet toch beschermt.?

Maar dan nog, wil je de beveiliging terug dan hernoem je de bovenstaande bestanden weer naar .dll en dan heb je het weer terug, toch? Wel natuurlijk sfc /scannow invoeren in de prompt en je cd-rom erbij pakken, dan bouwt windows je dllcache weer op.

Met de optie sfc /purgecache en /cachesize=0 heb je alleen het de beschermde bestanden op je schijf gewist en zal windows om een cd vragen...

edit:

toevoeging

[ Voor 26% gewijzigd door stylezzz99 op 14-09-2003 02:54 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GuidoHuis schreef op 14 September 2003 @ 02:43:
Is op de stelling van blackd niet het antwoord na het slipstreamen van xp met SP1a heb je een nieuwe bestandsbeveiliging. En hier gaat het om het bestand sfc_os.dll. Dus die vitale bestanden worden nog beschermt. Toch?
Ik snap even niet wat je bedoelt?
Ik denk dat je bedoelt dat SFC gesplitst is in 2 delen: algemene SFC en SFC specifiek voor het OS (sfc_os.dll) ?

In dat geval zou dat een oplossing zijn voor mijn stelling ja.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• stylezzz99
Ja, dat heb ik ergens gelezen op een andere site, ik zal proberen deze op te opzoeken.

Wat service pack doet is alle bestanden overschrijven en dan bouwt hij een nieuw iets op. Deze bestanden zijn onder gebracht in windows/servicepack files en windows vergeet dan de oude dllcache weg te halen.

Maat goed mijn mannier zorgt ervoor dat je ook alles weer kunt terug draaien mocht er iets mis gegaan zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door stylezzz99 op 14-09-2003 13:04 ]

• stylezzz99
Hier
staat een wat omslachterige mannier om ongeveer het zelfde te bewerkstelligen. Je kunt hiervoor het beste deze hex editor gebruiken.

Alleen deze mannier werkt echt, in tegenstelling tot andere op het net. En je kan met deze hex editor naar offsets zoeken en het zo heel gemakkelijk aanspassen. Lees de tutorial maar.

Ik weet alleen niet echt wat de gevolgen zijn van deze hex edit!

[ Voor 4% gewijzigd door stylezzz99 op 14-09-2003 15:04 ]

Pagina: 1