Na enkele oude topics te hebben doorgelezen over het nut van virusscanners ben ik tot de conclusie gekomen dat de meningen erg verdeeld zijn.
Vandaar dat ik de vraag opnieuw stel, maar dan met wat extra informatie:
Is het nodig een virusscanner op de lokale Windows 2000 clients te installeren wanneer de volgende veiligheidsmaatregelen zijn genomen?
- Users hebben ALLEEN leesrechten in de \WINNT en \Program Files mappen
- Ook administrators zijn users. Administrators weten wel het lokale admin wachtwoord om eventueel software te installeren
- In de registry hebben Users in de LOCAL_MACHINE geen schrijfrechten
- Alles wordt via MSI op de clients gekwakt. Denk hierbij aan ActiveX controls voor webpagina's (bijv. Macromedia Flash Player) en Codecs voor Windows Media Player
- De bootsector is vanuit de BIOS beveiligd
Maken virussen op deze manier nog kans? Uiteraard draaien de servers wel virusscanners.
Vandaar dat ik de vraag opnieuw stel, maar dan met wat extra informatie:
Is het nodig een virusscanner op de lokale Windows 2000 clients te installeren wanneer de volgende veiligheidsmaatregelen zijn genomen?
- Users hebben ALLEEN leesrechten in de \WINNT en \Program Files mappen
- Ook administrators zijn users. Administrators weten wel het lokale admin wachtwoord om eventueel software te installeren
- In de registry hebben Users in de LOCAL_MACHINE geen schrijfrechten
- Alles wordt via MSI op de clients gekwakt. Denk hierbij aan ActiveX controls voor webpagina's (bijv. Macromedia Flash Player) en Codecs voor Windows Media Player
- De bootsector is vanuit de BIOS beveiligd
Maken virussen op deze manier nog kans? Uiteraard draaien de servers wel virusscanners.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 01:38 ]