Toon posts:

nieuwe pc valt bij windows install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vandaag nieuw systeem in elkaar gestoken:
athlon xp 2500+
abit n-force 2 - s
512 mb 400 mhz ddr ram
radeon 9600 pro
maxtor 80 gig
lg cd-rw
lg dvd-rom

nu start ik hem op en hij boot volledig (na bios in orde te zetten)
maar dan bij de installatie van windows XP pro loopt hij vast:
vlak voor winXP vraagt om f8(ik ga akkoord) of na 1% hd formateren valt hij plots uit (ventillators vallen zichtbaar stil) en begint de case-speaker lawaai te maken (beetje zoals ambulance of ezel)
iemand een idee? heb al in de GOT search gezocht (en zelfde probleem gevonden) maar geen antwoord dat helpt

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:12

momania

iPhone 30! Bam!

Klinkt meer als een probleem voor Processors, Mobo's & Geheugen

Neem wel eerst goed Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen even door aub. ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Wat voor voeding zit er in je systeem? Zit je CPU cooler er goed op? De standaard vragen :)

[ Voor 42% gewijzigd door Turkish op 14-09-2003 00:25 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Temperatuurproblemen? Kijk eens in de BIOS wat de idle temperaturen zijn en check bij welke temperatuur de BIOS staat afgesteld om de PC uit te schakelen.

Lees verder ook de handleiding van je mobo. Daarin staat wat die ambulance/ezel geluiden betekent.

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 14-09-2003 00:25 ]

Verwijderd

Voeding te zwak of Heatsink niet goed bevestigd?

Verwijderd

Topicstarter
standaard 350watt voeding (zat al in de case)
ik begrijp vooral het moment van uitvallen niet, hij staat gemakkelijk rustig een half uur in bios op. cooler is er in de winkel opgezet en ik krijg temps van onder de 50° (idle)
staat geen uitleg over geluid in handleiding
p.s. voltage lijnen zijn ook in orde, platte kabels nagekeken, en master/slave settings ook ok

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 00:35 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

onder de 50 idle?
hoeveel dan, een vriend van mij heeft net een 2500+ gekocht en die zit aan de 40 graden idle (boxed koeler)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• steven2
  • Laatst online: 13-08 12:40
Lijkt mij de voeding. Wat zijn de waarden van de +12V en +5V.
Dat hij in de BIOS niet uitvalt is omdat de voeding dan nog niet echt goed belast word.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• Turkish

Turkish

zhé germans

Lijkt me niet iets wat in je kabels zit, maar eerder een ander probleem.

Die 50 graden idle is op het moment dat je opstart? Loopt ie dan nog op, of blijft de temp stabiel?

Verwijderd

Topicstarter
temps blijven stabiel

• momania
  • Laatst online: 07:12

momania

iPhone 30! Bam!

momania in "nieuwe pc valt bij windows install"

Heb je die nou al doorgenomen?
Dus HD en mem sowieso ff getest :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Turkish

Turkish

zhé germans

Start eens op met zo min mogelijk hardware, dus alleen mobo, geheugen, hd en videokaart (CPU er wel op laten zitten ;) )

Dus ook alle casefans uitschakelen, zodoende proberen uit te sluiten dat er te veel van je voeding wordt geëist

Verwijderd

Topicstarter
heb faq al doorgelezen -> naar winkel en garantie claimen is enige oplossing!?
heb al opgestart met zo weinig mogelijk, maar kan dan geen install doen, dus valt hij ook niet uit.
persoonlijk denk ik dat vooral het geluid iets zou moeten opleveren, wat ik ook raar vind is dat het blijft lawaai maken ook nadat de pc uitvalt en dan nog een secondje na dat ik de stroomkabel heb uitgetrokken.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 00:48 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

Lees ff mijn vorige post en doe je er ook nog een optische drive aan, dan heb je zo min mogelijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
dan valt hij uit bij instal win xp (met graka, hd, enkel master cd-rom)

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ja, maar als de PC niet uitvalt, zijn dié onderdelen niet defect ! Dat was het doel van die test.
Nu is de vraag of je voeding wel het gevraagde vermogen kan leveren aan HD's en CD-roms erbij. Waarschijnlijk slaat-ie dan wel af. En dan is het aannemelijk dat je voeding defect is. Wat voor behuizing / voeding ?
En inderdaad probeer 's alleen met een CD-rom erbij: bij het formatteren volgt de crash. Kan de HD anders zijn hitte wel kwijt ? Kast is oké. Maar voor die prijs ga ik aan de voeding twijfelen.

[ Voor 36% gewijzigd door Brothar op 14-09-2003 01:01 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
http://www.padeg.be/detail.php?id=399
hij valt overigens niet stil bij het booten van een diskette (startup win ME) maar als ik daarna vraag om de cd-rom te booten(win 98) valt hij onmiddelijk stil.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 00:59 ]

• Brothar

Brothar

meester

Dus is dat al te veel stroom voor de voeding (lijkt het tenminste op).

eagle

Verwijderd

Heb je memtest al eens gerunned ? Lijkt me eerder dat het probleem daar te zoeken is..

• Turkish

Turkish

zhé germans

Heb je zowel van de DVD als CD-RW proberen te booten en zo proberen uit te sluiten of één van de twee het niet doet?

Verwijderd

Die kast heb ik ook en bij mij draait er toch:
abit kg7-raid
512 mb pc 2700
amd XP 1800 @ 2100
hd 80 gb
cd-writer
dvd-speler
ati radeon 9000 pro
soundblaster live! 5.1

Zou toch opzich best raar zijn dat het bij hem aan een ondercapaciteit van z'n voeding ligt terwijl het bij mij wel gaat :S Probeer anders de hele boel eens buiten de kast (mobo op een anti-statisch matje!)
Voor de rest veel succes :)

Verwijderd

Topicstarter
heb nog een pc met dezelfde case in die heeft ook geen probs
wat bedoel je juist met memtest?
heb enkel maar cd-rw proberen te booten(master)

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Probeer ook alle onboard dingen uit te schakelen via het bios, zoals geluid/lan/etc. Die onboard dingen willen nog wel eens conflicten veroorzaken

Verwijderd

Topicstarter
kan ik met dit probleem nar de winkel stappen en hun het kostenloos laten oplossen (heb het in stukken gekocht) of bestaat de kans dat ik iets over het hoofd zie?

• Brothar

Brothar

meester

Als je nog een identieke kast hebt, kun je de voedingen verwisselen.
Als de PC dan weer crashed, is het niet de voeding.

Memtest is een programma waarmee je geheugen kan worden getest. Is via google wel te vinden.

eagle

• Turkish

Turkish

zhé germans

Ik denk wel dat je hiermee naar een winkel kan stappen, maar als je het zelf in elkaar hebt gezet, zal je wel moeten betalen voor het opnieuw nalopen van alle bekabeling. Dat is nu eenmaal het risico wat je loopt als je zelf bouwt ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 01:08:
kan ik met dit probleem nar de winkel stappen en hun het kostenloos laten oplossen (heb het in stukken gekocht) of bestaat de kans dat ik iets over het hoofd zie?
Is natuurlijk maar net wat de oorzaak is. Als er echt een onderdeel stuk is en je hebt alles bij die zaak gekocht dan verwacht ik niet dat ze je iets rekenen.

Is iets verkeerd aangesloten, ingesteld of kapot gegaan door verkeerde installatie dan heb je wel kans dat je een rekening gepresenteerd krijgt.

Ik werk zelf in een computerzaak en krijg ook wel eens een zelfbouw PC binnen met een probleempje.
Overigens niets tegen zelfbouw natuurlijk; doe zelf ook niet anders ;) Daar ben je tweaker voor...

Verwijderd

Probeer het eens met minder geheugen hielp bij mij ook
Pagina: 1