Ik zat een tijdje terug een oude videoband te bekijken van een opgenomen programma op Discovery, toen zag ik een reclame voor Orange, waar toen nog onder stond Orange, by Hutchison Telecom.
Vanmiddag wat rondgesurft op internet, kwam ik erbij uit dat Orange verkocht was aan Mannesman Ancor Duitsland, en dat weer aan Vodafoon (rare twist
) en nu is Orange als gehele groep doorverkocht aan France Telecom.
Orange Australië is toch nog bij Hutchison Telecom gebleven...
3, het nieuwe bedrijf van Hutchison is geïntroduceerd in verschillende landen, het is een dochteronderneming met als doel om alleen maar 3g diensten aan te bieden.
Nu zag ik dat ze Australië dus daadwerkelijke diensten aanbieden, tot nu toe het enige vernomen land waar het schijnt te werken (al een tijdje).
je kunt daar dus echt videophones gebruiken via je mobieltje...
Klinkt allemaal hardstikke leuk, maar als je bij netwerk kijkt van Hutchison (80% van 3 (schrijf Three) dan zie je dat zij gebruik maken van een CMDA netwerk, dus geen GSM netwerk.
Verder gespeur over het internet leert dat wij allemaal gebruik maken van 2,5G diensten die we GPRS noemen, maar 3G, dus UTMS is nog lang geen CMDA...
Ik kwam deze page tegen op Nokia.de: http://www.nokia.de/de/hintergrundberichte/25536.html
Daarin wordt geschreven dat WCMDA wel gebruik kan maken van o.a. UTMS achtige diensten, en dat GSM, GPRS en EDGE straks allemaal over gaan op deze technologie, dat bovendien 70% van 's werelds aanbieders over deze technologie beschikt.
Dit is toch niet digitaal? Of wel?
Wat is nou het essentiële verschil tussen UTMS en WCDMA? En waar blijft TDMA dan
Vanmiddag wat rondgesurft op internet, kwam ik erbij uit dat Orange verkocht was aan Mannesman Ancor Duitsland, en dat weer aan Vodafoon (rare twist
Orange Australië is toch nog bij Hutchison Telecom gebleven...
3, het nieuwe bedrijf van Hutchison is geïntroduceerd in verschillende landen, het is een dochteronderneming met als doel om alleen maar 3g diensten aan te bieden.
Nu zag ik dat ze Australië dus daadwerkelijke diensten aanbieden, tot nu toe het enige vernomen land waar het schijnt te werken (al een tijdje).
je kunt daar dus echt videophones gebruiken via je mobieltje...
Klinkt allemaal hardstikke leuk, maar als je bij netwerk kijkt van Hutchison (80% van 3 (schrijf Three) dan zie je dat zij gebruik maken van een CMDA netwerk, dus geen GSM netwerk.
Verder gespeur over het internet leert dat wij allemaal gebruik maken van 2,5G diensten die we GPRS noemen, maar 3G, dus UTMS is nog lang geen CMDA...
Ik kwam deze page tegen op Nokia.de: http://www.nokia.de/de/hintergrundberichte/25536.html
Daarin wordt geschreven dat WCMDA wel gebruik kan maken van o.a. UTMS achtige diensten, en dat GSM, GPRS en EDGE straks allemaal over gaan op deze technologie, dat bovendien 70% van 's werelds aanbieders over deze technologie beschikt.
Dit is toch niet digitaal? Of wel?
Wat is nou het essentiële verschil tussen UTMS en WCDMA? En waar blijft TDMA dan
Hoe zit 't nou eigenlijk?van de site van Hutchison Telecom (.au)
We're developing a 3G network that goes well beyond the capabilities of existing wireless technologies. We acquired 2.1GHz spectrum licences in March 2001 covering Sydney, Melbourne, Brisbane, Adelaide and Perth. We will use this spectrum to operate a high speed 3G wireless network with a potential user base of more than 13 million people.
The network is being supplied under a vendor contract with Ericsson, the world's leading 3G network supplier.
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020