xvid / divx filter problemen

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 18:17
Ik heb problemene met een enkel aantal filters voor divx / xvid ed.

1. vobsub geeft sommige .subs niet weer, terijl ze wel dezelfde bestandsnaam hebben. Is het een instelling problemen , of wat anders?

2. AC3 filter wil geen 4.0 geluidweergeven, dit is niet in te stellen. Ik neem aan dat dit mogelijk is (met ac3 films dus, geen stereo). Je kunt nml de output instellen, maar deze kan ik niet op 4.0 zetten. Het gaat overigens om een sb live! geluidskaart (die 4.0 geluid heeft): edit: verholpen, nieuwe versie (.7b) en het was goed instelbaar

3. xvid hakt op mediaspeler, loopt althans niet soepel, terwijl bsplay het wel goed doet. Waar kan dit aan liggen?

4. fddshow; waar dient dit voor? Ik heb xvid films die hier niet mee willen werken-> groen beeld. Maar ook andersom, als ik hem niet installeer heb ik groen beeld (maar das geen xvid film, maar divx, dacht ik). Hoe zorg ik ervoor dat beide filters
werken?: ook verholpen door nieuwe versie

5. bsplay laat een film erg vaag zien, groen aan de bovenkant vage blokken aan de onderkant, twerijl mediaspeler hem stotterend afspeeld, hoe fix ik dit?: gefixt, nieuwe codec geinstalleerd)

[ Voor 17% gewijzigd door elgringo op 14-09-2003 09:55 ]

if broken it is, fix it you should

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Probeer eens VLC van www.videolan.org

Daarmee heb ik nooit gezeur met codecs (want die zitten er al in ofzoiets) en je kan bij het starten van de film aangeven welke subtitels je wil gebruiken en waar die staan, etc.

Ow ja, VLC is dus een aparte "media player" met codecs bijgeleverd (o.a. divx, xvid, etc.)

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-08 17:11

Zhadum

Folding & Einstein@home

Was erg raar. Ik had niet het zelfde probleem maar wel een andere en dat was ongeacht dat ik xvid codecs (nic, koepie, beide geprobeerd), geinstaleerd had, kreeg ik nog steeds een groen beeld. :?

Gezocht en heb door jou genoemde progie erop gezet en werkte perfect. Bij deze mijn Dank.

[ Voor 10% gewijzigd door Zhadum op 29-10-2003 17:41 ]

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ffdshow: http://sourceforge.net/projects/ffdshow voor xvid/divx/mpeg etc.
dat in combinatie met media player classic (http://sourceforge.net/projects/guliverkli) (dan ook DVD) en je bent er.
Ac3 codec erbij en directvobsub en je hebt niks meer nodig

Verwijderd

Ye Greate'96 schreef op 14 september 2003 @ 13:00:
Probeer eens VLC van www.videolan.org

Daarmee heb ik nooit gezeur met codecs (want die zitten er al in ofzoiets) en je kan bij het starten van de film aangeven welke subtitels je wil gebruiken en waar die staan, etc.

Ow ja, VLC is dus een aparte "media player" met codecs bijgeleverd (o.a. divx, xvid, etc.)
Sorry voor het schoppen van dit draadje maar deze mis ik absoluut inde FAQ. Ik was op een pceejte bezig waar sommige films ondanks diverse goede codecs en spelers toch de groene waas hielden. Sterker nog als je 10 codec packs en 5 spelers hebt geprobeerd(inc uninstallen) dan word je daar best moe van...

http://www.videolan.org/p...win32/vlc-0.6.2-win32.exe

doe moet absoluut in de FAQ!