Toon posts:

IDE DVD loopwerk ook te gebruiken in standalone dvd speler?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
het loopwerk in mijn raite dvd speler heeft zojuist het loodje gelegd.. als ik een originele dvd afspeel (of iets anders) dan begint alles te haperen en te stotteren.. nou is mijn vraag of ik dat loopwerk uit die standalone ook kan vervangen door eentje uit een ide dvd speler??

bvd

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb wel eens foto's gezien van die el-cheapo dvd spelertjes waar gewoon een normaal IDE model in zat, die je idd hoogstwaarschijnlijk wel kan vervangen.

Gewoon proberen, baat het niet dan schaadt het niet (met een beetje gezond verstand.)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:18

Indoubt

Always be indoubt until sure

Zou kunnen, het loopwerk verschilt fysiek niet veel of zelfs niets. De besturing zou anders kunnen zijn.

Er zijn DVD spelers die sowieso al DVD rom drives gebruiken, vermoedelijk kun je daar zo een nieuwe inzetten.

Er zijn wel threads op bepaalde fora, die hierover gaan, bijvoorbeeld bij audiocircle.com

Verwijderd

Het kan wel maar je kan pech hebben dat de nieuwe driver een ietsje lawaai produceerd omdat ie op de volle bak wil draaien.
Degene die in de speler zit is teruggeschoefd naar bijv 2 speed.

Verwijderd

Andersom kan het vaak ook. Kwestie van IDE/ATAPI kabel aansluiten en eventueel flashen om de snelheid omlaag in te stellen.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

ik heb zelf een defecte yamakawa 713 (aka raite) waar de drive defect gegaan is. ik heb er een nieuwe ide drive (el cheapo) in gezet, en hij doet het weer. het enige probleem is het frontje aan de voorkant. daarvoor moet je of het frontje wat aanpassen, of de dvd speler.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
zoooow dat is weer klaar... bedankt jongens! :D maar jah nou zit ik met het frontje wat niet helemaal past :S.. en het lijkt ook nergens naar.. zou ik bijv. het originele laadje ook over kunnen plaatsen in die nieuwe ide drive?

Verwijderd

nee

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:40
waarom niet? bij de meeste ide drives kan je het frontje er ook afhalen, dus misschien kan je daar ff naar kijken en daar dan het frontje op plakken ofzo?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
hmmz ik kom er nu net achter dat ik met mijn nieuwe IDE drive geen cdr's meer kan lezen :( moet ie misschien geflashed worden of wat dan ook?

Verwijderd

M1lamb3r schreef op 14 september 2003 @ 12:55:
waarom niet? bij de meeste ide drives kan je het frontje er ook afhalen, dus misschien kan je daar ff naar kijken en daar dan het frontje op plakken ofzo?
het frontje van het ene merk past niet op die van het andere merk

je moet op http://www.rpc1.com kijken naar de nieuwste regio vrije firmware

• mc_Emperor
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 13:36:
hmmz ik kom er nu net achter dat ik met mijn nieuwe IDE drive geen cdr's meer kan lezen :( moet ie misschien geflashed worden of wat dan ook?
Ik heb in mijn Yamakawa 715 (zelfde als raite 715) een vervangende dvd-rom gezet. Het enigste probleem is dat het per drive verschilt hoe de dvd speler reageert. Mijn dvd speler kreeg naar de vervanging kuren. Soms ging hij spontaan op sneeuw beeld en kreeg hem alleen uit als ik de stekker eruit haalde. Hij ging met mp3's ook op volle snelheid draaien (48 speed), dus dat was geen lekker geluid.

Op yahoogroups staat een groep over de raite dvd. Er zijn er ook voor yamakawa. Hierin heb ik ook een aantal keer langs zien komen welke drivers goed werken. Misschien kan je hier kijken voor een oplossing.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Ik had ook zo'n probleem. Heb gewoon een complete dvdspeler gekocht: voor 50 eur, meteen garantie erbij, en geen geklooi met frontjes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Djsmiley das best een goed idee van jou :D
Pagina: 1