Sinterklaas klus

Pagina: 1
Acties:

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51
(Derde keer dat ik dit typ, Netscape al twee keer vastgelopen :()
Ik heb vandaag weer gewerkt voor de Enschedeploeg, leukste klus tot nu toe. Het ging om een sinterklaas feest in de Utrechtse jaarbeurs, lekker dichtbij dus. Nou, dat best een groot feestje :). Er hingen toen wij aankwamen (er was al een dag lang opgebouwd) al vier trussen van zo'n 40-50m lengte, en bovendien was er een podium gebouwd met daarboven al ontzettend veel licht en geluid (verzorgd door Ampco). Wij hebben daar nog eens vier trussen van dezelfde lengte bijgehangen, met daaraan 250-300 kW aan licht :9~. Wij zijn daar van 10:00 tot 17:30 mee nezig geweest.
Bovendien zijn er ook nog rondom het podium aan trussen en op de grond ook nog eens zo'n 50 Macs geinstalleerd, 500's en 600's:
Afbeeldingslocatie: http://www.martin.dk/graphics/prod_img/mac500.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.martin.dk/graphics/prod_img/mac600.jpg
Bestuurd door twee mengpanelen, drie computers en drie technici, gaf dat een behoorlijke show :).
Na de trussen opgehangen te hebben, ging iedereen avondeten bij de catering, en dat zijn de momenten waarop de sound checks op volle kracht worden gedaan. Dus ik van het eten weggesneakt, en ik heb vanochtend een digitale Spl meter (ook wel dB meter genoemd) gekocht. Dus ik heb een uur lang (ook na het eten) van de muziek van de sound check zitten genieten op 103 dBspl avg en 110 dBspl piek (alle muziek piekte hierop, duidelijk gemanipuleerd) :). Echt een relaxde dag werken. Ik had gewoon moeite om afscheid te nemen van die zaal gevuld met tonnen (miljoenen:?) aan licht en geluid.
En ik heb nog 200,- verdien ook :).

En er is een redelijke kans dat ik van 3 t/m 8 jan crew van de Kast word :), samen met een vriend va mij, wat kan het leven toch mooi zijn. Je hobby uitvoeren en tegelijkertijd bakken geld verdienen >:) (om weer mooie audio van te kopen).

Jag

Verwijderd

Dit klinkt goed Jag!!!

Ik d8 altijd dat roadies etc een beetje zooi liepen te verslepen voor 5piek in het uur, maar dit valt redelijk mee zo te horen!

Ik weet wel wat ik voor vakantiewerk wil binnenkort :P

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:11
hoe zit dat met die 'enschedeploeg'? ik ben best wel technisch aangelegd, een beetje klussen is geen probleem. het opbouwen van zoiets lijkt me best wel tof, zeker als je er ook nog geld mee verdiend.

en nou woon ik toevallig in enschede..
heb je meer info?

• Jag
Ja, het zit in "de boerderij" op het campusterrein. Maar er zit een personeelsstop op, maar als het goed is mogen er januari weer mensen bij. Maar ik ga niet één van jullie aanbevelen, ik heb er namelijk al twee vrienden van mij ingepraat.

Jag

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:11
shit.. nouja kan ik bij iemand informeren naar eventuele vacatures?

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
met roadie bij een simple tape showtje dus
30minuten tot een uur opbouwen 45 minuten show en weer afbreken ook ongeveer 45 minuten das dus 2,5 uur kreeg ik ongveer 80 piek per klus okee je ben dan ook nog wel even onderweg enzo maar als bijbaantje was dat best, ;)

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• Jag
Aatos, als je even geduld hebt (maand), dan kan je proberen om bij de Enschedeploeg te komen. Maar ze zijn gewild, wees er dus snel bij. Het laatste wat ik gehoord heb is dat de personeelsstop er in januari vanaf gaat. Ik heb trouwens vorige week een vriend van mij (die voordat ik "solliciteerde") al geweigerd was, erin proberen te praten, met geen succes.
Wat je anders kan proberen is vragen bij licht/geluid bedrijven in de buurt of er werk is. Dat hebben ze namelijk ongetwijfeld. Helaas zitten de meeste bedrijven in Utrecht en omstreken (Flashlight, Varilight, Mojo bariers, Ampco, enz). Ook is er iets als de DPO, da's alleen vrijwilligers werk :P, maar wel leuk waarschijnlijk (dan is het allemaal wat minder gedwongen). Maar als je werk wilt krijgen in de concert buisness, dan lukt dat echt wel als je er een beetje moeite voor doet :).

Jag
Pagina: 1