Toon posts:

Dell monitor defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ongeveer 4 a 5 maanden geleden een 2e monitor in huis gehaald, een (oude) 15 inch monitor van Dell. Deze heeft het in tot nu toe altijd uitstekend gedaan. Echter, toen ik de monitor vorige week zaterdag aan wou zetten, deed de monitor niets. Nou ja, bijna niets. Het enige wat de monitor doet is de power led ongeveer 4 maal per seconde laten knipperen, en je hoort de monitor tevens 4 keer per seconde 'tikken', alsof hij daadwerkelijk aan wil schakelen en het maar niet wil lukken. Ik heb de monitor tot afgelopen donderdagmiddag zonder stroom laten staan en het vervolgens nog eens geprobeerd: het probleem is er nog steeds.

Heeft iemand hier wel eens eerder van gehoord, en zo ja, wat is het en is dit op te lossen?

Verwijderd

Sommige oudere monitoren (belinea) vertonen dit soort gedrag als of de refresh rate te hoog staat, de resolutie te hoog of de kleurendiepte te groot is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2003 @ 22:53:
Sommige oudere monitoren (belinea) vertonen dit soort gedrag als of de refresh rate te hoog staat, de resolutie te hoog of de kleurendiepte te groot is.
klopt helemaal , maar waarschijnlijk is het de hoogspanning die staat te hikken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2003 @ 22:53:
wat misschien ook wel even handig is om te vermelden: de monitor is dit gedrag pas gaan vertonen nadat ik deze had aangesloten op een ander systeem dan waar hij altijd op aangesloten was. ik heb vervolgens in reactie daarop de monitor direct weer aangesloten op het systeem waar hij altijd al op zat (en waarvan ik dus zeker weet dat die combinatie werkt), maar dat hielp niet meer.

ps: de monitor doet dit ook als hij _niet_ aangesloten is op een systeem.. :/

Verwijderd

Topicstarter
iemand? :?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 19:29
Ehm. Er zijn nog geen 24 uur voorbij! (Niet kicken binnen 24 uur).

Waarschijnlijk stond de resolutie/refresh rate op dat andere systeem te hoog waardoor intern iets in je monitor kapot ging.

Verwijderd

Topicstarter
Jimsterrr schreef op 14 September 2003 @ 22:55:
Ehm. Er zijn nog geen 24 uur voorbij! (Niet kicken binnen 24 uur).
goh.. het scheelt een half uur.. :/
Waarschijnlijk stond de resolutie/refresh rate op dat andere systeem te hoog waardoor intern iets in je monitor kapot ging.
het gebeurde direct na het aanzetten van het systeem.. ik heb nooit iets gezien, nog niet eens de post.. :/

Verwijderd

Als de powerled knippert is de kans groot dat de schakelende voeding in het apparaat het heeft laten afweten.

waarschijnlijk is het een kwestie van een elco'tje vervangen.
Pagina: 1