Medion MD5044--->geen beeld, alleen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 740 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 41125

Topicstarter
ik krijg alleen geluid, het beeld blijft zwart.....

-de TV kaart wordt gewoon herkend in de Device Manager
-heb de nieuwste Direct X geinstalleerd
-nieuwste versie van FlyDS geinstalleerd (toen die ook dit probleem gaf heb ik ook een oudere versie van FlyDS geinstalleerd die altijd gewerkt heeft)

wie o wie weet wat er aan de hand kan zijn? :|

WINXP, Epox 8K7A mobo (bios net geupdate), ik had Direct X 9 van de MS website gehaald, ben nu de update voor TV kaarten aan t installen

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 41125 op 13-09-2003 22:33 ]

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 20:22

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
Kun je wat meer info geven? Welk besturingssysteem, welke drivers, wanneer heb je er last van, wat heb je allemaal geprobeerd, waar heb je gezocht? Zo kunnen we er namelijk niet zo veel mee..

Verder zie link paknaald :) ^^ perhaps is dat je prob..

[ Voor 14% gewijzigd door jazz op 13-09-2003 22:32 ]

Topicstarter
jazz schreef op 13 september 2003 @ 22:31:
Kun je wat meer info geven? Welk besturingssysteem, welke drivers, wanneer heb je er last van, wat heb je allemaal geprobeerd, waar heb je gezocht? Zo kunnen we er namelijk niet zo veel mee..

Verder zie link paknaald :) ^^ perhaps is dat je prob..
het beeld blijft zwart, kheb de compu opnieuw opgestart en de software ook nog eens opnieuw opgestart.... :/ de DirectX update biedt helaas ook geen resultaat, wie weet wat ik nog verder kan doen?

(even voor de goede orde, hij heeft altijd gewerkt, ik heb alleen mijn compu opnieuw geinstalleerd)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 41125 op 13-09-2003 22:49 ]

Topicstarter
iemand? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb inmiddels mijn computer opnieuw geinstalleerd. Het probleem blijft, tenzij ik bij FlyDS 1.4.1 onder settings de "Preview mode resolution op YVU9" zet (helemaal rechtsbovenaan in het scherm Settings). Dan heb ik beeld, zij het met sneeuw er doorheen.

-Wie weet wat die Preview mode resolution precies doet? zou het aan de kaart liggen of toch aan software?
-Voordat ik mijn Epox bios ge-update had had ik geen problemen, kan de kaart van deze update schade opgelopen hebben?
-zou het helpen als ik de kaart op een ander PCI slot zet?

hopelijk kunnen jullie helpen, anders koop ik morgen wel een nieuwe kaart bij de Aldi (met afstandsbediening :9 ) want ik krijg er een beetje genoeg van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94263

Wanneer heb je zwart beeld?? en als het een aldi pc (pentium 4 2.66 is ) kan ik je uitstekend helpe, want die heb ik ook. (maar mijn AMD steekt er altijd nog met kop en schouders bovenuit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 94263 schreef op 07 oktober 2003 @ 20:17:
Wanneer heb je zwart beeld?? en als het een aldi pc (pentium 4 2.66 is ) kan ik je uitstekend helpe, want die heb ik ook. (maar mijn AMD steekt er altijd nog met kop en schouders bovenuit).
als ik FlyDS opstart zwart beeld wel geluid! dan pas ik de settings aan en heb ik beeld met sneeuw. Nee ik heb helaas geen Aldi PC, wel een AMD :P . Ik merk trouwens ook enige vertraging in het beeld met het geluid, het "beeld loopt achter"

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 41125 op 07-10-2003 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94263

Ik denk dat er iets aan je moederbord scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 94263 schreef op 07 October 2003 @ 20:31:
Ik denk dat er iets aan je moederbord scheelt
kaart switchen van PCI slot?? of zal dat niet helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb inmiddels een nieuwe TV kaart van de Aldi, het probleem blijft gewoon!! :( :( ik weet nu echt niet meer wat te doen............. is het mogelijk een bios-update ongedaan te maken? sindsdien heb ik nl. gedonder met m'n tv kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ik heb precies ditzelfde probleem.
Net m'n pc gereinstallt, en opeens werkt hij niet meer. Voor de reinstall werd ie dagelijks gebruikt voor 'webcam' via S-Video.

Het beeld van de tvzenders blijft zwart, maar ik hoor wel het geruis van dat hij geen kanaal heeft. De camera geeft geen geluid erbij, dus ik weet niet hoe het daarbij met het geluid zit.

Software: TV/FM Tuner van Medion

Ik heb 2 monitoren maar het blijft niet werken, of ik de 2e monitor nou enable of disable. Dat zal het probleem dus niet zijn. Daar komt bij dat ik die 2e monitor ook had voor mijn reinstall van van de week.

Dat programma FlyDS heeft precies hetzelfde probleem bdw.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• althepal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10-2004
Heb via via ook een Medion PC 2,6Ghz met TV kaart (WinXP Prof NL).
Heb probleemloos de 7134 drivers (http://www.directx.nl/tv-card/) geinstalleerd en krijg vervolgens met Dscaler418 alleen geluid en dus geen beeld.
Ook na installatie van die DirectX9b-KB825116-x86-NLD.
Ik las iets over problemen met PAL. De invoer in Dscaler lijkt Secam, maar zeker ben ik niet.
Is er inmiddels iemand met een oplossing?
grt
Al

Althepal

Pagina: 1