Toon posts:

Kan ADSL niet aan de praat krijgen, shame me.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ben ik begonnen ADSL aan te leggen, maar ik loop tegen een paar problemen aan. De situatie is als volgt:

ISDN icm Alcatel Speedtouch 510(i) op switch

Alcatel - straight UTP - switch: lampje op switch brandt niet -> geen verbinding
Alcatel - straight UTP - pc: lampje op netwerkkaart en Alcatel brandt wel -> verbinding
Switch - straight UTP - pc: lampje switch brandt wel -> verbinding

Hoe kan dit nu?

Om eerst dit probleem te omzeilen heb ik de Alcatel rechtstreeks aangesloten op de pc met de bijgeleverde (straight) UTP kabel. Lamjes branden; wel verbinding dus. Ik run het prog dat hoort bij de Alcatel versie. Kies het juiste netwerk (KPN), gebruik de juiste inlognaam+wachtwoord, probeer alle 4 opties die de Alcatel aanbied om op inet te kunnen (met en zonder NAT ect.) maar dit werkt ook niet.

Heb al lang geprutst maar ben duidelijk ten einde raad, wie kan me tip geven?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Volgens mij moet je een cross cable gebruiken tussen je Alcatel en je Switch.
Beide zijn namelijk actieve netwerkcomponenten, en die kan je normaliter niet straight aan elkaar knopen, alleen crossed. Maar kijk even in de handleiding. Zat er toevallig een speciale rode cross-cable bij het pakket?
Soms zit er op de switch ook een knopje om 1 poort te switches tussen straight en crossed. Kijk hier ook eens naar?

Ik heb hier ook een cross-cable tussen m'n ADSL modem en m'n router/switch.

Alcatel -> cross -> switch -> straight -> pc

[ Voor 107% gewijzigd door Microkid op 13-09-2003 22:14 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49
Is de verbinding wel actief, ik heb bij iemand een keer (euronet) ADSL aangelegd, maar ondanks dat ik alle spullen al had en opgezet had, stond in de brief dat het pas na een dag of 4 door de kpn geactiveerd zou zijn.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Heb de spullen 2 dagen binnen; neem aan dat ons hele stad in 1 keer geactiveerd is, weet dat er al een werkende ADSL-verbinding hebben.

• Microkid

Microkid

Smile

[hier stond onzin]

[ Voor 252% gewijzigd door Microkid op 13-09-2003 22:15 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Eerste probleem getackeld; door de uplink vd switch te gebruiken kan ik wel verbinding creeren tussen pc en alcatel met switch ertussen.

Nu nog werkend internet via ADSL ipv dit ISDN. Iemand die misschien hier nog een tip/oplossing voor heeft?

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik met deze file doen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik was niet de eerste die vergeten was wat achter mijn gebruikers naam te zetten
en nog regelmatig :+

dus:
user@xs4all-basic-jajda

.. nou ja iets dergelijks ff goed zoeken wat er precies achte hoort zou ik zeggen

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 13-09-2003 23:35 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
8)7

Dat stond idd niet goed, was dus probleem nummer 2.

Thanks!!
Pagina: 1