{fs2004} hapering beeld

Pagina: 1
Acties:

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 23:50

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Mijn pc is redelijk sterk voor fs2004. Kan alle opties redelijk hoog zetten en zie in de FPS toch zo een 24/25 fps. Alleen ondanks dat loopt het beeld een paar sec. soepel en dan ineens even stil en trekt dan weer aan, waardoor er dus een hinderlijke stotter ontstaat tijdens vliegen.. als ik de instellingen nou laag of hoog zet maakt niets uit. blijf de stottering houden. Kijk als ik alle opties op max zet heb ik nog 8/11 fps. dan is het begrijpelijk dat het beeld stotterd.

Heb ook gekeken of er op de achtergrond prog. draaide die voor de hapering zorgen, maar dat is niet het geval.

Heb de nieuwste catalyst en voor de rest alle up to date. Heb ook al lopen stoeien met de instellingen van de video kaart, niets helpt echt valt met op.

Iemand?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is een probleem wat alleen betrekking heeft op FS2004, dus een move van VB --> SPV :)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Ik heb laatst een stuk gelezen over FS 2004( weet alleen niet meer waarin), maar daar werd vermeld dat de sterkste P4 met een pittige GK er toch wel problemen mee heeft om het spel goed te kunnen draaien, dus die 1900+ zal toch niet sterk genoeg zijn.

Je kaart zal het niet aan mankeren maar die Proc is denk ik de bottleneck, dus zet alles een tandje minder.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
heb ik al gedaan, hij draait echt soepel, haal nu gewoon rond de 41 fps, schommelt wel eens, maar toch af en toe slaat ie 1sec stil en dan weer paar sec. heel soepel, dus hij kan het dan wel aan., heel vreemd. Lijkt wel of iets storends bezig is ten tijde van de hapering. Zal eens alles laag gaan zetten.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Anti virus aan staan??...dan uitzetten, bij de meeste EA games wordt dat dus aangeraden.

GP4 had ik ook gewoon goed FPS, maar soms haperde het beeld, alles een tandje minder en geen problemen meer.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
heb hem even op minimaal gezet, toch blijft de haper er. ff verder zoeken

• DutchCommando
  • Nu online
Is dit altijd om de paar seconden? Bijvoorbeeld: precies om de 3 seconden iedere keer?

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Nee, er zit niet een 3 sec. regelmaat in. Schommelt dan tussen de 35 en 58 fps, alleen dan ineens even 6 fps en dan weer naar 35/58 en dan is het weer soepel, en dat met opties op 80% kracht. En dan na paar seconde of in een bocht bijv. weer even hang en dan trekt ie weer aan. Heb fast wright ook even uit en aan gezet, geen verschil.

Verwijderd

Gaat ie toevallig steeds langzaam als er activiteit is op je hardeschijf? Als dat zo is, dan zou je eens kunnen kijken of je hardeschijf op DMA modus staat.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Heb er even op gelet, maar tijdens de hapering zie ik geen ledje oplichten en hoor ook geen geluid van de hdd.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
haha, grappig dat ik een jaar later in mijn eigen account kom :) Ik heb sinds kort AI ontdekt en probeer dat toe te passen in Fs2004. Gaat redelijk, moet nog veel leren, maar ziet er mooi uit allemaal. Mijn FR zitten tussen de 20-30 met behoorlijke kwaliteit. DIt draaide altijd zonder probs voor AI meedeed. Maar nu merk ik dat als mijn harde schijf geluid maakt mijn beeld zogoed als stil komt te staan (1 fps ) en dan late rweer verder gaat. Terwijl ik doorgaans dus wel vloeiend beeld heb. Dit is dus erg irritant, want als mijn FPS het niet zouden trekken zou ik doorgaans schokkend beeld moeten hebben en dat heb ik niet. Ik heb alles uitstaan wat een hinder zou kunnen zijn. Nou bedacht ik mij ineens... Kan het niet een geheugen probleem zijn? Ik heb nu 512 mb pc3200, is dat voldoende of is dat te kort en moet ik richting 1024 gaan. Of zou een videokaart vernieuwig een oplossing zijn..ik heb nu een ati 9700 pro, imo een behoorlijke kaart...en vind t zonde om te upgraden op dit moment.

Wat is dus ook heb op EHAM bijv, als ik van buiten op het vliegtuig kijk en ik draai rondjes dan zijn alle omgevingsvliegtuigen voorzien van textures en full operating. Maar als ik rondjes draai worden sommige grijs en duurt het even voor ze weer een gekleurd vliegtuig zijn...

Iemand die het antwoord weet?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04

Tux

FS2004 vreet geheugen, dus 1024MB is geen overbodige luxe.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
ok zal dat waarschijnlijk ook wel doen.

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

phemelrijk schreef op 26 september 2004 @ 02:07:
Mijn FR zitten tussen de 20-30 met behoorlijke kwaliteit. DIt draaide altijd zonder probs voor AI meedeed. Maar nu merk ik dat als mijn harde schijf geluid maakt mijn beeld zogoed als stil komt te staan (1 fps ) en dan late rweer verder gaat. Terwijl ik doorgaans dus wel vloeiend beeld heb. Dit is dus erg irritant,
Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 19:31:
Gaat ie toevallig steeds langzaam als er activiteit is op je hardeschijf? Als dat zo is, dan zou je eens kunnen kijken of je hardeschijf op DMA modus staat.
Oftewel, het kan zijn dat je hardeschijf op DMA modus staat.
Wat is dus ook heb op EHAM bijv, als ik van buiten op het vliegtuig kijk en ik draai rondjes dan zijn alle omgevingsvliegtuigen voorzien van textures en full operating. Maar als ik rondjes draai worden sommige grijs en duurt het even voor ze weer een gekleurd vliegtuig zijn...
Je hebt een ati kaart, ik zou aanraden andere videokaart drivers te proberen? ^_^

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik heb gevonden waar het staat over die DMA

er staat en vinkje bij LET BIOS SELECT TRANSFER MODE ( en die staat op ULTRA DMA 6 -Ultra133)
er staat ook een vinkje bij ENABLE WRITE CACHING.

Drivers, ik gebruik de catalyst drivers, zit helemaal up2date.

k'heb trouwens een MAXTOR 6Y080P0, 80 gb

[ Voor 61% gewijzigd door phemelrijk op 27-09-2004 04:55 ]

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ehm is dit dan goed of moet ik dit veranderen? Merk trouwens dat mijn hele pc rete traag aan het worden is, harde schijf is erg druk bezig en ratelt veel lijkt, wel of er iets hinderlijk is wat een vertraging veroorzaakt.. Installaties duren ineens veel langer dan hiervoor. IK heb al bij de processen gekeken, maar er draait niks raars mee, kan niet vinden waar het aan ligt. Word er alleen niet vrolijk van.
Pagina: 1