[CS] Server = timeout

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ik al een tijdje een volledige cs server draaien. Hij kwam alleen niet altijd voor in eye. Als mensen heb toch vonden gaat alles goed. Had alle mods ervoor enz geinstalleerd. Nu kwam laatst iemand me op de hoogte brengen dat in het programma HLSW m'n server maar af en toe bereikbaar is, en anders timeouts geven. Ik krijg die dus ook, ook geeft het programma geen info over de server, tenzij die wel bereikbaar is.

Ik zit achter NAT met de server, met alle poorten gemapped. De cs server draait op de NAT server zelf. Als ik Winroute firewall uitzet heb ik dezelfde problemen. Ook over een LAN, zonder internet, alhoewel ik niet weet of HLSW misschien de internet lijsten gebruikt, krijg ik een korte tijd m'n server te zien (3 sec ofzo) en daarna krijg ik weer enkel timeouts.

Ik heb een nieuwe CS server gemaakt, met HLDS 4.1.1.1 & CS 1.5, helemaal kaal en ff aangezet zonder "-console" en snel een map en spelers ingesteld. Je vind de server op m'n hostname pierre-oord.demon.nl / IP 212.238.141.205 . Dit geef ik zodat jullie misschien iets kunnen uitvinden daarover, niks geconfigged verder.

Hier een pic:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pierre.oord/GoT/cs-server1.PNG
van de foutmelding.

Ik heb gegoogled, geGoT, maar niks kunnen vinden over dit probleem :S . Doe ik nou gewoon iets heel stoms fout? O ja, de server specs:
- Amd athlon XP 1700+ @ 2000 mhz
- Jetway mobo (vandaar geen 2300 mhz :P )
- 6,4 Gig HD
- 256 MB DDR 266 (133)

Ik heb win2000 gedraaid in begin, maar nadat deze me 2x in de steek liet staat er nu XP prof op en dat lijkt goed te werken.
Software:
- CS server (gekopieerd vanaf een andere PC die map)
- Kerio Winroute Firewall 5.0.7 (maar uitgeschakeld maakt dat niets uit)
- Bandwidth Controller (staat nog niks ingesteld).
- VNC voor over LAN

Voor de rest is SP1 geinstalleerd op de pc, en die update om een of ander proces niet te laten crashen. Dat zou komen door een virus geloof ik, maar heb schoon geinstalleerd, 1x eerder last van gehad op andere PC, en die pc is geinstalleerd met SP1, daarna Kerio winroute firewall en dan pas internet kabel eraan dus er kan niks engs naar binnen.

Wie o wie helpt mij hieruit :? ik vind het namelijk raar dat op internet niets te vinden is hierover. O ja, bijna vergeten, m'n internet verbinding is Demon DSL Express 1024/512 maar dat heeft er denk ik niets mee te maken, maar misschien ook wel. Ik heb Kerio verder laten loggen welke packets worden geweigerd, en er wordt niets geweigerd als ik alles netjes instel...

edit:
voordat jullie het zeggen:
Enkele dagen terug was ik ziek en speelde natuurlijk cs, vandaar m'n nick ;)

[ Voor 5% gewijzigd door pierre-oord op 13-09-2003 21:29 . Reden: dom "/" teken vergeten bij img :S ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

uh had iets te maken met maxqueries te maken ;) hierdoor lijkt het alsof hij down is maar hij is up :) weet de preciese commands niet maar kijk ff in de changelog want dit is pas bij de laatste hlds versie erbij gekomen :)

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 21:41:
uh had iets te maken met maxqueries te maken ;) hierdoor lijkt het alsof hij down is maar hij is up :) weet de preciese commands niet maar kijk ff in de changelog want dit is pas bij de laatste hlds versie erbij gekomen :)
thx, ik ga zo gelijk ff kijken
edit:

Je had gelijk :) , ikheb wat dingen verhoogd en nu kan ik in het lan continu de status bekijken. Alleen als ik dat via internet doe zegmaar krijg ik geen 1 response van de server, ook geen info.

Ikheb de goede poorten gemapped, voor zover ik weet, en als die kerio uit staat doetie het ook niet echt goed :S verder nog goeie ideeen :?

[ Voor 33% gewijzigd door pierre-oord op 13-09-2003 22:41 ]

• pierre-oord
W00t, ik vond de oplossing op een linux pagina terwijl ik met windows werk:

Daar spraken ze over de -ip jeipadres optie, heel kort maar. En mijn server dacht datie op een intern ip 192.168.0.1 zat, niet dus. Externe opgegeven en alles werkt :D nu alleen nog ff nieuwe amxmod etc installeren en hij werkt :D en nog bedankt voor die ene optie Unexpected, anders had ik er nooit uitgekomen :)