Ik heb een probleem. Ik wil dat als de id=5 opgevraagt word alles van id 5 wordt weergeven. Naja dat is uiteraard geen probleem
Maar ik wil dat als id=10 gevraagt wordt en deze dan niet bestaat in de database dat hij zegt: Sorry maar het gevraagde id bestaat niet.
Maar dat lukt me dus totaal niet. Mijn script is:
Ik weet dat ik een fout maak maar welke absoluut niet. Ik weet dus ook niet wat ik hier aan moet veranderen. In mijn ogen is hij juist. Maar goed daar hebben we dan weer niks aan!.
Zou iemand me kunnen uitleggen wat ik fout doe en hoe ik dit het beste kan oplossen?
Maar ik wil dat als id=10 gevraagt wordt en deze dan niet bestaat in de database dat hij zegt: Sorry maar het gevraagde id bestaat niet.
Maar dat lukt me dus totaal niet. Mijn script is:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| { $query2 = "SELECT id FROM adv"; $result2 = mysql_query($query2) or die (mysql_error()); while($row2 = mysql_fetch_array($result2)) { $ident = $row2["id"]; if($_GET["id"] == $ident) { $query1 = "SELECT * FROM adv WHERE id=".$_GET["id"]; $result1 = mysql_query($query1) or die (mysql_error()); $row1 = mysql_fetch_array($result1); echo "komt nog"; } else { echo "Sorry maar het gevraagde id bestaat niet"; } } } |
Ik weet dat ik een fout maak maar welke absoluut niet. Ik weet dus ook niet wat ik hier aan moet veranderen. In mijn ogen is hij juist. Maar goed daar hebben we dan weer niks aan!.
Zou iemand me kunnen uitleggen wat ik fout doe en hoe ik dit het beste kan oplossen?