@Home problemen ?!?

Pagina: 1
Acties:

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Yo mede GoT'ers,

Ik zit met een héél vreemd probleempje. Ik heb sinds een paar dagen last van internet pagina's die ik niet kan bereiken.

Het gaat als volgt.

Ik gebruik IE6 + Avant Browser, en wanneer ik bijvoorbeeld www.google.nl intik werkt het i-net wel en als ik bijvoorbeeld dan www.citypc.nl intik en vervolgens op Enter druk, krijg ik een doodleuke melding dat ie niet beschikbaar is (dit heb ik dus meerdere keren, terwijl de meeste sites toch werken).

Maar goed..ik heb dus al ff gegoogled en kwam nix tegen, ook heb ik het volgende nagelopen.

-Router instellingen
-Verbinding (kabel etc)
-Browser instellingen
-Windows instellingen

Ook zonder Router heeft het geen zin want dan heb ik dezelfde problemen, ook tussen Windows XP en Windows 98 zit geen verschil, want op beide systemen dezelfde fout meldingen.

Of is @Home hier de boosdoener ? (Als de helft het wel doet en de andere helft niet, waarom heb ik dan nog steeds i-net ? | Ook MSN werkt normaal | Alleen als ik een link krijg via MSN dan werkt het niet, maar dat is dan logisch...denk het :9 )

Any Ideas :?

Mijn router specs etc;

-Eminent Broadband Router EM4012
-@Home Basis

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Ik gok op een DNS-server die niet helemaal lekker werkt. Stel een andere DNS-server in, kies er één uit dit topic: [rml][ DNS Servers] Overzicht[/rml]

:)

• rlkz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 19:51:
Ik gok op een DNS-server die niet helemaal lekker werkt. Stel een andere DNS-server in, kies er één uit dit topic: [rml][ DNS Servers] Overzicht[/rml]

:)
Ik heb het ff geprobeerd, maar het biedt geen uitkomst :/

ThnX Anyway

I browse with Vivaldi

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou toch eens even met de helpdesk van je ISP bellen ;

- Diverse OS'en heeben hetzelfde probleem
- Zowel met als router zelfde probleem
- Probleem is reproduceerbaar

Wat gebeurt er als je een ping / tracecrt doet naar niet werkende sites :?
Ook niet geheel onbelangrijk; krijg je een 404 van de server terug, of een error dattie niet bestaat ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• rlkz
  • Niet online
Deze fout meldingen krijg ik te zien:

Bewerking is afgebroken
Internet Explorer kan geen verbinding met de opgevraagde webpagina maken. De pagina is mogelijk tijdelijk niet beschikbaar.

--------------------------------------------------------------------------------
Probeer het volgende:

Klik op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.

Klik op Bestand en vervolgens op Off line werken als u deze pagina eerder hebt bezocht en wilt bekijken wat hiervan op uw computer is opgeslagen.

Klik voor informatie over off line surfen met Internet Explorer op het menu Help en vervolgens op Inhoudsopgave en index.

Internet Explorer

> Maar ik zal het pingen ff proberen

I browse with Vivaldi

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

Hmm, had ik een paar dagen geleden ook. Toen deed ik een tracert naar de betreffende pagina en toen bleek dat de hop in Amsterdam van sufrnet op gigabyte.net een halve seconde vertraging opleverde... Met andere woorden: ze waren daar dus gewoon aan het klooien. Dit resulteert echter wel in een aantal pagina's die je niet/nauwelijks op kunt vragen. Probeer maar eens: "tracert <willekeurige site>"
Wissel dan bijvoorbeeld een Nederlandse en een Amerikaanse af om te zien of dat uitmaakt.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• rlkz
  • Niet online
Nou ik weet niet wat er gebeurt is, maar nu kan ik opeens wel weer alle www tjes bekijken :X

@Home weer :9

But anyway ThnX for the reply's

I browse with Vivaldi

Pagina: 1