XP, Workgroup is not accessible....

Pagina: 1
Acties:

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:55
Ik zit hier in een studentenhuis, en we hebben 5 XP computers in een netwerkje. Internetten gaat via een router (Casema Broadband). Voorheen werkte het netwerk prima, maar sinds ik een nieuwe computer heb kom ik het netwerk niet meer op, terwijl ik wel gewoon kan internetten! Ik krijgs steeds te zien:

Workgroup is not accessible. You might not have permission to use this network source. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions. The list of servers for this workgroup is not currently available.

Ik heb al geprobeerd andere namen aan workgroups te geven maar zonder resultaat. Het vreemde is dat het een paar uur geleden wel even werkte, toen kon ik gewoon bestanden vanaf een andere computer kopieeren enzo....

Bladiebla!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Workgroup is not accessible. You might not have permission to use this network source. Contact the administrator of this server to [b[find out if you have access permissions.[/b] The list of servers for this workgroup is not currently available.
Klopt dat allemaal wel :?
Guests account enabled enzo ?

Is het allemaal XP Prof of home ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• jbr
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

XP Home kan volgens mij maar max 5 computers in een peer to peer netwerk aan... Hebben jullie een demein of gewoon een werkgroep?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• TuLPMaN
jbr666 schreef op 13 September 2003 @ 20:18:
XP Home kan volgens mij maar max 5 computers in een peer to peer netwerk aan... Hebben jullie een demein of gewoon een werkgroep?
2x Home en 3x Pro als ik het goed heb... het heeft voorheen altijd gewerkt hoor dus daar zal het niet aan liggen...

We hebben geen domein, maar een werkgroep..

Bladiebla!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Tja er zijn meerdere mogenlijkheden eigenlijk.. et ligt er een beetje aan hoe je instellingen zijn. Kun je andere PC's op computernaam bereiken? op IP nummer?

Heb je alles op handmatig staan, dan moet je eens kijken of je WINS aan hebt staan. (uit zetten met een werkgroep iig) en NETBIOS instellingen: Enable over TCP/IP.

Heb je DHCP dan moet je zoveel mogelijk overnemen van de DHCP. Vergelijk het iig eens met de instellingen van de anderen.

• TuLPMaN
Alles staat gewoon standaard, heb via die wizard gewoon een netwerkverbinding gemaakt..

Bladiebla!

• TuLPMaN
Werkt nog steeds niet.... begrijp er steeds minder van, XP moet toch idiot-proof zijn!!!!! :(

Bladiebla!

Verwijderd

Vanuit systeem configuratie moet je die netwerk wizard draaien van XP.

• TuLPMaN
Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 13:46:
Vanuit systeem configuratie moet je die netwerk wizard draaien van XP.
Ja, zover ben ik ook nog wel... dat heb ik ook al 100 keer gedaan. Ik heb vanalles geprobeerd, maar zou nu echt niet meer weten waar het aan zou kunnen liggen..

Bladiebla!

• TuLPMaN
Ok, dom van mij... had een personal firewall aanstaan die de boel blockte |:(

Bladiebla!

• jbr

jbr

Right back @ ya

dus... problem solved..

[ Voor 5% gewijzigd door jbr op 14-09-2003 16:58 ]

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:22

SED

TuLPMaN schreef op 14 september 2003 @ 13:06:
Werkt nog steeds niet.... begrijp er steeds minder van, XP moet toch idiot-proof zijn!!!!! :(
en
Ok, dom van mij... had een personal firewall aanstaan die de boel blockte
Conclusie: XP is niet idiot-proof ;)

Copyright and left by SED...

Pagina: 1