Mozilla FireBird 0.6.1+

Pagina: 1
Acties:

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Iemand een zinvolle vraag over MozillaFirebird? Een topictitel hebben we al ;)
modbreak:
[moto]: Zo beter Sebas ? O-)

Als iemand trouwens weet waarom een aantal extensies niet te installeren zijn zou ik dat kunnen waarderen. (Ik las op de website wel dat je de .xpi kan h4x0r3n, maar dat werkt lang niet altijd. Of ik doe iets fout, wat natuurlijk de meest voor de hand liggende oorzaak is.)

Mijn favos zijn trouwens de tab browsing extensions, de webdev toolbar, adblock en click to flash.

Firebird rules. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door moto-moi op 13-09-2003 20:18 ]

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• sebas
LOL, ja, dankjewel moto-moi :)

Voor de volledigheid trouwens, het is bij mij niet 0.6.1+ maar Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.4b) Gecko/20030630 Mozilla Firebird/0.6

• sebas
hm, dan maar een andere vraag:

Wie weet hoe dat kan?

Firebird:
Afbeeldingslocatie: http://vizzzion.org/~sebas/moz-fb.png

Ik denk dat dit geen firebird specifiek probleem is, aangezien:
Mozilla:
Afbeeldingslocatie: http://vizzzion.org/~sebas/moz.png

Ik heb dit met verschillende versies van mozilla en firebird, op verschillende machines (wel allebei debian, eentje met de testing paketten, eentje met unstable paketten. Mozilla 1.3 en 1.4 hebben hier last van en Firebird 0.6 dus.)

Misschien ook een flaw in gtk+. In elk geval treedt dit bij alle 'radiobuttons' in de mozilla interfaces op. (De 'save op open with dialoog bijvoorbeeld heeft er ook last van.)
Andere gtk+ apps hebben er geen last van (net nog even multi-gnome-terminal gecheckt, en daar is netjes maar 1 optie gecheckt.)

Had iemand hetzelfde probleem, zoja: hoe opgelost?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Met welk theme is dat, default theme? Ik heb er geen last van iig...nergens eigenlijk.

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-04 21:34
sebas schreef op 13 September 2003 @ 20:07:
Als iemand trouwens weet waarom een aantal extensies niet te installeren zijn zou ik dat kunnen waarderen. (Ik las op de website wel dat je de .xpi kan h4x0r3n, maar dat werkt lang niet altijd. Of ik doe iets fout, wat natuurlijk de meest voor de hand liggende oorzaak is.)
Veel XPI's willen zich standaard in de algemene Firebird directory zetten. Aangezien ik Firebird niet als root draai hebben ze daar geen permissie toe. Dat is bij mij meestal de oorzaak. Ik hack ze dan altijd zo in elkaar dat ze in mijn .mozilla-firebird installeren. Andere problemen ben ik nog niet tegengekomen.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• sebas
Wilke schreef op 14 September 2003 @ 15:57:
Met welk theme is dat, default theme? Ik heb er geen last van iig...nergens eigenlijk.
Hm, goed punt inderdaad, ik had nooit van theme geswitched ... :o

Nu heb ik een andere gepakt, het probleem lijkt niet bij alle themes te bestaan. Het lijkt er idd op dat de themes die 'dicht bij classic'-gtk zitten er wel last van hebben, maar anderen niet.
Opgelost zeg maar.

Johannes:
Welke dirs zijn dat bij jou? Ik had nml ook geprobeerd om firebird als root te draaien (jaja, ik weet ...:P), maar ook dat mocht niet baten. Ik gebruik, zoals boven ergens aangegeven de debian packages van mozilla(|-firebird), misschien dat sommige firebird extensies dan ook nog wat in de richting van /usr/local verwachten? Of kan het dat sommige extensies 'gewoon' niet onder lunix/non-windows werken? Ik weet weinig over firebird interna.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:22

voodooless

Sound is no voodoo!

sebas schreef op 14 september 2003 @ 15:49:
hm, dan maar een andere vraag:

Wie weet hoe dat kan?

Firebird:
[afbeelding]

Ik denk dat dit geen firebird specifiek probleem is, aangezien:
Mozilla:
[afbeelding]

Ik heb dit met verschillende versies van mozilla en firebird, op verschillende machines (wel allebei debian, eentje met de testing paketten, eentje met unstable paketten. Mozilla 1.3 en 1.4 hebben hier last van en Firebird 0.6 dus.)

Misschien ook een flaw in gtk+. In elk geval treedt dit bij alle 'radiobuttons' in de mozilla interfaces op. (De 'save op open with dialoog bijvoorbeeld heeft er ook last van.)
Andere gtk+ apps hebben er geen last van (net nog even multi-gnome-terminal gecheckt, en daar is netjes maar 1 optie gecheckt.)

Had iemand hetzelfde probleem, zoja: hoe opgelost?
Ik heb dit ook een keer gehad met een van de eerste Firebird versies. Alle settings waren verkeerd, en ik kon ze ook niet meer goed krijgen. Bij de latere versies had ik nergens last meer van...

Hebben jullie er trouwens ook last van dat 0.6.1 wel eens crashed zonder reden. Ik heb nog niet echt een patroon kunnen vinden helaas... Andere versies hadden hier nooit last van.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Johannes
sebas schreef op 14 September 2003 @ 20:42:
[...]

Welke dirs zijn dat bij jou? Ik had nml ook geprobeerd om firebird als root te draaien (jaja, ik weet ...:P), maar ook dat mocht niet baten. Ik gebruik, zoals boven ergens aangegeven de debian packages van mozilla(|-firebird), misschien dat sommige firebird extensies dan ook nog wat in de richting van /usr/local verwachten?
Nope, alle extensies zitten of in je profile directory (.phoenix/<username>/<keycode>.slt/chrome/) of in de algemene directory (/usr/lib/mozilla-firebird/chrome/). Het probleem is dat van de meeste extensies de installatiescripts van de extensies gewoon brak zijn. Met welke extensie heb je precies een probleem? Misschien kan ik de extensie wel aan de praat krijgen.

• sebas
Ik heb net wat ermee gespeeld, en het zijn echt meerdere, ik heb echter ook al bruutaal /usr/lib/mozilla-firebird en /var/lib/mozilla-firebird gechownt - to no avail. Wel verandert de errormessage naar 'chrome registration failed'. Het gaat dan mis met de jar files (die zitten dus wel in een writable directory, waar de 'chrome registration' dan zit weet ik niet).

Ik wil me er anders ook wel bij neerleggen dat het brakke installatiescripts zijn. Het zijn niet echt dingen die ik dagelijks nodig heb (niet dat ik dat nu al weet ;)).

Wat ik trouwens nog meer irritant vind aan firebird is dat ik de mozilla -mail client vanwege een XUL error niet kan starten. Mozilla-browser en Firebird tegelijk wil ook niet echt.

(Hoe langer je over een browser nadenkt, hoe meer dingen me opvallen. Bestaat de perfecte browser eigenlijk wel? ;))

• Johannes
sebas schreef op 15 September 2003 @ 02:53:
Wat ik trouwens nog meer irritant vind aan firebird is dat ik de mozilla -mail client vanwege een XUL error niet kan starten.
Tja, dan zul je Thunderbird moeten gaan draaien.
(Hoe langer je over een browser nadenkt, hoe meer dingen me opvallen. Bestaat de perfecte browser eigenlijk wel? ;))
Firebird komt redelijk dichtbij. ;) Firebird zou het alleen niet aan de extensies moeten overlaten om zichzelf te installeren, maar het zelf moeten doen.

Verwijderd

Ik heb ook nog een probleem met Firebird. Ik draai 0.6.1+ op een Slackware 9.0 installatie onder FluxBox. Mijn computer is een AMD op 600 Mhz met 128 mbram en een S4 Savage AGp en een GF2 MX (oid) pci kaart.

Nu het probleem: als ik van tab wissel, een tab sluit of andere vergelijkbare dingen doe, duurt het (edit) 3 a 4 seconden voor de bewerking is uitgevoerd en de nieuwe tab is geladen. De CPU belasting is hierbij ook 100%. Nou weet ik dat ik een langzame compu heb maar dit hoort toch niet of wel soms?

(edit) hm, zou inderdaad aan de drivers kunnen liggen. Ga ik straks even naar kijken.

edit:
seconden goed gezet 3 a 4 en niet .75) en ik gebruik nightly build: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.5b) Gecko/20030914 Firebird/0.6.1+

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 20:32 ]

Verwijderd

Ik denk niet dat het iets met Firebird te maken heeft, maar meer met de kaarten/drivers en X server op jouw systeem, eigenlijk....

Welke browsers doen dit sneller bij jou?

(Hier duurt het iets van 0.1 seconden bij elke browser AthlonXP@2Ghz met sdram en GFTi4200 Linux compiled NVidia driver)

Kijk eens wat jouw beeld resolutie/kleurdiepte is, 16 bits zal altijd sneller zijn dan 32 bits bijvoorbeeld.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 19:13 ]

• sebas
Je kan Firebird een keer met strace starten en kijken waarover die zo lang doet. Vaak geeft dat al heel duidelijk aan wat er aan het handje is. Bedoel je trouwens 0.75 of 3 a 4 sec? 0.75 vind ik niet eens zo vreselijk langzaam trouwens. Bij mij schiet de CPU meter als ik tabs switch ook wel ff omhoog, maar ik ondervindt het niet als 'annoying' ofzo.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 18:52:
Ik heb ook nog een probleem met Firebird. Ik draai 0.6.1+ op een Slackware 9.0 installatie onder FluxBox. Mijn computer is een AMD op 600 Mhz met 128 mbram en een S4 Savage AGp en een GF2 MX (oid) pci kaart.

Nu het probleem: als ik van tab wissel, een tab sluit of andere vergelijkbare dingen doe, duurt het 3/4 seconden voor de bewerking is uitgevoerd en de nieuwe tab is geladen. De CPU belasting is hierbij ook 100%. Nou weet ik dat ik een langzame compu heb maar dit hoort toch niet of wel soms?
Op mijn laptop heb ik hier ook af-en-toe last van (1133MHz Celeron) met firebird 0.6.1, vooral op GoT in grote threads wanneer ik alles op 1 pagina laat weergeven (in de geest van 400 posts), dan staat ie wel een minuut of 2 te loeien. (dus ook met cpu gebruik op 100%)

edit: ohja, ik gebruik windows XP dus t ligt echt aan de browser en niet aan drivers/OS ofzo...

[ Voor 7% gewijzigd door bigfoot1942 op 22-09-2003 19:36 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Ik denk dat het bij die laptop echt meer een geheugen probleem is, minuten lang wachten is niet zinnig bij een 1Ghz+ CPU. Spul ophalen uit de op het swapfile weggeschreven slapende laptop harde schijf en zo ... :)

Welke versie, exact, van Firebird gebruik je ?

Ik zit nu b.v. met een nightly build :

Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.5a) Gecko/20030730 Mozilla Firebird/0.6.1

Verwijderd

Het ligt niet aan de drivers. Gebruik voor mn GF2 de 'nv' driver en voor mn savage de "savage" drivers. Zou goed moeten zijn. Kleurendiepte is 16 bits dus dat is het ook niet. Trouwens: had ik nog niet gezegd maar mn mem is bij lange na niet vol (ong 25% bij een aantal tabs open) dus dat is het ook al niet.

Mijn versie is een nightly build: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.5b) Gecko/20030914 Firebird/0.6.1+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 20:39 ]

Verwijderd

De 'nv' driver is brak.. die van NVIDIA zelf is veel beter.

Maar het ligt denk ik idd niet aan je driver want ik ken het probleem ook (met alle versies van Mozilla en Firebird), vind het vreselijk irritant, maar heb er nog geen oplossing voor gevonden..
(misschien toch maar weer eens kernel 2.6 proberen, kijken of dat het oplost)

Het is bij mij trouwens 'maar' 1 of 2 seconden dat ie vastzit..
(op een P3 900 / 256 MB, vanaf morgen met 512 MB, als het dan minder of helemaal weg is zal ik het wel posten)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 21:08 ]

Verwijderd

Mhh.. nieuwere build, en ik zit met 768 MB werkgeheugen.

Ik denk toch dat het met de verplaatsing van grafische data in het geheugen te maken heeft. (Shit zeg, ik zie ondertussen een Arnold Schwarzenegger filmpje op SBS6. Beetje spelen in de vijver, armpje kwijtraken aan de krokodil.. Gnah!)

*ehum*

Maar wat ik niet volg, is dat het hier niet merkbaar is, niet in de orde van seconden. Fracties van seconden ja, maar meer ook niet.

(Volgens mij is het gewoon prut die in de Internet cache zit. Hier loopt altijd 300-500 Mb filecache mee onder Linux. Dat is maar 40 tot 60 % van het geheugen zeg maar..)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 21:53 ]

• sebas
Ik wil eigenlijk graag Thunderbird voor mijn mail gebruiken, voornamelijk omdat de spamfilters erg goed blijken te werken, echter:

Afbeeldingslocatie: http://vizzzion.org/~sebas/fire-thunder-error.png

Als ik Thunderbird opgestart heb, en in bijvoorbeeld xchat op een link klik om een nieuw venster te openen krijg ik deze melding. Redelijk storend dus. De link kan niet worden geopend.

Kent iemand de error, weet iemand wat ik eraan kan doen?

de volgende versies heb ik:
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.5a) Gecko/20030914 Mozilla Firebird/0.6.1
Mozilla Thunderbird 0.2 (20030903)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 21:49:
(Volgens mij is het gewoon prut die in de Internet cache zit. Hier loopt altijd 300-500 Mb filecache mee onder Linux. Dat is maar 40 tot 60 % van het geheugen zeg maar..)
Dus? Mijn mem is niet bezet en mn swap doet ook geen gekke dingen. Dan heeft het hier toch niets mee te maken of zie ik nou iets over het hoofd?

Het kan toch *&%$#@(* niet zo zijn dat de systeemeisen voor een BROWSER(!!!) hoger zijn dan 600 Mhz met 128 mb geheugen! Ik word hier zo langzamerhand goed ziek van. Helaas zijn er weinig alternatieven. Als iemand nog een alternatief heeft voor Firebird hoor ik het graag want dit vind ik echt de spuigaten uit lopen (jonkies: zoek maar op int woordenboek ;) ).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 23:10 ]

Verwijderd

HEH ;)

Mjah, t'is gekkenwerk. Mijl op zeven.
etc. :D

Ik kan weinig adviseren, omdat ik het probleem niet kan reproduceren. Heb je KonQueror er op staan van KDE ? Je kunt die eens proberen.

Zoveel keuzes zijn er niet onder Linux.

- Je kunt Mozilla of een van zijn afgeleiden dus vergeten. (Firebird Galeon Epiphany misschien zijn er nog meer. Gecko..? Netscape is eigenlijk geen afgeleide van Mozilla maar het is andersom....)
- De KDE browser KonQueror is er nog.
- De laatste die ik dan weet die misschien zinnig is, is dan Opera. Alleen heeft die nogal eens stabiliteits problemen.

Meer browsers die met tabs werken onder Linux ken ik eigenlijk niet.

Verder heb je alleen textbrowsers, en de w3 browser, tabs kun je dan vergeten.

Misschien een heel oude versie van Phoenix / Mozilla ? Settings van de cache veranderen ? (Kan niet altijd bij Phoenix/Firebird, wel bij Mozilla)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 00:58 ]

Verwijderd

O barst, weer het verkeerde knopje..

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 00:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 23:07:
[...]

Dus? Mijn mem is niet bezet en mn swap doet ook geen gekke dingen. Dan heeft het hier toch niets mee te maken of zie ik nou iets over het hoofd?

Het kan toch *&%$#@(* niet zo zijn dat de systeemeisen voor een BROWSER(!!!) hoger zijn dan 600 Mhz met 128 mb geheugen! Ik word hier zo langzamerhand goed ziek van. Helaas zijn er weinig alternatieven. Als iemand nog een alternatief heeft voor Firebird hoor ik het graag want dit vind ik echt de spuigaten uit lopen (jonkies: zoek maar op int woordenboek ;) ).
Opera zou perfect moeten draaien.
ik heb toen ik nog op een oude P166 met 81MB geheugen Opera gebruikt en dat draaide "redelijk". (niet snel maar het werkte)
maar dat was opera 5beta ofzo :) weet niet hoe het nu gestelt is.

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 16:56
Weten jullie ook hoe het kan dat ik af en toe in mozilla en in phoenix geen tekst meer in kan typen? Dit is het geval als ik van applicatie wissel en weer terug kom in de browsers.
De muis doet daar nog wel zijn werk, maar typen werkt niet.
[in suse 8.2]

Verwijderd

ahbart schreef op 23 September 2003 @ 10:33:
Weten jullie ook hoe het kan dat ik af en toe in mozilla en in phoenix geen tekst meer in kan typen? Dit is het geval als ik van applicatie wissel en weer terug kom in de browsers.
De muis doet daar nog wel zijn werk, maar typen werkt niet.
[in suse 8.2]
Dan heb je denk ik de verkeerde versie te pakken. De laatste (latere) XFT build heeft dat weer opgelost. (Ik had dat ook.)

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 00:52:
Misschien een heel oude versie van Phoenix / Mozilla ? Settings van de cache veranderen ? (Kan niet altijd bij Phoenix/Firebird, wel bij Mozilla)
Kan op zich wel, je kan het oude settings menu opvragen wat bij Mozilla/Netscape zit
door een chrome://....xpl url aan te roepen.

Zou het even op moeten zoeken, maar dan kan je gewoon alles via die oude preferences toolbar kunnen oplossen. Heb zo al eens wat mime/types moeten fixen (erg irritant als je de hele tijd de melding krijgt "plug-in for mime-type plain/text not found!" oid...)

[url]chrome://communicator/content/pref/pref.xul[/url]

(via http://texturizer.net/firebird/tips.html)

Dus misschien dat je op die manier dan weer wat meer opties kan aanpassen ...

Verwijderd

AHBART ->
het is gewoon een bugje in die build.
De laatste is van 17-09 en heeft het probleem niet.

http://ftp25moz.newaol.co...ird/nightly/latest-trunk/
- woeps de hele link posten gaat niet. 1'tje van deze dus
(Alleen heeft deze weer wat ge-emmer met de theme-module ;) )

Je kunt ook met apt-get/Synaptic de 'officieuze' RPM versie voor Suse 8.2 ophalen.

Of anders deze directe link dus :
http://nectar.mathematik....ird-0.6.1-0.pm.0.i586.rpm

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 14:02 ]

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 september 2003 @ 00:52:
Netscape is eigenlijk geen afgeleide van Mozilla maar het is andersom....)
UUUhhhh.... het hangt een beetje vanaf hoe je het bedoelt...
na netscape 4.x is men begonnen aan mozilla ( complete vanaf de grond )... en netscape 6 en hoger zijn gewoon mozilla met wat netscape specifieke instellingen....

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

deviltje schreef op 23 September 2003 @ 13:51:
[...]

UUUhhhh.... het hangt een beetje vanaf hoe je het bedoelt...
na netscape 4.x is men begonnen aan mozilla ( complete vanaf de grond )... en netscape 6 en hoger zijn gewoon mozilla met wat netscape specifieke instellingen....
;) idd. dit hele verhaal dus.

(Ik ben een beetje Netscape blind geworden. Vanaf versie 0.9 tot en met 1.2 heb ik met dat lieve programma moeten werken in het prille Internet begin. Sidsdien probeer ik het bestaan van Netscape een beetje te verdringen uit mijn denkraam..... )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 00:52:Ik kan weinig adviseren, omdat ik het probleem niet kan reproduceren. Heb je KonQueror er op staan van KDE ? Je kunt die eens proberen.
Ik kan Konqueror niet vinden als binary en/of sourcecode. Bestaat dat eigenlijk wel? Ik wil absolutt geen KDE/Gnome want dan bestaat mijn leven achter mn 600Mhz al helemaal alleen nog maar uit wachten.
- De laatste die ik dan weet die misschien zinnig is, is dan Opera. Alleen heeft die nogal eens stabiliteits problemen.
Daar had ik wel aan gedacht. Mischien toch maar eens een kans geven. /me heeft nog _nooit_ opera gebruikt :D
edit:
leugen: ik bedacht me dat ik laatst op de universiteit een keer gebrowsd heb met opera. Dat was dan ook echt de eerste keer.
Goed idee! Was ik nog niet opgekomen. Ik ga maar eens de 1.1. stable ofzo proberen (mozilla dan). Die heb ik in een grijs verleden nog weleens gebruikt volgens mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 20:37 ]

• Wilke
Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 20:36:
Ik kan Konqueror niet vinden als binary en/of sourcecode. Bestaat dat eigenlijk wel? Ik wil absolutt geen KDE/Gnome want dan bestaat mijn leven achter mn 600Mhz al helemaal alleen nog maar uit wachten.
Zit in kdebase package, daar zijn ook binaries van voor de meeste distributies. Dan hoef je alleen te downloaden en installeren (qt + kdelibs + kdebase is genoeg). Ga nu niet vragen waar je die kunt downloaden, want dan dwing je me haast wel om UTFS te roepen (we hebben een K, we hebben een D, we hebben een E, we hebben een punt org, woohoo!!) :P

En je hoeft natuurlijk geen KDE te gebruiken voor de rest, om Konqueror te kunnen gebruiken...

• sebas
sebas schreef op 22 September 2003 @ 22:37:
Ik wil eigenlijk graag Thunderbird voor mijn mail gebruiken, voornamelijk omdat de spamfilters erg goed blijken te werken, echter:

[afbeelding]

Als ik Thunderbird opgestart heb, en in bijvoorbeeld xchat op een link klik om een nieuw venster te openen krijg ik deze melding. Redelijk storend dus. De link kan niet worden geopend.

Kent iemand de error, weet iemand wat ik eraan kan doen?

de volgende versies heb ik:
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.5a) Gecko/20030914 Mozilla Firebird/0.6.1
Mozilla Thunderbird 0.2 (20030903)
uhm ... niemand die weet waar't aan ligt? :/

Verwijderd

Wilke schreef op 23 September 2003 @ 20:51:
[...]Zit in kdebase package, daar zijn ook binaries van voor de meeste distributies. Dan hoef je alleen te downloaden en installeren (qt + kdelibs + kdebase is genoeg). Ga nu niet vragen waar je die kunt downloaden, want dan dwing je me haast wel om UTFS te roepen (we hebben een K, we hebben een D, we hebben een E, we hebben een punt org, woohoo!!) :P
Hallo, je hoeft me niet als een halve debiel te behandelen hoor. Ik wist al lang dat konqueror in KDE base zat (ik heb zelf met KDE gewerkt). Ik wil echter niet KDE base d/l + installeren. Ik dacht dat dat wel duidelijk was uit mijn post maar aan jouw vrij kinderachtige reactie te zien niet dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 13:41 ]

• Wilke
Mjah okee, dat kan ik niet ruiken dat je dat wel weet. Je vraagt of er sourcecode of binaries van zijn, en ja die zijn er.

Maar idd niet standalone, dat klopt. Je kunt natuurlijk wel qt+kdelibs installeren, dan kdebase compilen en alleen konqueror installeren. Zal vast wel werken (denk ik?).

• deviltje
  • Niet online
sebas schreef op 24 September 2003 @ 02:22:
[...]
uhm ... niemand die weet waar't aan ligt? :/
Ik draai hier al een tijd zonder problemen thunderbird.. ik heb nu 0.3 rc1 draaien... misschien ff zoeken in bugzilla.. of compleet nieuwe install doen ( nieuw profile e.d. )

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• _JGC_
  • Nu online
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 20:37:
Het ligt niet aan de drivers. Gebruik voor mn GF2 de 'nv' driver en voor mn savage de "savage" drivers. Zou goed moeten zijn. Kleurendiepte is 16 bits dus dat is het ook niet. Trouwens: had ik nog niet gezegd maar mn mem is bij lange na niet vol (ong 25% bij een aantal tabs open) dus dat is het ook al niet.

Mijn versie is een nightly build: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.5b) Gecko/20030914 Firebird/0.6.1+
En niet zomaar de "savage" driver gebruiken, de versie die bij XFree86 is een beetje veel brak. Je kunt veel beter deze halen:

http://www.probo.com/timr/savage40.html

Is degene die die dingen maakt, zijn altijd recenter dan wat er op de S3 site staat of wat er bij XFree86 zit. Voor een Savage kaart zijn deze dingen een must.

Verwijderd

Het enige wat ik nog wil van firebird is dat ie links in een nieuwe tab opent ipv een nieuw venster. Hoe krijg ik dat voor mekaar?

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 20:30:
Het enige wat ik nog wil van firebird is dat ie links in een nieuwe tab opent ipv een nieuw venster. Hoe krijg ik dat voor mekaar?
Rechtermuisklik op de link -> "Open in tab". Dat was het volgens mij, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door StyXL op 01-10-2003 20:33 ]

Specs

• sebas
Ik heb 'open in new tab' als ik met me muiswiel op een link klik.

Verwijderd

sebas schreef op 01 October 2003 @ 20:47:
Ik heb 'open in new tab' als ik met me muiswiel op een link klik.
_O_

Een gewone muisklik is natuurlijk nog beter.. Je kan dit echt nergens instellen? Ook niet met een plug-in? Ik kan het niet vinden :(

• Johannes
De Tabbed Browsing Extensions kunnen dat vast wel. TBE zuigt qua performance, dus ik vind het het niet waard: Ctrl+klik is makkelijk genoeg.

Pagina: 1