Toon posts:

[gentoo linux 1.4] alcatel speedtouch 330 usb modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een net beginnende linux gebruiker en ik probeer met dit ding het internet op te komen, maar het lukt me niet om hem te installeren. ik heb al verscheidene howto's geprobeerd, maar lukken ho maar.

heeft iemand hier ervaring mee, waar het wel gelukt is?
en hoe? en met welke drivers enzo?

Verwijderd

Waar loop je vast? Modemdrivers liggen niet voor het oprapen, dus degene die je hebt zal waarschijnlijk de enige goede driver zijn. Deze handleiding lijkt me eenvoudig genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de installatie trouwens nu met knoppix 3.2 gedaan omdat het met gentoo al helemaal niet ging, omdat ik de installatie niet kon afronden omdat ik het internet niet op kon.

dus heb ik knoppix dmv 'kpx-hdinstall' geinstalleerd op de hd en daarna de adsl installatie precies uitgevoerd zoals het in die handleiding beschreven staat. alles ging goed en nergens gaf deze errors, maar als ik aan het einde 'start-adsl' doe, weigert die.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
later ook nog met redhat 9 geprobeerd maar ook hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
dit was de foutmelding onder knoppix:

root@tower:/# start-adsl
I'm sorry, I didn't find your ADSL modem!
Tips: check that you are running this program as root and your device is seen by your OS
Linux users : check /proc/bus/usb/devices
BSD users : check your ugen and usb entries in /dev
using channel 3
Using interface ppp0
Connect: ppp0 <--> /dev/pts/3
Warning - secret file /etc/ppp/pap-secrets has world and/or group access
sent [LCP ConfReq id=0x1 <asyncmap 0x0> <magic 0x51c171da>]
SIOCADDRT: Onbekend apparaat
root@tower:/# sent [LCP ConfReq id=0x1 <asyncmap 0x0> <magic 0x51c171da>]
LCP: timeout sending Config-Requests
Connection terminated.
Waiting for 1 child processes...
script /usr/local/sbin/pppoa3 -m 1 -c -vpi 8 -vci 48 -e 1, pid 1890

root@tower:/#

• TheBigBug
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Ik heb ooit eens hier op GOT gepost hoe je je USB-modem automagisch op kon laten starten onder gentoo. Even zoeken in de search op m'n username en het moet zeker vindbaar zijn.

Het is inmiddels alweer een poosje terug dat ik het gepost heb, en misschien niet meer helemaal actueel, maar je zal er zeker iets aan hebben. Succes, ermee! :)

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 17:19
TheBigBug in "adsl met usbmodem onder suse 8.0???"

Ik hoop dat ik het binnenkort ook kan gebruiken, want de opstelling van een super volle en trage PII pc met internet delen is niet alles :|

Verwijderd

Topicstarter
JAAAA, het is gelukt, met de handleiding van KuRMiE!!!

ik heb gewoon letterlijk gedaan wat er stond, (met slackware 9.0 trouwens), en ineens werkte het, al snapte ik er geen bal van, maar ik schrijf dit nu in linux!!

bedankt allemaal! :D

maar dan heb ik direct nog een vraag, hoe 'share' je je connectie met een andere pc (crosslink) in linux?

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 15:23
# iptables -t nat -A POSTROUTING -o ppp0 -j MASQUERADE
# echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

uitvoeren op de console en zorgen dat alle client machines als GATEWAY adress het adres van je linux bak hebben staan. Natuurlijk kun je ook een DHCP servertje opzetten enz enz enz.. Zorg er voor dat je de DNS servers in je client machines hard erin zet.

Verwijderd

Topicstarter
nou... dat ging wel erg makkelijk, al weet ik niet wat ik gedaan heb, maar goed.
bedankt in ieder geval, ik hoef dit toch niet elke keer in te typen na een reboot?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 17:19
In het nederlandse Linux Magazine (www.linuxmag.nl) van Juni staan war artikelen die je nu wellicht zou kunnen gebruiken. Met een beetje mazzel kan je die nog in een winkel vinden. Anders moet je zeker het laatste nummer kopen, dat gaat over Blender3d :+ :9~

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 15:23
@hessel64 als het goed is wordt er voor gezorgd dat de 'huidige' iptables worden bewaard bij het afsluiten. Anders is het erg slim om in een interface startup (if-up.d) directory ergens een miniscriptje te klussen die deze regels uitvoeren. Op mijn debian bak staan die scripts in /etc/network/if-up.d/
Pagina: 1