Toon posts:

[win2k] mp3-files van andere gebruiker openen met winamp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

Ik gebruik sinds een tijdje windows 2000 met een aantal gebruikers. Alle bestanden opgeslagen in mijn documenten zijn normaal niet te openen door een andere gebruiker. Maar winamp is echter wel in staat op bestanden van een andere gebruiker af te spelen. Wanneer winamp wordt afgesloten wordt de actieve playlist immers op geslagen in c:/program files/winamp/winamp.m3u. Wanneer nu een andere gebruiker inlogt wordt deze geladen, als hier bestanden in staan uit de mijn documeten map van de vorige gebruiker kunnen deze zonder problemen worden afgespeeld. Dit lijkt me niet echt de bedoeling....

Mijn vraag is: is dit te voorkomen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Zijn al die gebruikers toevallig Administrators?
Dan zou het makkelijk kunnen natuurlijk.

Anders moet je even de rechten goed nakijken op die mappen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
nee, iedereen is hoofdgebuiker, en als ik met de verkenner het bestand probeer te openen heb ik (natuurlijk) geen toegang. Alleen winamp is wel in staat bestanden te openen van een andere gebruiker.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarschijnlijk staan toch de rechten niet helemaal goed; kijk eens hoe deze precies staan in de desbetreffende directories.
Als bijvoorbeeld alleen List folder content is verboden, kan alles dus nog wel worden benaderd als je de precieze lokatie weet - en dat lijkt hier dus het geval. Geef andere gebruikers dus helemaal geen rechten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)