Canon MPC600F - tel/fax switch

Pagina: 1
Acties:

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:28
Ik ben voor m'n ouders op zoek naar een all-in-one apparaat dat zowel kan printen, kopieren als faxen en kwam daarbij op (o.a.) de Canon MPC600F.

Aangezien zij de fax willen kunnen gebruiken op dezelfde lijn als de telefoon is een geintegreerde tel/fax switch in de MPC600F mooi meegenomen. Het enige wat ik hierover niet kan vinden is, is of er in te stellen is na hoeveel 'rings' de fax een inkomende lijn opneemt en gaat beginnen aan de CNG-detectie (om te horen of het gaat om een inkomende fax danwel een menselijk wezen aan de andere kant van de lijn:)

Waarom wil ik dit ?

1) Als de fax meteen opneemt bij de 1e ring, moet de beller altijd het KPN starttarief betalen, ook als m'n ouders niet thuis zijn. Leuk voor de KPN, maar een beetje onzin.

2) Als de fax opneemt en binnen 3-4 sec geen CNG signaal detecteert, schakelt hij het belsignaal door naar de tel-uitgang op het apparaat, waardoor je alleen op de telefoons die op de fax zijn aangesloten/doorgelust een ring hoort (en niet op de rest van de telefoons in het huis die niet via de fax zijn aangesloten)

Heeft iemand hier misschien een MPC600F (of evt. een Canon Smartbase MP730) die me dat kan vertellen ?

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
bon, elk boere-fax kan dit normaal. Maar op de site van canon (zowel VS, als europa zwijgen ze er over). Mijn fax is 7jaar oud en kan dit. Zowiezo zal er die mogelijkhied zijn, aagezien het een consumentenfax is. Privé's hebben meestal niet een apparte lijn voor hun fax.

Mijn fax neemt na 7 tonen op en start de detectie, en stopt na 10 sec als het geen fax is. Wat dus zéér kut is als jij te laat opneemt want dan moet je vragen dat de persoon 10sec wacht tot het ding gestopt is.