cs+fps drops (nog erger)

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 19:55

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
FPS Guide voor 1.6:

Download Hier

Ik een week geleden mijn gf2 pro vervangen door een sapphire 9800 pro (128mb) aangezien die wel aan vervanging toe was.

Nu heb ik direct nadat ik alles weer geinstalleerd had even 3dmark 2k1 gedraait om te zien wat me prestaties waren. Mijn score was 15000+, dit is wel aardig aangezien ik een P4 2.4B heb.
Overklokkken kan pas na volgende week > nieuw mobo, maar dat terzijde.

Nu heb ik best wel een lullig en schijnbaar veel voorkomend probleem.
Als ik Counter-Strike speel krijg ik fps drops, terwijl het in andere games etc wel goed is. Ook heb ik geen last van art afacts oid. Mijn 3d mark score zegt dat alles wel goed geinstalled is qua drivers/prestaties etc.

Ik krijg drops vooral op aim maps zoals aim_ak-colt (aztec open veld ook). Dan dropt die van 99 naar 50/60. Dit had ik nu niet echt verwacht van me nieuwe videokaart. En ik speel vooral veel cs...
Echter als ik ergens ga staan in dust2 oid en ik gooi 12 smokes op een hoopje op 1600x1200 en ik ga erin staan heb ik wel gewoon 99 fps, echt vreemd.

Ik speel doorgaans Open GL op 640x480 of 800x600.
En ik heb direcX 9.0b geinstalleerd.

Na een dag of 3 enorm lang te hebben gezocht naar een oplossing, heb ik nog steeds niet de oplossing voor mij gevonden.

Het volgende heb ik geprobeerd:

- cat 3.2, 3.4, 3.6 en omega drivers geprobeert
- alles settings wel geprobeert zoals: AA AF, vertical sync, true form, snel schrijven etc.
- gezocht naar fixes, geen fix gevonden enkel fixes voor oudere cs versies die verder opgelost waren in nieuwere hl versies (bovendien kwamen deze problemen ook niet overeen).
- andere forums gezocht, google, got enz nix gevonden
- ati gemailed > die me direct fijn doorstuurt naar een games faq, en ook daar stond me probleem niet in.
- ati_npatch "0" ati_subdiv "0" zo ingestelt, ook geen effect.
- fps_max 101 fps_modem 101

btw, nu ik vandaag even steam cs 1.6 heb gespeeld is het nog veel ! erger geworden met de drops. Met een beetje actie heb ik nu gelijk in elke map 50 fps.

Ik hoop dat er iemand een oplossing voor me heeft, want het schijnt na wat ik heb gelezen een bekende bug te zijn.

nog even me specs:

Asus P4S533
P4 2.4B
PC2700 512Mb dane elec
sapphire 9800 pro (128Mb)
maxtor 80 gig 7200 rpm
sb live 5.1

[ Voor 15% gewijzigd door t!mP op 16-10-2003 16:25 . Reden: specs.. ]

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:06
OpenGL <-> DirectX al geprobeerd?

Bier, Whiskey en Metal!!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Lord_Mithril schreef op 13 September 2003 @ 19:25:
OpenGL <-> DirectX al geprobeerd?
Ik speel doorgaans Open GL op 640x480 of 800x600. En ik heb direcX 9.0b geinstalleerd. (ik heb het ook even in me startpost gezet)

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 20:35
fps_max op 100
en verticale synchronisatie uit?

Icons are overrated

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Helmet schreef op 13 September 2003 @ 20:23:
fps_max op 100
en verticale synchronisatie uit?
mja das wel erg basic, en ja dat heb ik al gedaan ;) anders zou ik er geen topic over openen.

[ Voor 3% gewijzigd door t!mP op 13-09-2003 20:26 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:48

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

He precies hetzelfde probleem met precies dezelfde kaart. Heb ook al vragen gesteld in :

ATi Catalyst 3.7 Topic

en

-= Radeon Topic - Deel 68 =-

Maar daar komen ze ook niet echt gretig op af :(

Dus ik ben benieuwd wat hier uitrolt :)

Xbox Live ID:Notna8310

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Notna schreef op 13 september 2003 @ 20:29:
He precies hetzelfde probleem met precies dezelfde kaart. Heb ook al vragen gesteld in :

ATi Catalyst 3.7 Topic

en

-= Radeon Topic - Deel 68 =-

Maar daar komen ze ook niet echt gretig op af :(

Dus ik ben benieuwd wat hier uitrolt :)
Ik heb ook mensen op andere engelstalige forums gezien met het zelfde probleem, alleen stond er ook geen goede oplossing bij. Ik ben dan ook erg benieuwd of hier iets uitrolt, want anders ga ik een andere oplossing zoeken, desnoods eis ik een nieuwe kaart oid ;d.

• Notna

Notna

Where are you?®

YESSSS!!! Heb het eindelijk opgelost (tenminste de maap waar ik in speelde wel :P)

Ik ging even een kijkje in me bios kijken, en wat bleek, me aperture size stond nog op 64 mb vanwege me oude vid kaart (gf 4 mx 440). Heb hem nu dus op 128 mb gezet.
Ik dus snel kijken bij cs en... een steady 100 fps :D. Misschien helpt het bij jouw ook

offtopic:
Nou alleen hopen dat ie ook stbiel blijft bij nog grotere mappen, anders is het wer zoeken geblazen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 13-09-2003 21:20 ]

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Notna schreef op 13 September 2003 @ 21:19:
YESSSS!!! Heb het eindelijk opgelost (tenminste de maap waar ik in speelde wel :P)

Ik ging even een kijkje in me bios kijken, en wat bleek, me aperture size stond nog op 64 mb vanwege me oude vid kaart (gf 4 mx 440). Heb hem nu dus op 128 mb gezet.
Ik dus snel kijken bij cs en... een steady 100 fps :D. Misschien helpt het bij jouw ook

offtopic:
Nou alleen hopen dat ie ook stbiel blijft bij nog grotere mappen, anders is het wer zoeken geblazen ;)
Neeh dat werkt niet bij mij, ik heb het op 128 staan, agp instelling en 4x agp omdat me mobo niet meer ondersteunt.

• Notna

Notna

Where are you?®

Notna schreef op 13 September 2003 @ 21:19:

[offtopic]Nou alleen hopen dat ie ook stbiel blijft bij nog grotere mappen, anders is het wer zoeken geblazen ;) [/offtopic]
AAARRRGGGG niet dus. Bij een wat goteremap met meer mensen ging ie toch weer naar beneden. Hmpf dit is ook niet leuk meer :(

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik zeg maar wat hoor,maar heb je al andere DirectX geprobeerd? Ik gebruik 9.0a met CS, welliswaar met een gewone Nvidia TI4200 kaart... maar toch je weet maar nooit.

Wat ook kan helpen: Zet je resolutie op 1024x768, je videokaart voelt zich nu misschien een beetje minderwaardig :P

Kijk eventueel ff je processorverbruik na?

• Notna

Notna

Where are you?®

pierre-oord schreef op 13 september 2003 @ 21:27:
Ik zeg maar wat hoor,maar heb je al andere DirectX geprobeerd? Ik gebruik 9.0a met CS, welliswaar met een gewone Nvidia TI4200 kaart... maar toch je weet maar nooit.

Wat ook kan helpen: Zet je resolutie op 1024x768, je videokaart voelt zich nu misschien een beetje minderwaardig :P

Ik heb me reso zelfs op 1600x1200 geprobeerd, maar het mocht niet baten. Heb ookal geprobeerd direct x of opengl te proberen, maar met direct x is de frame drop nog erger :|

Processor verbruik is ook he probleem niet. CS heeft maar 500 mhz nodig ofzow, ik heb 1667 mhz. Zit dus wel goed en hij is nooit ergens mee bezig als ik cs speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91539

zelfde probleem hier....

pentium 4 2,6 ghz (1,73 ghz kloksnelheid.... dit snap ik ook niet..?)
ati radeon 9800pro
512 mb

(De "Blackline" van http://www.x-raysystems.nl/ )

ik ga deze week terug naar de winkel maar waarschijnlijk kunnen die er niks aan doen..

mn 3dmark 2k1 is trouwens maar 10000... en BF1942 en Unreal2 spelen ook niet echt lekker.. misschien kaart kapot? :/

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 91539 op 14-09-2003 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 20:22

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Anoniem: 91539 schreef op 14 September 2003 @ 00:33:
zelfde probleem hier....

pentium 4 2,6 ghz (1,73 ghz kloksnelheid.... dit snap ik ook niet..?)
ati radeon 9800pro
512 mb

(De "Blackline" van http://www.x-raysystems.nl/ )

ik ga deze week terug naar de winkel maar waarschijnlijk kunnen die er niks aan doen..

mn 3dmark 2k1 is trouwens maar 10000... en BF1942 en Unreal2 spelen ook niet echt lekker.. misschien kaart kapot? :/
Heb je die FSB wel goed staan van je proc? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:06
t!mP schreef op 13 september 2003 @ 20:22:
[...]

Ik speel doorgaans Open GL op 640x480 of 800x600. En ik heb direcX 9.0b geinstalleerd. (ik heb het ook even in me startpost gezet)
maar heb je em ook al op directX gespeeld? dat bedoel ik en zoals ik t lees heb je dat nog niet geprobeerd.. ;) een nieuwe directX installen heeft namelijk niet echt zin als je op opengl blijft spelen :D

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89432

http://www.hltoolz.com/

misschien dat eens proberen heeft bij mij ook erg geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Anoniem: 89432 schreef op 14 September 2003 @ 12:49:
http://www.hltoolz.com/

misschien dat eens proberen heeft bij mij ook erg geholpen :)
Arg server ervan is down :(
Heb je misschien een andere link (ik zoek ondertussen wel)

Edit:

deze link doet het wel: http://illusion.iglobal.be/hltoolz/download.php

even uitproberen.

Edit²:

Wil niet werken :( Jmmr

[ Voor 21% gewijzigd door Notna op 14-09-2003 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
pierre-oord schreef op 13 September 2003 @ 21:27:

Over die resolutie, dat maakt nix uit. 1600x1200 en 10000 smokes gewoon in dust2 ergens heeft ie ook geen moeite mee, en toch soms fps drops, het is echt erg in 1.6 gewoon 50 fps. En bovendien speel ik op 640x480 omdat ik dan fijner speel.
Lord_Mithril schreef op 14 September 2003 @ 12:45:
[...]

maar heb je em ook al op directX gespeeld? dat bedoel ik en zoals ik t lees heb je dat nog niet geprobeerd.. ;) een nieuwe directX installen heeft namelijk niet echt zin als je op opengl blijft spelen :D
Je stelt je kaart in op; software mode, open gl of direct3d. Ik wil sowieso op open gl spelen, en bovendien hoe kun je nu op direct X spele :?. Direct x is een stuurprogramma voor beeld en geluid en het wordt vrij lastig om hem daar op in te stellen omdat hij het altijd gebruikt ;).

Echter weet ik redelijk cker dat dit probleem bij ati/valve ligt. Maar nu ben ik dus benieuwd of het toch op 1 of andere manier valt te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Ik heb me pc geformat :/ mocht ook niet baten. Snel schrijven uitgevinkt in bios op advies van iemand, heeft ook niet geholpen.

Volgens mij is het echt een prob tussen valve en ati. hier iemand met precies zelfde prob: http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/11756

Ik weet niet echt wat ik ermee aanmoet, maar ik wacht even tot ik me nieuwe mobo heb en dan test ik even weer. Is misschien morgen al. Als het dan nog niet werkt zal ik es wat gaan ondernemen, terugbrengen van videokaart oid.
Ik bedoel je mag er toch wel vanuit gaan dat je een spel wat zo oud als CS is fatsoenlijk kunt spelen met een kaart van 400 E, zonder dat er allerlei bugs zijn oid. Als het dan ook echt een bug is wat ik vermoed, cker weten doe ik het momenteel niet :p. (me oude gf2 had altijd 100fps).

[ Voor 73% gewijzigd door t!mP op 14-09-2003 19:41 ]

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 13:24

PnD

like in Pinda ^_^

Hmmm, keb ook een bba radeon9800pro en die bakt er ook niks van, fps drops teveel in cs 1.6

stikgek hoor maat

Anoniem: 47289

allemaal 9800 pro? ik heb 9700 pro en nergens last van... kan wel zijn dat de architectuur van de 9800 zodanig gewijzigd is dat hij rare dingen gaat doen hoor...

ow, en die andere gast (naam ff kwijt) met zijn pentium4, radeon 9800 pro, en 512 mb ram en 10000 punten in 3dmark 2k1, dat is echt ZIEK... veel te laag voor zo'n systeem... of het moet aan de pentium liggen, maar dat lijkt me sterk

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Anoniem: 47289 schreef op 18 September 2003 @ 12:02:
allemaal 9800 pro? ik heb 9700 pro en nergens last van... kan wel zijn dat de architectuur van de 9800 zodanig gewijzigd is dat hij rare dingen gaat doen hoor...

ow, en die andere gast (naam ff kwijt) met zijn pentium4, radeon 9800 pro, en 512 mb ram en 10000 punten in 3dmark 2k1, dat is echt ZIEK... veel te laag voor zo'n systeem... of het moet aan de pentium liggen, maar dat lijkt me sterk
heb je 8x agp ?

Ik weet dat 4x zo goed als 'nix' langzamer is als 8x maar toch lijkt het net of iedereen met 4x agp en r9800 pro oid bugged met CS. Meeste die er last van hebben hebben een ouder mobo+cpu, en ook allemaal 4x agp. Straks nieuw mobo kan k t testen/uitsluiten.

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 08:57
Als je al zoveel geprobeerd hebt is misschien een mailtje naar Ati een id? Wie weet krijg je antwoord.

agp 8x en FSB 800 staat op de mobo doos :s

het is een heel nieuw systeem dus een oud onderdeel lijkt me niet de oorzaak

zelf weinig verstand van maar er is nog niks verbeterd.... kga morgen terug naar de winkel

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Oakley schreef op 18 September 2003 @ 17:31:
Als je al zoveel geprobeerd hebt is misschien een mailtje naar Ati een id? Wie weet krijg je antwoord.
Ik heb een mail gestuurd, maar volgens mij is de 'bug' met radeons en cs onofficieel erkent oid. Maar iig hun verwezen mij door naar hun games faq... waar ik natuurlijk al had ingekeken
Anoniem: 91539 schreef op 18 September 2003 @ 18:10:
agp 8x en FSB 800 staat op de mobo doos :s

het is een heel nieuw systeem dus een oud onderdeel lijkt me niet de oorzaak

zelf weinig verstand van maar er is nog niks verbeterd.... kga morgen terug naar de winkel
Ja dat staat op de doos :p, maar heb je het ook zo ingesteld in je bios ? en 800 fsb ligt eraan wat voor cpu je erin hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben naar de winkel geweest..... inderdaad bios instelling :D stond op 133 en is nu 200 (weet niet precies WAT maarja)

Ik heb effe snel cs gedaan en alles speelt nu 100 fps (in alle delen van de maps)... het is dus niet zo dat ALLE 9800pro users lage fps hebben met cs..... succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 19:06
Anoniem: 91539 schreef op 19 September 2003 @ 17:18:
Ik ben naar de winkel geweest..... inderdaad bios instelling :D stond op 133 en is nu 200 (weet niet precies WAT maarja)

Ik heb effe snel cs gedaan en alles speelt nu 100 fps (in alle delen van de maps)... het is dus niet zo dat ALLE 9800pro users lage fps hebben met cs..... succes!
dat was de FSB die dus niet goed stond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Anoniem: 91539 schreef op 19 September 2003 @ 17:18:

hmm hij begrenste hier gewoon je cpu idd, waardoor je kaart niet goed kon presteren.
Doet me toch goed om te horen dat niet iedereen met 'n 9800 pro er last van heeft.

//beetje offtopic, moest het ff kwijt//

Ik had een nieuw mobo besteld, ik kom aan bij winkel, stuk in de doos (Abit IC7-G).
Hij een nieuwe bestellen zegt ie 'ja morgen heb ik hem wel als ik me best doe', ik eerst ff bellen, word ik gewoon genegeert oid (staat later op de site enkel s'ochtends beantwoorden we de telefoon).
Wou die ook nog dat als ik een nieuwe meenam dat ik die dagprijs ging betalen (hier kreeg ik overigens een belachelijke mail over, waarin ze me zo ongeveer afzeken).
Zaterdag weer naar de winkel had ie helemaal nix besteld, 2x voor nix zo'n stuk gereden > geld weer terug.
Gare winkel met ongelofelijke slechte service aka challenge computers.

Nu ergens anders besteld en ik hoop dat ik hem aanstaande week krijg, kijken of het dan goed werkt.

* t!mP hoopt het van harte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
*kick

Ik schop het even omhoog omdat ik nog steeds geen oplossing heb. Me moederboard is nog steeds niet aangekomen, en heb het daar dus nog niet op kunnen testen.

Nu heb ik weer 'n aantal mensen gesproken en dingen gelezen op forums, en ik zie gewoon dat eh bijna iedereen problemen heeft met een radeon en CS (degenen die ik ken, 9700pro en 9800 pro).

Als je door een level loopt gewoon 100 fps, kom je in een gevecht of in de buurt van water of bij veel medespelers dan drops je fps naar ongeveeer 60/70/80. Het schokt imo gewoon en ik vind dat onacceptabel.

Ik wil nu even vragen of er ook mensen zijn die een beetje verstand hebben van de gang van zaken, en gewoon altijd 100 fps hebben met een radeon ( liefst 9800 pro;> ).

btw met 1.6 is het nog een stuk erger dan in 1.5... dan heb ik op aztec gewoon 80 fps en als ik schiet oid kan het dropppen naar 40............

Als het wel een bug oid blijkt te zijn of erg veel mensen hebben er last van zal ik een lijstje maken met wat ik allemaal heb geprobeert, imo best veel ......

[ Voor 9% gewijzigd door t!mP op 02-10-2003 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
*kick2

Me spullen zijn binnen (waterkoeling, abit ic7-g) en ik ben weer gaan testen... helaaas nog steeds de drops

Ik heb de wc nog niet aangesloten maar draai nu een 2.4c (D1) op 3.00 Ghz met stock koeler en voltage.........etc etc das lijkt me ruim voldoende voor cs.

Dus hieruit kan ik concluderen? dat een Ati radeon (iig 9800) bugt met cs? of zijn er mensen met andere ervaringen.
Ik heb imo alles geprobeert.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92154

Ik heb een 9800 pro en nergens last van in cs 1.5 en 1.6. Enkel, als je menu'tjes open hebt tijdens het spelen dan heb ik wel drops maar verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Ik heb een 9700 (non pro) en als ik natural-selection speel (of cs maar dat speel ik niet zovaak) dan krijg ik ook drops.. hij blijft eerst altijd (non combat) op 72 staan (zonder ook maar een fps meer of minder) en als je in combat ofzo gaat dan dropt ie naar 20 ofzo :S

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
WJP schreef op 05 oktober 2003 @ 12:07:
Ik heb een 9700 (non pro) en als ik natural-selection speel (of cs maar dat speel ik niet zovaak) dan krijg ik ook drops.. hij blijft eerst altijd (non combat) op 72 staan (zonder ook maar een fps meer of minder) en als je in combat ofzo gaat dan dropt ie naar 20 ofzo :S
drops ligt prolly idd weer aan de kaart, en die max 72 kan je heel simpel verhelpen door "fps_max 101" / "fps_modem "101"

Ok ik heb weer wat nieuws getest:

Ik heb een nieuwe cpu (gekregen met beetje geluk^^), een p4 2.4c (D1). Een nieuwe mobo een Abit IC7-G. En een nieuw mooi WC setupje.

Mobo icm met nieuwe cpu levert echter nog steeds drops op (nu wel 8x agp met me 9800pro).

ook overgeklokt (logisch) 2.4@3.3 std voltage + 9800 pro (8xagp)

(3dmark2k1 met 3Ghz = 17750) dus alles werkt naar behoren...

Nog drops, ik ga nu dus ook niet meer verder zoeken naar een oplossing, ik weet wel bijna cker dat het niet op te lossen is. Nu maar hopen dat ze een fix gaan uitbrengen ipv ontkennen.....

* t!mP is 't beu :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79579

ATi en hl willen niet samen...

Naja wil wel in hl2 maar niet in hl1 :D

Aangezien een ati 9500 bij cs 80 fps haalt en een geforce 4 4400 100 en bij andere spellen scoort de ati weer beter snap ik er ook geen zak meer van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Laatst online: 24-03 20:39
Probeer in 1.6

fps_max 500
developer 1

Kijk eens hoeveel je frames per sec je dan haalt, en kijk dan of je nog dropped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
nimmolon schreef op 07 October 2003 @ 10:45:
Probeer in 1.6

fps_max 500
developer 1

Kijk eens hoeveel je frames per sec je dan haalt, en kijk dan of je nog dropped.
oki me kast zit zo ongeveer weer in elkaar, met 'n 3dmark score van dus 18500 oid nu...

Enne die commands even ingevoerd en op de nieuwe cbble had ik zo goed als geen drops meer...

het blijft een bug maar is wonder boven wonder wel iets te verhelpen (of het nu door commands komt:?)

Ik zou echter wel aanraden je fps_max iets lager te zetten dan 500, anders is de overgang erg groot telkens, en dat kan scokkerig overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben ik weer.... :p inmiddels wat wijzer..

ik zei eerder dat ie goed werkte maar hij dropt toch nog.. precies zoals bij t!mp.. in 1.5 af en toe, in 1.6 erg vaak.

jammer dat hier (nog) geen oplossing voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Laatst online: 24-03 20:39
t!mP schreef op 07 oktober 2003 @ 16:31:
[...]
Ik zou echter wel aanraden je fps_max iets lager te zetten dan 500, anders is de overgang erg groot telkens, en dat kan scokkerig overkomen.
Zekers, het was ook alleen even om te testen of je hoog in je fps bleef zitten met deze settings.

Dat het een ati + cs 1.X bug is, is nu wel duidelijk denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Anoniem: 91539 schreef op 07 October 2003 @ 20:05:
ben ik weer.... :p inmiddels wat wijzer..

ik zei eerder dat ie goed werkte maar hij dropt toch nog.. precies zoals bij t!mp.. in 1.5 af en toe, in 1.6 erg vaak.

jammer dat hier (nog) geen oplossing voor is
door

fps_max 200
developer 1

is het bij mij wel wat beter geworden, ik heb zelfs in sommige maps geen drops meer heel wazig.

als je fps_max 500 doet heb je wel hele erge grote overgangen van fps, en dat kan 'n beetje schokkerig overkomen dus zou ik het bij 200 laten. Zoals ik hierboven ook al zei.

dit kan ook komen omdat ik nu best een heel rappe pc heb en 'n veel betere 'cpu'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

bij mij helpt het niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Na nog even wat te hebben getest, drop ik in aztec nog best merkbaar...
de rest van de maps is aardig speelbaar.

k hoop op 'n update/fix binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ik ben even benieuwd hoe je die ati_npatch instelt.

Volgens mij, als je ati_npatch 0 ingame doet moet je eerst cs weer even opnieuw opstarten voordat het effect heeft. Maar toen ik dat zelf deed stond ie weer op 1 :? :/.

Ik heb hem daarna in mijn autoexec.cfg gezet.

dus zet ati_npatch "0" eens in de autoexec.cfg(die wel als extra parameter moet worden aangeroepen als HL.exe gestart wordt. Dus -exec autoexec.cfg.
).

[ Voor 197% gewijzigd door Tripp op 08-10-2003 02:37 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 21:19
Ik heb ook een probleem ik weet niet of er hier ook al over gesproken is maar ik heb net een nieuwe radeon 9800 non pro.. Ik speel vooral veel battlefield en ik heb ook zeer vaage fps drops, ik had hier boven iets gelezen over de FSB instellingen van je bios, dat ga ik zo ook eff proberen..

Maar wat raden jullie mij aan.. Ik ben eigenlijk aan het denken dat het aan mijn mainboard ligt.. Het is vervelend je koopt een duur kaartje en hij presteerd niet optimaal..

Nieuwste drivers van Ati.. specs hier onder..

[ Voor 3% gewijzigd door _VooDooMen_ op 08-10-2003 17:14 ]

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
executor schreef op 08 October 2003 @ 02:30:
Ik ben even benieuwd hoe je die ati_npatch instelt.

Volgens mij, als je ati_npatch 0 ingame doet moet je eerst cs weer even opnieuw opstarten voordat het effect heeft. Maar toen ik dat zelf deed stond ie weer op 1 :? :/.

Ik heb hem daarna in mijn autoexec.cfg gezet.

dus zet ati_npatch "0" eens in de autoexec.cfg(die wel als extra parameter moet worden aangeroepen als HL.exe gestart wordt. Dus -exec autoexec.cfg.
).
Mja dat is onzin, je hoeft voor geen enkel van dit soort commands cs opnieuw op te starten. En ik zou de waarde op '0' zetten als ik jou was ;).

En bovendien hebben veel mensen niet eens een autoexec... een autoexec is in prencipe ook niet nodig, vaak worden hier buyscripts in gegooied ed, of andere exec's geladen.
_VooDooMen_ schreef op 08 oktober 2003 @ 17:12:
Ik heb ook een probleem ik weet niet of er hier ook al over gesproken is maar ik heb net een nieuwe radeon 9800 non pro.. Ik speel vooral veel battlefield en ik heb ook zeer vaage fps drops, ik had hier boven iets gelezen over de FSB instellingen van je bios, dat ga ik zo ook eff proberen..

Maar wat raden jullie mij aan.. Ik ben eigenlijk aan het denken dat het aan mijn mainboard ligt.. Het is vervelend je koopt een duur kaartje en hij presteerd niet optimaal..

Nieuwste drivers van Ati.. specs hier onder..
Dit topic gaat over cs probs icm met een ati radeon. Voor zover ik weet hebben niet specifiek ati radeon users drops in battlefield (zolang je pc snel zat is)...

En fsb instelling is niet iets wat je even kan proberen. FSB (front side bus) maal je multiplier = cpu snelheid, dit loopt in een andere verhouding met je geheugen pci/agp etc etc.
Ik hou het kort, als je bij het booten gewoon je proc snelheid ziet, zo snel als je hem hebt gekocht, hoef je dit niet te proberen.
Blijf je op 60 fps haken is het je vsync etc etc > maar daar vind je genoeg over in de search.

nu even weer ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 10:46
Ik heb een vergelijkbaar probleem met een XP2700+ en een Club3D Radeon 9700pro. In aztec (op bsa, als ik richting het water kijk) dropt m'n fps merbaar; verder is de fps vrij stabiel, maar "stottert" CS af en toe (heel even een grote fps-drop ofzo?).

Ik maak gebruik van m'n onboard soundchip, ik dacht dat die misschien m'n CPU teveel belast, dus ik heb maar een Audigy 2 player besteld; ben benieuwd of dat helpt. Geluidskwaliteit zal iig wat beter zijn :)

Ik heb ook allerlei nieuwe mobo-drivers geinstalleerd omdat ik dacht dat het probleem ook bij m'n chipset o.i.d. kon liggen, maar P4-eigenaars hebben er blijkbaar ook last van, dus het zal toch echt aan de Radeon zelf of Radeon-drivers liggen. Wel vreemd dat niet iedereen het probleem heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Glival schreef op 09 October 2003 @ 10:34:
Ik heb een vergelijkbaar probleem met een XP2700+ en een Club3D Radeon 9700pro. In aztec (op bsa, als ik richting het water kijk) dropt m'n fps merbaar; verder is de fps vrij stabiel, maar "stottert" CS af en toe (heel even een grote fps-drop ofzo?).

Ik maak gebruik van m'n onboard soundchip, ik dacht dat die misschien m'n CPU teveel belast, dus ik heb maar een Audigy 2 player besteld; ben benieuwd of dat helpt. Geluidskwaliteit zal iig wat beter zijn :)

Ik heb ook allerlei nieuwe mobo-drivers geinstalleerd omdat ik dacht dat het probleem ook bij m'n chipset o.i.d. kon liggen, maar P4-eigenaars hebben er blijkbaar ook last van, dus het zal toch echt aan de Radeon zelf of Radeon-drivers liggen. Wel vreemd dat niet iedereen het probleem heeft...
Ik gebruikte eerst wel me onboard, maar nu gewoon weer me SB Live. Hmm het is me even ontschoten of het nu precies daarna beter was...maar volgens mij niet.

Maar hij zou bij mij ook niet teveel cpu belasting mogen hebben, aangezien ik nu een 2.4@3.3 heb. Misschien was het nog wel wat minder toen ie op 2.4 draaide.
Ik zal het nog wel even testen op 2.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

t!mP schreef op 08 October 2003 @ 18:52:
[...]

Mja dat is onzin, je hoeft voor geen enkel van dit soort commands cs opnieuw op te starten. En ik zou de waarde op '0' zetten als ik jou was ;).

En bovendien hebben veel mensen niet eens een autoexec... een autoexec is in prencipe ook niet nodig, vaak worden hier buyscripts in gegooied ed, of andere exec's geladen.
heb je het al geprobeerd dan? Er zijn namelijk waardes die wel pas werken als je cs de volgende keer opstart(voorbeeld brightness 100, die werkt pas de volgende keer).

En dan van die autoexec.cfg: het werkte pas toen ik het hier zo in had gezet.

Bij mij bleef de waarde niet staan. Maar goed je kan het natuurlijk in de normale config zetten.

Maar kijk eens wat ati_npatch aangeeft (dus of 1 of 0) als je weer eens opnieuw opgestart hebt. Bij mij stond ie glashard weer op 1 terwijl ik het op 0 had gezet.

[ Voor 24% gewijzigd door Tripp op 09-10-2003 23:16 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43241

zal ik eens wat vertellen:
Drop die Ati kaart terug in de doos en gebruik een Nvidea.
Ik heb zelf een ati 9700 pro en echt alles geprobeert. maar de graphics in mijn 4200 TI blijven mooier en smoother.
Ik wacht met me ati kaart totdat CZ:CS uit is of anders HL2
Andere spellen doen het allemaal goed met me ati kaart maar ik speel toch het liefst CS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
executor schreef op 09 October 2003 @ 23:14:
[...]

heb je het al geprobeerd dan? Er zijn namelijk waardes die wel pas werken als je cs de volgende keer opstart(voorbeeld brightness 100, die werkt pas de volgende keer).

En dan van die autoexec.cfg: het werkte pas toen ik het hier zo in had gezet.

Bij mij bleef de waarde niet staan. Maar goed je kan het natuurlijk in de normale config zetten.

Maar kijk eens wat ati_npatch aangeeft (dus of 1 of 0) als je weer eens opnieuw opgestart hebt. Bij mij stond ie glashard weer op 1 terwijl ik het op 0 had gezet.
Mja als je gewoon je config op 'alleen lezen' zet ben je van dat soort ongein af.
1. een grappige admin kan je cfg niet wissen
2. een of andere fout ingestelde newb server kan je waardes niet veranderen (enkel op dat moment, maar als je weer herstart > zoals je et had)
Anoniem: 43241 schreef op 10 October 2003 @ 11:48:
zal ik eens wat vertellen:
Drop die Ati kaart terug in de doos en gebruik een Nvidea.
Ik heb zelf een ati 9700 pro en echt alles geprobeert. maar de graphics in mijn 4200 TI blijven mooier en smoother.
Ik wacht met me ati kaart totdat CZ:CS uit is of anders HL2
Andere spellen doen het allemaal goed met me ati kaart maar ik speel toch het liefst CS
Tja ik lever zo ff me ati kaart in ja, en vervang em door zo'n vliegtuig van nvidia...

geen optie, ati levert betere prestaties (mja behalve cs$#^$#^) dan nvidia imo...

Ik heb idd ook zo ongeveer alles geprobeert, maar heb het dan nu ook eindelijk zo ongeveer voor elkaar. Maar het is idd zo als je echt alleen maar cs speelt koop 'n nvidia.

btw. volgens mij heeft echt iedereen drops in de nieuwe aztec, voor de rest heb ik nergens drops meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:35

inXs

known as inXs

Ik heb ook idd een GeForce aangeschaft vanwege die reden. Geen problemen meer...

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:50

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

ik weet niet of dit probleem alleen voorkomt bij cs 1.6?
ik heb ook 1.6 gespeeld
ati 9600 pro 128
p4 1,7ghz
256 mb Rdramm
asus bla bla 4xagp
en ik heb et alleen in 1.6
en niet in 1.5

//offtopic
zowiezo hou ik niet van steam dus daarom 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Ik speel op een P4@2700, R9500, Resolutie 1024x768x32, Anisotropische Filtering 8X.
heb gewoon een constante fps van 100. ik verander standaard altijd een zooitje settings in mijn cfg, maar verder vrij standaard.

heb hem even ge-upload, mischien heb je hiermee geen problemen.
http://server.stt-gaming.nl/ron/config.cfg

trouwens, low-fps op een aim map komt meestal door custom P_models. omdat er zoveel wapens voor je op de grond liggen, ook als je ze niet ziet worden ze achter de muur gerenderd. (dacht ik)

[ Voor 23% gewijzigd door unfor op 13-10-2003 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
unfor schreef op 13 October 2003 @ 12:40:
Ik speel op een P4@2700, R9500, Resolutie 1024x768x32, Anisotropische Filtering 8X.
heb gewoon een constante fps van 100. ik verander standaard altijd een zooitje settings in mijn cfg, maar verder vrij standaard.

heb hem even ge-upload, mischien heb je hiermee geen problemen.
http://server.stt-gaming.nl/ron/config.cfg

trouwens, low-fps op een aim map komt meestal door custom P_models. omdat er zoveel wapens voor je op de grond liggen, ook als je ze niet ziet worden ze achter de muur gerenderd. (dacht ik)
Mja dat komt vooral door grote open ruimtes wat aim maps hebben (en aztec ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
  • Laatst online: 19-12-2024
misschien ff je config.cfg tweaken, op sogamed staat een aantal ding die je er in kan veranderen zo dat je wat meer fpsjes haalt, als sommige dingen er nie in staan ff er zelf bij zetten.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

help als ik een speler van een team kies valt hij terug naar cs hoofdmenu was eerst niet :? hoe kan dit ?????

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
BruceLee schreef op 14 October 2003 @ 17:34:
help als ik een speler van een team kies valt hij terug naar cs hoofdmenu was eerst niet :? hoe kan dit ?????
Steam zit nog vol met bugs, t kan zijn dat het gefixt wordt met de volgende update. Mensen hebben ook verschillende bugs, de een heeft het niet de ander wel. Wait until the update...........

Ik zal nog wel even een lijstje maken met commands die je kan invoeren voor hoger fps.

hier alvast een paar...

developer 1
fps_max 200
cl_weather 0

De rest weet ik zo even niet uit me hoofd, en ik heb haast ;d. Ik edit het later wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:49
Club3D radeon 9800 pro hier. Nooit geen problemen met fps-drops in cs. Hiervoor had ik een defecte 9700 non-pro en die gaf zelfs geen fps-drops in cs. Het zou dus best eens aan je config kunnen liggen.

ati-patch spul in mijn config (read-only):
code:
1
2
ati_npatch      "1.0"
ati_subdiv      "2.0"

Zo heeft het tot nu toe altijd gestaan en nooit geen fps-drops. Ik gebruik de nieuwste catalyst drivers (verder niks aan instellingen gedaan) en directx9.0b. Probeer anders mijn hele config eens:

http://www.lynxpolis.nl/files/kramon_config.zip

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

zal eens even proberen, al verscheelde de config niet veel met die van mij.

wat staat er trouwens in die userconfig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
WJP schreef op 15 October 2003 @ 10:23:

prim/sec gun 'script'

Mja een config kan wel wat met je fps doen, maar ook al zou die alles op zijn max zetten qua textures (smoke puffs ed.), dan zou die met mijn systeem nog geen enkel ! probleem mogen hebben.
En in een cfg kan je verder geen video instellingen doen ofso...
Je kan wel je fsp verhogen door wat cfg commands en high fps models...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:49
WJP schreef op 15 October 2003 @ 10:23:

Dikke hax! :P Nee joh. Als je met je middelste mouse-scroll dingetje beweegt pakt ie je prim/sec gun. Ik gebruik 't vrij weinig zelf maar vind 't wel leuk om mee te klooien :)

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63628

Dit probleempje heb ik ook... stoort me eigenlijk nietmeer :) alle spellen loopt ie lekker behalve CS... nouja hier speel ik NS.

9800PRO van club3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Nou ik heb hier een soort FPS guide, dit moet al je problemen oplossen in 1.6.

Ik weet niet wie het gemaakt heeft, maareh het doel ervan is lijkt me om mensen hun problemen op te lossen dus ik post het ff hier.

Hier een stukje uit het document:

Commands:
With the release of 1.6 everyone has felt a sudden fps drop. With these commands you can raise your fps and get a constant 99…

gl_cull "1" // renders visible objects only
gl_affinemodels "1" // turns off correctly applying textures on a polygon which appears in 3D air without taking in account position
gl_keeptjunctions "0" // shows cracks in textures
gl_max_size "128" // sets the texture size
gl_texsort "0" // toggles sorting of textels
gl_clear "0" // texture quality
d_spriteskip "0" // unknown, but seems to increase performance
r_dynamic "1" // Toggles dynamic lighting
r_mirroralpha "0" // Turns off reflective images
gl_palette_tex "1" // Makes textures flat
r_norefresh "0" // doesn’t update hud and console at unnecessary times
gl_round_down "3" // toggles texture degrading level
gl_picmip "1.5" // Blends textures, GREATLY decreases quality
cl_weather "0" // Turns off weather (de_aztec)
max_shells "0" // Turns off ejecting bullets
cl_minmodels "1" // Shows 2 model skins
gl_texturemode "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST" // Sets the texture mode

In het document staan nog veel meer tips, dus download >:)

Download Hier!

hf & gl ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 10:46
hier staat een topic (Sapphire forum) waarin veel Radeon eigenaars klagen over CS fps-drops, maar geen oplossing :(

Als je wilt CS-en moet je geen Radeon hebben dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Ja er staan op dat forum nog veel meer van dat soort topics. Overigens is mijn cs wel speelbaar nu, maar cker niet zo als het hoort te zijn. Het zou perfect moeten lopen, maar das niet zo.

Cat 3.8 is uit, ik heb het installed maar nog niet echt getest of hier nu een groot verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

die commandos werken niet echt. het ziet er alleen maar minder mooi uit :/

zit nu soms gewoon met 21 fps te spelen... is niet leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
WJP schreef op 22 October 2003 @ 08:40:
die commandos werken niet echt. het ziet er alleen maar minder mooi uit :/

zit nu soms gewoon met 21 fps te spelen... is niet leuk :(
de commands werken, kwaliteit gaat omlaag>pretaties omhoog. En dat gaat dus tenkoste van de 'mooiïgheid' :P

Persoonlijk vind ik het ook nix, nadat ik het heb geprobeert. Het ziet er idd niet uit, maar t geeft wel wat extra fps.

[ Voor 18% gewijzigd door t!mP op 22-10-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 00:22
ik heb omega 2.4 drivers draaien op me ati radeon 8500 gaat perfect :)

misschien een idee om oudere drivers te proberen niet de 3.xx serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Morph666 schreef op 22 October 2003 @ 18:25:
ik heb omega 2.4 drivers draaien op me ati radeon 8500 gaat perfect :)

misschien een idee om oudere drivers te proberen niet de 3.xx serie
de 'oude' drivers supporten geen geen radeon 9800pro

en bovendien is de kwaliteit beetje gaar van omega imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33902

Die guide komt van sogamed en het heeft mij geen goed gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee niks lijkt te helpen... :(

IK denk dat het enige wat ik kan doen is op een ati patch wachten ... :O ik baal dr wel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Anoniem: 91539 schreef op 23 October 2003 @ 16:45:

IK denk dat het enige wat ik kan doen is op een ati patch wachten ... :O ik baal dr wel van
Ook nvidia schijnt probs te hebben met steam, alhoewel ati ook al probs ondervond met 1.5.

1.6 is nu goed speelbaar voor mij met altijd wel 100 fps, behalve aztec water enneh dikke gevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Anoniem: 91539 schreef op 23 oktober 2003 @ 16:45:

lijkt mij niet dat er een patch komt, aangezien 99% van de mensen nergens last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33902

Ik heb een GeForce ti4200, maar ik heb gewoon 250fps in 1.6 dus steam heeft bij mij eindelijk de 100 fps grens doorbroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
unfor schreef op 24 October 2003 @ 00:03:
[...]

lijkt mij niet dat er een patch komt, aangezien 99% van de mensen nergens last van heeft.
Er zijn veeel meer dan mensen die er last van hebben, zowel mensen met een ati als nvidia (voornamelijk wel ati).
Anoniem: 33902 schreef op 24 oktober 2003 @ 09:19:
Ik heb een GeForce ti4200, maar ik heb gewoon 250fps in 1.6 dus steam heeft bij mij eindelijk de 100 fps grens doorbroken
Het ligt er wel aan wanneer je 250 fps hebt, als ik ergens rustig loop heb ik dat soms ook, in full battle niet dus kun je niet zeggen ik heb '250' fps...
En dat die nu meer dan 100 weergeeft is logisch, in 1.5 was die gelocked op 100. In 1.6 kan je met developer 1 meer dan 100 laten weergeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

[kickje]

Ik heb ook last van framedrops in CS sinds ik mijn Radeon 9800 heb. Nu hebben een aantal lui in mijn CS clan ook radeons [9700 en 9800] en die hebben GEEN last van framedrops dus blijkbaar ligt het aan een instelling oid :?

Is er ondertussen al iemand die wat meer inzicht heeft in de framedrops, of zelfs een oplossing/workaround heeft gevonden?
Developer 1 + fps_max 250 heeft geen zin bij mij, aangezien CS nog steeds naar 30 FPS dropped in sommige levels.
Ik heb de CS performance guide van sogamed al doorgenomen, maar ook die heeft niet geholpen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Mag ik even snel wat vragen :P ik zag dat je op 640 en 800 speelde doe je dit omdat dan de hoofden van de mannetjes groter zijn zodat je makkelijker kan mikken? Dit krijg ik te horen namelijk als ik zeg dat ik 1024 speel...

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
spel is gemaakt voor 640x480 resolutie, sommigen vinden het prettig om op lage resolutie te spelen, de crosshair is dan groter, sprites etc. 3D models worden natuurlijk niet groter.
heb het gevoel dat ik met lage resolutie meer controle over het spel heb.
op 1024 reso spelen is trouwens niks mis mee, speel ik atm ook op ivm tft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
StarLite schreef op 07 november 2003 @ 17:15:
[kickje]

Ik heb ook last van framedrops in CS sinds ik mijn Radeon 9800 heb. Nu hebben een aantal lui in mijn CS clan ook radeons [9700 en 9800] en die hebben GEEN last van framedrops dus blijkbaar ligt het aan een instelling oid :?

Is er ondertussen al iemand die wat meer inzicht heeft in de framedrops, of zelfs een oplossing/workaround heeft gevonden?
Developer 1 + fps_max 250 heeft geen zin bij mij, aangezien CS nog steeds naar 30 FPS dropped in sommige levels.
Ik heb de CS performance guide van sogamed al doorgenomen, maar ook die heeft niet geholpen.
Ik heb momenteel in meeste maps gewoon 100+ fps. In aztec wil die nog wel es droppen, zeker bij water en wat vijanden.
Een echte oplossing heb ik nog niet :x. Kijk goed of je geen ondersteunende drivers bent vergeten etc etc. Alles goed nalopen en het moet wel speelbaar zijn iig.
Tja wat ik je kan aanraden zijn nieuwe drivers installen van ati. Precies weet ik niet waar het door komt, maar ik had ook drops naar de 30. Ik had nieuwe ati drivers installed/steam update tja en wat gepruts van mezelf en het is speelbaar. Dus ik heb het nu redelijk kopen maar nog steeds ver onder zijn kunnen.....

Reso 640x480 is persoonlijk, ik vind het fijner dan 1024 oid...In 1.6 speel ik op 800x600 omdat ik dat weer fijner vind dan 640x480(zoals ik in 1.5 had).

Ik heb ook het gevoel dat als ik op lan speel ik beter speel op hogere reso's, lijkt net of het iets nauwer steekt. Ik heb @home en das megaaa gaar voor CS... over paar dage adsl ole !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb indertussen geen Framedrops meer, maar ik heb werkelijk geen idee wat ik veranderd heb.
Mjah, tis iig opgelost bij mij ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
StarLite schreef op 10 november 2003 @ 22:11:
Ik heb indertussen geen Framedrops meer, maar ik heb werkelijk geen idee wat ik veranderd heb.
Mjah, tis iig opgelost bij mij ;)
Mja erg wazig, ik heb eingelijk ook niet echt een id ...
Toch in aztec met 10+man laggt het best hoor fps drops max k denk nog wel tot 50... das imo nog steeds zeer slecht voor een 9800... Hopen dat er 'n keer 'n duidelijke oplossing komt ffs.

Anoniem: 97126

9500
same probs
ATI <--NERDZ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92014

Heb ook frame-drops in CS
ga nu eens proberen fps_max 200
en developer 1 in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Ehr... voortaan even naar de datum kijken voordat je een topic kicked...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.