Toon posts:

Plextor 12/10/32 IDE of SCSI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil één van deze branders gaan kopen :P.
Kan iemand mij zeggen of er nou echt zo veel verschil tussen zit. Kan je bv Met de IDE versie goed cd's branden zonder dat je buffer underruns krijgt??? Ik heb zelf geen SCSI dus als ik voor deze versie ga moet ik daar eerst ook nog een kaart voor kopen.

Ik heb een P3 600 (128mb) met een pioneer DVD-speler en harddisk,allebij op een ander IDE connector.

antwoord op de mail graag: chiel@gmx.net

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zou gaan voor IDE, want met brunproof is het grootste vordeel van SCSI (voor braners), weg gevallen door Burnproof. Als je een lekker snelle processor hebt, kan je zelfs daarnaats nog internetten :)

Heb je geld, tja, dan SCSI.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Ady
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01-2009

Ady

Oh wist ik maar alles.

ooit een ide gehad. NOOIT meer.
Voor mijn nieuwe pc (zie ook Niewe PC, advies nodig!) ga ik wederom voor scsi.
Tja wel iets (fors:'() duurder, ook de scsi controler wordt duurder ivm de 12x snelheid!
Geef liever iets meer uit dan dat ik cdtjes verkal met de ergenis erbij. En onthouw hoe sneller hoe fijner alles op elkaar afgestempt moet zijn.

Asus P4p800 * Intel 3,4 Ghz * 1012 Mb * Maxtor 500Gb-7200 * ATI Radeon 9800SE *

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Weet je hoeveel cdr's je kan verknallen voordat je aan de prijs van de SCSI zit..
Ik zat ook te twijfelen of ik de SCSI of de IDE zou kopen, maar ik kan je zeggen, ik heb er geen spijt van dat ik de IDE heb gekocht. On the fly branden van m'n Plextor Ultraplex gaat gewoon perfect op 12x. En de CPU usage is ook niet zo heel hoog. Alleen heeft die SCSI zo'n mooi frontje.. :P Maar ja, om daar nou zo'n 230 piek extra voor te betalen.

Oh ja, de SCSI heeft wel een verbeterde versie van burnproof, maar ik heb die van mijn IDE zelfs nog nooit nodig gehad.. :)

Maar de keuze is aan jou.

edit:

Ik was ook altijd anti IDE, maar dat kwam omdat vrienden van mij zo'n ranzige Philips 3610 hadden, en ik had een SCSI Yamaha. En met die Yamaha kon ik quaken tijdens het branden (op een k6-2 300). En dat kon niet met zo'n baggerPhilips. Maar deze IDE werkt echt perfect, voor mij boven verwachting. En ja, ik heb ook een vrij dure Adaptec 2940 AU kaart in m'n systeem zitten, die ik dan nu voor m'n Ultraplex gebruik.

Verwijderd

SCSI is beter omdat je dan minder processor belasting eist. Maar ik heb nu die Plextor 12/10/32a IDE 4 maanden en heb al heel wat cd's gebrand, heb er nog geen een weg hoeven te gooien door dat burnproof want mocht de cd buffer ooit afzakken doordat een proces even blijft hangen dan gaat je brander toch weer lekker verder waar hij gebleven was.
Dus ik zeg koop gewoon die IDE, ik heb nu 3 branders gehad en ik vind die Plextor de beste, brand echt alles.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 02 december 2000 10:59 schreef Ady het volgende:
ooit een ide gehad. NOOIT meer.
Voor mijn nieuwe pc (zie ook Niewe PC, advies nodig!) ga ik wederom voor scsi.
Tja wel iets (fors:'() duurder, ook de scsi controler wordt duurder ivm de 12x snelheid!
Geef liever iets meer uit dan dat ik cdtjes verkal met de ergenis erbij. En onthouw hoe sneller hoe fijner alles op elkaar afgestempt moet zijn.
Wel eens gehoord van burnproof?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Ady
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01-2009

Ady

Oh wist ik maar alles.

Op zaterdag 02 december 2000 11:50 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
Wel eens gehoord van burnproof?
Ja. Daarom ga ik hem nu kopen!:)

Asus P4p800 * Intel 3,4 Ghz * 1012 Mb * Maxtor 500Gb-7200 * ATI Radeon 9800SE *

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 02 december 2000 22:40 schreef Ady het volgende:

[..]
Je schaart je nu bij een elitegroep ;)

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Toewan
Op zaterdag 02 december 2000 22:40 schreef Ady het volgende:

[..]
Hehe, hebben we je overtuigd ?? ;) Ik moet zeggen, op mijn T-Bird 800 Mhz is de CPU usage ook niet hoog met die PlexWriter. Gewoon de IDE kopen dus. De SCSI heeft dan wel de mooie Plex vorm, maar ja, meer dan 200 piek is gewoon te veel. 100 piek extra had ik nog wel willen betalen, maar meer dan 200 piek is me een beetje te gortig.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 13:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als geld geen probleem is moet je gewoon die SCSI versie nemen. Een beetje leuke config (DVD + Burner + CD-ROM en een zooi HDD's) past niet op 2 std IDE channels. IDE kabels zijn ook veel te kort.

De HDD's zet je op de IDE controller en de rest op een simpele Ultra SCSI controller.

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Beetje zonde van je geld om een scsi brander te kopen als je een ide dvd hebt hoor
maar goed Femme zal het wel weer beter weten
;)

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Bij Euromax:
IDE fl 645,00
Scsi fl 749,00

Greetz,

• Toewan
Yup, wat Femme zegt is wel waar ja, want op een "normaal" moederbord heb je maar 2 IDE channels.
Gelukkig heb ik een KT7 raid met 4 IDE channels. Als ik mijn oude bordje nog had gehad werd de keuze een stuk moeilijker denk ik.. :)
Pagina: 1