Hallo,
Ik heb weer een vraag. Ik wil een script waar ik 3 velden (of meer) heb waar ik iets in kan vullen en deze in 1 x in de database kan zetten. Elke veld op nieuwe regel. Ik heb het volgende script gemaakt:
Nu werkt dit wel goed met getallen. Alleen zodra ik teksten ga gebruiken werkt die niet. Weet iemand wat ik fout doe?
Ik heb weer een vraag. Ik wil een script waar ik 3 velden (of meer) heb waar ik iets in kan vullen en deze in 1 x in de database kan zetten. Elke veld op nieuwe regel. Ik heb het volgende script gemaakt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| echo"<form action='test.php?stem=ja' method=post name='form'> Uw naam:<input type=text value='$veld1' name='veld1' size=30><br> Uw naam:<input type=text value='$veld2' name='veld2' size=30><br> Uw naam:<input type=text value='$veld3' name='veld3' size=30><br> <input type=submit name=submit value=Toevoegen><input type=reset name=Reset value=Legen></form>"; if($stem=="ja"){ function add($waarde) { $insert = "INSERT INTO test (id, plaatje) VALUES ('','$waarde')"; $query = mysql_query($insert)or die(mysql_error()); } if(trim($_POST['veld1']) != 0) { add($_POST['veld1']); } if(trim($_POST['veld2']) != 0) { add($_POST['veld2']); } if(trim($_POST['veld3']) != 0) { add($_POST['veld3']); } else { print("Geen waarde ingevoegd!"); } } |
Nu werkt dit wel goed met getallen. Alleen zodra ik teksten ga gebruiken werkt die niet. Weet iemand wat ik fout doe?