Toon posts:

[98]fout bij installeren op nieuwe hdd *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus bezig om voor mijn broertje een pc in elkaar te zetten.
Alles gelukt, toen windows gaan installeren.

Dat ging allemaal goed, tot het bekende moment dat je je pc moet herstarten om de installatie vervolgens te voltooien. nou, op "opnieuw opstarten" gedrukt, vervolgens wil ie niet meer afsluiten. nou ik dus als ongediciplineerd persoon ;) op de UIT-knop gedrukt.

Dus opnieuw opstarten, opstarten vanaf cd, naar windows setup gaan, zegt ie 1 ding: fout bij het lezen van schijf, druk op F3 om af te sluiten. :( Nou, nix aan de hand denk ik, gewoon C:\fdisk. maar nee hoor, hij herkend C:\ niet eens, laat staan dat ik dat kreng kan formatteren.

Ik heb zelf al veeel geprobeert, maar na een uur ben iuk niets wijzer geworden. hij herkend de exelsor 60 gig. wel in de bios. Gek......8)7

Kunnen jullie me helpen een mogelijke oplossing te vinden? Ik ben neerbij wanhopig..

spec's below niet van toepassing

momania: even wat leesbaarder gemaakt, volgende keer zelf even op letten aub.

[ Voor 11% gewijzigd door momania op 13-09-2003 18:37 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 18:26:
spec's below niet van toepassing
Maar die waar het om gaat wel, wat zijn die?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
die zijn van mezelf (2 pc's, 1 van broer en 1 van mij)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 13 september 2003 @ 18:47:
die zijn van mezelf (2 pc's, 1 van broer en 1 van mij)
Ik vraag dus om de specs van de machine waar het om gaat 8)7 :+

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ziet fdisk alleen je primaire partitie niet of helemaal geen schijf?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem al opgelost. Bootdisk gemaakt, via bootdisk geformatteerd, en opnieuw begonnen, ditmaal met succes.
Het lag waarschijnlijk aan het drukken op de UIT-knop.....Maarja, bdankt voor jullie hulp ;) .

De spec's zijn:
AMD thoroughbred 1000mhz, een geforce 4 mx 440 64mb DDR gr kaart, vaag msi sdram mobo, 256 mb pc133 sdram, 60 gieg exelstor 2mb cache, sound onboard, en realtek ethernet pci kaartje, cd drive 4x(moet nog veranderd worden in dvd-drive), floppie, en de rest spreekt voor zich :)
Pagina: 1