[word 2000] Sjablonen, maar dan...

Pagina: 1
Acties:

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
lukt het niet meer :)

Ik heb het volgende "probleem", ik wil graag een documentje maken waarbij je een venster "over" het document te zien krijgt, waar je een paar waarden kan invullen zoals naam, adres, etc. Uiteraard kan het ook gewoon met een "grijs vlak" in een document, maar ik wil graag dat dat document min of meer verborgen is totdat alle info is ingevuld.

Weet iemand hoe dit precies zit? Volgens mij moet het met VB en ik heb [rml][ Word 2000]: Sjablonen en formulieren[/rml] ook wel gelezen, maar ik kon er niet helemaal uit wijs worden hoe alles gekoppeld moet worden. Iemand hier toevallig een linkje naar een tutorial oid? Een voorbeeld docje mag uiteraard ook, dan kan ik dat ff checken.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 18:02
Ik geloof dat je het doc altijd te zien krijgt, (not visible werkt niet) maar een truuk was om het even te "minimizen" tot alles ingevuld was.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Hmmm, heb je heel toevallig hier een voorbeeldje van hoe dat precies zit dan?

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
Private Sub Document_New()
    ActiveDocument.Windows(1).WindowState = wdWindowStateMinimize
    UserForm1.Show
    '''''''''''''''''''''''
    ' Een hele hoop code...
    '''''''''''''''''''''''
    ActiveDocument.Windows(1).WindowState = wdWindowStateNormal
End Sub

Je zou ook het sjabloon helemaal leeg kunnen laten en daarna alles voor VBA laten genereren.
offtopic:
Ik vind het laatste er persoonlijk netter uitzien dan een scherm dat geminimaliseerd wordt zonder dat je erom vraagt.

[ Voor 31% gewijzigd door KingRichard op 14-09-2003 01:26 . Reden: ActiveDocument.Windows(1).WindowState i.p.v. Application.WindowState. Of dat wat uitmaakt hangt van je Wordversie af ]

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Hmmm alles genereren lijkt me niet nodig, het is niet zo heel erg als ze de doc zien.

Maar goed... het wil niet echt lukken, ik krijg het in visual basic gemaakte userform niet in beeld als de .dot gebruikt wordt... wat doe ik niet goed? :?

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Nog een ander vraagje: ik kan wel in Word tekst vakken maken en ze vervolgens koppelen aan de invoer door:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
Private Sub CommandButton1_Click()

ThisDocument.TextBox1 = UserForm1.TextBox1

Unload UserForm1

End Sub
Echter, dit komt niet echt goed uit... ik had ergens gelezen dat het ook met bladwijzers kon... nu heb ik al eerder een .dot gemaakt met die grijze vakjes waar bij Veldinstellingen de bladwijzer in te stellen is, maar hoe zorg ik er voor dat de invoer uit TextBox1 bvb op de plek van TekstVak5 komt te staan?

[ Voor 1% gewijzigd door Inferno op 15-09-2003 13:17 . Reden: ff vb erbij gezet :) ]

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Op verzoek van FJK de oplossing :)

Ik had zelf een behoorlijk domme fout gemaakt,
Visual Basic:
1
2
3
4
5
Private Sub Document_New()

UserForm1.Show

End Sub
Moet natuurlijk in ThisDocument in plaats van in UserForm1 |:(

Het laatste probleem heb ik niet kunnen oplossen... ik heb er daarom maar voor gekozen tekstboxen in het document te tekenen en deze vervolgens zonder border weer te geven. Gewoon een work-around dus, geen oplossing. :)

Bedankt voor de replies trouwens :)

[ Voor 5% gewijzigd door Inferno op 16-09-2003 00:05 ]

Pagina: 1