Raar USB Probleem onder WinXP Pro

Pagina: 1
Acties:

• rdebruyn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:13
Bij het aansluiten van mijn nieuwe mp3speler stuit ik op het volgende probleem, de pc herkent de speler (MPIO FD-100), maar bij het installeren van de driver wordt windows afgesloten, heb 'opnieuw opstarten bij fout' uitgevinkt, en krijg blauw scherm met de volgende foutmelding:

" STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0xF2EEA875, 0xF8FFBA94, 0xF8FFB794)

dwusbdnt.sys - Address F2EEA875 base at F2EE9000 DateStamp 3CCDAB0A "

Heel vervelend, ik kan dus mijn usb device niet geinstalleerd krijgen. Ik gebruik gewoon de driver van bijgeleverde cd voor WinXP, en heb ook al een andere driver van de MPIO site geprobeerd. Windows XP Pro opnieuw geinstalleerd maar mocht ook niet baten, krijg precies hetzelfde probleem. Onder win98 werkt de player wel goed, dat is het probleem dus niet.

Krijg het vermoeden dat het aan de hardware ligt, maar ik zou niet weten wát er dan fout is?! Wie helpt, ben hier al een aantal dagen zoet mee :( En alvast bedankt voor reactie! _/-\o_

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Ga naar het hersteld punt voordat je begonnen was met klooien ;)
Installeer eerst de drivers.
Zijn er geen win XP drivers ga dan naar de site van de fabrikant
Installeer de drivers.

En sluit de drive aan.

Mocht dit niet werken dan zou ik eens alle usb los halen en je apparaat op de connector van je mobo vast maken (onder de ps2 meestal ;) ) en dan de poort die het dichts bij de zijkant van je kast zit. (van achter gezien links)
edit:

Via hyperion geinstalleerd?

[ Voor 5% gewijzigd door The-Source op 13-09-2003 17:48 ]

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Heb je SP1 geinstalleerd??
Zo nee, doe dit dan eerst.

• rdebruyn
Yep, service pack 1 is geinstalleerd.

Heb de speler nu op de eerste USB poort aan de achterkant gezet, en kreeg de driver nu wel geinstalleerd, maar als ik nu de filemanager software van MPIO open, blijft hij bezig met "Reading MPIO file list", dus de communicatie met het apparaat is nog niet in orde denk ik.. Hoe kan het eigenlijk dat het installeren van de driver bij aansluiting op de eerste USB poort (a/d achterkant) wel werkt en via de frontaansluitingen niet? Zou er misschien een probleem met USB controller op mobo kunnen zijn? In windows kan ik daar iig niks van terug vinden. Erg vaag nog steeds, maar ben weer een stap verder

• The-Source
  • Laatst online: 23:25
rdebruyn schreef op 13 september 2003 @ 18:09:
Yep, service pack 1 is geinstalleerd.

Heb de speler nu op de eerste USB poort aan de achterkant gezet, en kreeg de driver nu wel geinstalleerd, maar als ik nu de filemanager software van MPIO open, blijft hij bezig met "Reading MPIO file list", dus de communicatie met het apparaat is nog niet in orde denk ik.. Hoe kan het eigenlijk dat het installeren van de driver bij aansluiting op de eerste USB poort (a/d achterkant) wel werkt en via de frontaansluitingen niet? Zou er misschien een probleem met USB controller op mobo kunnen zijn? In windows kan ik daar iig niks van terug vinden. Erg vaag nog steeds, maar ben weer een stap verder
Heb je ze allebei getest? (beide poortjes)
Staat er misschien in de handleiding dat hij perce op USB hub 1 moet zitten?
Ik denk zelf dat er in je manuel (desnoods online als pdf) wel voldoende info daarover staat

Taal fouten inbegrepen ;)

• sjorsfeenema
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

kheb ook zoiets gehad ff de fout melding zoeken....
http://home.wanadoo.nl/tubbie/pics/fout.jpg

Ik heb alles opnieuw geinstalleerd en toen werkte alles wel naar behoren dat was met een digitale camera

[ Voor 14% gewijzigd door sjorsfeenema op 13-09-2003 19:34 ]

die van hen is mooi....

• rdebruyn
Heb WinXP al opnieuw geinstalleerd, word er gek van zou niet weten waar het aan kan liggen voor de rest. K heb in de manual gekeken uiteraard, maar daar staat niets specifieks over de eerste USB poort, maar op de USB poorten a/d achterkant van de pc werkt ie iig beter dan via het frontpanel, hij is qua drivers geinstalleerd, jammer dat ik niet kan 'communiceren' met het device via de software van MPIO. Ook een alternatief programma werkt niet. Iemand nog enig idee?

• rdebruyn
Oke, de oplossing is er na n paar dagen zwoegen; schijnt een bug te zijn van nforce chipset in combinatie met sommige usb 1.1 apparaten, zoals mp3spelers. Probleem is te verhelpen door er een externe USBhub aan te hangen, is iets met een kloksignaal. Maar heb er nu een dynalink 4 poorts hubje aan wat ik nog had liggen en het werkt nu perfect! Wellicht dat anderen hier iets aan hebben
Pagina: 1