Toon posts:

Oud beeldkanon drivers gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Vanmiddag ben ik bezig geweest met het formatten van een oude 600Mhz bak, draaiende Windows98. Een oud VGA kaartje doet hierop al de nodige jaren trouw zijn werk, maar nog nooit heb ik de daarvoor nodige drivers opgeslagen. Het gaat hierbij om een nVidia RIVA TNT2 64M plank, waarvoor de drivers nergens te vinden zijn. Tenminste, ik kom ze nergens (meer) tegen. Ik heb ze trouwens nodig om de scherminstellingen op te krikken van de maximale aangegeven prestaties van 640x480 bij 16 kleuren :/, hoger laat windows momenteel niet toe. De kaart heeft trouwens altijd al gewerkt op 1208x768. Telkens kregen we uiteindelijk de juiste drivers wel te pakken, maar we zijn nooit zo slim geweest deze op te slaan :/.

Allereerst heb ik de nvidia site geraadpleegd en de enige overgebleven RIVA driverupdate gedownload. Er stond overigens 128M bij, dus ik had al een voorgevoel dat het niet klopte. En inderdaad, na het uitvoeren van de in de readme beschreven handelingen, gaf Windows aan dat de juiste drivers voor deze hardware al geinstalleert stonden.

Google geraadpleegd, daarbij kwam ik uit op Tweakers.net, waar ik vervolgens de nodige updates vandaan geplukt heb. Deze bleken uiteindelijk voor Windows2000/XP te zijn.

Nergens op de nVidia site is de nodige info niet terug te vinden.

Systeem specs:
VGA: nVidia RIVA TNT2 64M
Kloksnelheid: 32Mb (verkregen via AIDA32(sys-indormation)
RAM: 256Mb
PROC: Intel P3 600Mhz

Iemand nog sugesties waar te zoeken? Inmiddels ben ik de volgense sites afgeweest:

drivers.pagina.nl
www.nvidia.com
got.tweakers.net
www.download.com
www.tweakers.net
www.google.com

:'(

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
gewoon de standaard detonater drivers installeren en alles werkt (natuurlijk wel de win9x versie)

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10
Voor een TNT2 kun je gewoon de nieuwste detonator gebruiken.
http://www.nvidia.com/object/win9x_45.23

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

De nvidia detonators al geprobeerd :?

Zouden moeten werken :)

edit:
* Atlas is sloooooom :O :z

[ Voor 29% gewijzigd door Atlas op 13-09-2003 17:23 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Probeer op www.driverguide.com eens te zoeken (ze hebben er echt superveel drivers). Wel eerst even gratis registreren en dan zoeken maar.
suc6

edit: ik heb zelf al net gezocht en ze hebben acht pagina's met gevonden zoekresultaten op jouw kaart.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 17:43 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Ten eerste is dit een kwestie van je ogen niet gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://4ict.nl/~bastiaan/nvidia.png

En ten tweede is een beeldkanon een andere benaming voor electronenkanon of simpelweg monitor/beeldscherm; geen videokaart in ieder geval.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een beetje verstand gebruiken terwijl je zoekt mag ook wel hoor (zie de pic hierboven) :z

Overigens wordt onder een beeldkanon meestal een monitor verstaan, dit gaat om een videoplank...

/zoekertje (en zo 'oud' ook weer nie) - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.