Toon posts:

Internet in debian?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe geraak ik op internet (telenet - silicom usb adapter) met debian woody?
heb al insmod kaweth geprobeerd en een alias toegevoegd in /etc/modules.conf.

Dank bij voorbaat?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 17:42 . Reden: verduidelijking ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-05 14:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Wat voor modem is het?
Welke foutmelding krijg je?
Wat werkt er niet precies? (modem gaat niet aan, ppp werkt niet etc)

Wat heb je geprobeert, naast de module toe te voegen?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

laat je de laatste 3 regels van dmesg eens zien nadat je die driver hebt geladen
en typ eens: man ifconfig :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Modem is van motorola, foutmelding => zegt dat de eth0, 1, 2, niet vind (afwisselend na elkaar geprobeerd)
Maakt geen connectie met internet. Heb tevens geprobeerd van de netwerkkabel uit de silicom usb adapter te halen en deze in mijn netwerkkaart te steken.(van homenetwerk)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43
Met deze topicstart kunnen we dus echt niks. Probeer het nog eens, en post dan duidelijk wat je hebt geprobeerd, waar je hebt gezocht, +de dingen die kees al vraagt, welke commando's je intikt, wat er tijdens het booten verschijnt wat met dit modem te maken lijkt te hebben, etc.

Ik krijg niet echt de indruk dat je zelf al veel hebt geprobeerd om het aan de praat te krijgen (zoeken met google bijvoorbeeld, en in de NOS FAQ kijken - check adsl4linux.nl bijvoorbeeld), en daarom gaat dit topic dicht.

Dit topic is gesloten.