• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Na (bijna) alles over beide gelezen te hebben weet ik nog steeds niet welke het moet worden. Dat het 1 van deze 2 zal worden is zeker dus ik vraag niet om andere opties ;)

Ik ga niet mijn eisenlijstje neerzetten want uiteraard zitten die in deze modellen. Waar ik geen keuze in kan maken is het volgende:

De S50 is lekker compact maar de G5 heeft een betere macro afstand 5cm tov 10cm bij de S50...maar de S50 heeft weer een betere digital zoom...zo zijn er nog een paar verschillen..klein weliswaar maar ze zijn er...

iemand ook voor deze keuze gestaan ? en nog wat tips ?

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 21:25

-Stef-

Slainthe!

Ik heb ze allebei niet maar wat ik wel weet is dat je een camera voordat je hem koopt altijd even in je handen moet hebben gehad. Het kan namelijk maar zo zijn dat 1 van beide door jou niet fijn gehanteerd kan worden. Mijn tip is dus: even vasthouden. :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Een grotere lens geeft altijd betere foto's. Ik vind de G5 ook lekkerder in de hand liggen dan de S50. De s50 neem je misschien ook weer wat makkelijker mee dan de wat grotere G5.

Eigenlijk beetje kansloos topic dit. Dr valt gewoon weinig over te zeggen. Ga naar de fotozaak en probeer ze allebei uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Brakkie op 13-09-2003 17:19 ]

Systeem | Strava

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 15:38

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je zegt dat de S50 een betere digital zoom heeft, maar dat is onmogelijk! Digitale zoom is niets meer dan het uitvergroten van de bestaande afbeelding, iets wat je ook met de PC kan.

De G5 heeft echter 4x optische zoom, een draaibaar LCD, aansluiting voor externe flitser en de mogelijkheid om lensadapters toe te voegen, ook weet ik niet of de S50 wel een ND filter heeft.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Karel2001
sorry ik bedoelde de S50 heeft een digital zoom van x4.1 en de G5 van x3.6... ik heb beide camera's in mijn handen gehad dus ik weet hoe ze "aanvoelen". Ik begin toch meer naar de G5 te neigen..

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:25
als jij de digitale zoom gaat vergelijken dan zijn beide camera's waarschijnlijk niks voor je

sorry van de botheid, maar als je digitaal wil zoemen, neem dan een trust en extra-poleer ook meteen naar 5 MP

• Karel2001
iemand anders die ook uit deze 2 een keuze heeft gemaakt ?

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 14:27
ik vind ze niet te vergelijken eerlijk gezegd...

portable is mij meer waard dan die paar extra dingen van de G5

maarja, wat wil je ermee? Bepaal je zelf, kunnen wij niet doen!

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Digital zoom heb je geen reed aan.

dus streep dat puntje maar weg.

Je kunt beter croppen en resizen met je pc is net zo "goed" als het altijd brakke digital zoom....

• Karp
Ik heb gekozen tussen s45 en g3

koos voor de s45
s45 is compact, veel kleinere drempel om hem mee te nemen
g3 heeft betere lens, externe flitser mogelijk

jouw voorkeur

[ Voor 77% gewijzigd door Karp op 15-09-2003 16:30 ]

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
De G-serie, dus G5 is een hogere klasse camera/lens dan de compacte S-serie. Over het algemeen genomen is de G5 beter dan de S50. Echter, beide toestellen zijn uiteraard opvolgers van de S45 en G3, maar hebben meer ruis dan hun voorgangers. Als ik echt heel eerlijk ben, zou ik voor de G3 gaan (als je Canon wilt kopen en gebonden ben aan dit budget natuurlijk).

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07-2025
Sheik heeft gelijk. Mocht je geneigd zijn om de G5 te kopen, dan zou ik eerder naar de G3 kijken. De G5 heeft namelijk wel een megapixel meer, maar heeft ook meer ruis. Die ene megapixel heb je naar mijn mening niet nodig, omdat 4 megapixels al voldoende is voor de meeste mensen. Daarnaast is de G3 gelijk aan de G5, behalve de prijs uiteraard. Dat geld kun je dan beter inzetten voor lensen/geheugen/.....

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik denk dat het grootste verschil (in samenhang met de afmeting) de battereiduur is.
(ik raad btw ook G3 aan boven G5, kheb zelf een 717 en ik schiet bijna altijd op lager Mpixel dan 5)

...gamen blijft leuk...

• Tribbles
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-02 20:33
Ik zat met hetzelfde dilemma en ben voor handzaamheid gegaan, dus de S50.
Met een Luxon tasje van 7 Euro's bij de Kijkshop is het een hele handzame camera. En ja je kunt er geen externe dingen zoals flits etc op aansluiten, maar daar had ik dan die Grote analoge spiegelreflex voor....

Ik neem nu mijn camera veel vaker mee dan vroeger - dat resulteert in meer (spontane en dus leukere) foto's! :+

Live long and Prosper!

• Sheik
Selachii schreef op 16 September 2003 @ 01:32:
Ik denk dat het grootste verschil (in samenhang met de afmeting) de battereiduur is.
(ik raad btw ook G3 aan boven G5, kheb zelf een 717 en ik schiet bijna altijd op lager Mpixel dan 5)
Dat is dan wel erg jammer, dus je schiet maximaal op 3.1 megapixel met een dure 5 megapixel camera? Gemiste kans (zeker met zo'n goede lens) om het beste uit je camera te halen vind ik. Ik kan niet meer zonder die 5 megapixel ivm croppen. 4 Megapixel is ook nog voldoende, maar lager zou ik niet willen gaan.

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00

IQM

Ga voor de G5. Die macrostand gebruik je meer een gauwer dan je denkt.

Zelf heb ik een Ixus 400 -lekker compact- maar die macro stand valt enorm tegen. de minimale scherpstelafstand is 30 cm. Daar word je niet bepaald vrolijk van ...

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De IXUS 400 gaat tot 5,3 cm. Voor een bewijs: http://www.dpreview.com/r...amples/Macro/IMG_0256.jpg

Als je de zoom-stand gebruikt gaat hij inderdaad maar tot 30 cm. Vergeet je niet de camera op stand bloemetje te zetten?

TS: De G serie is absoluut (zichtbaar) beter, zoals gezegd voornamelijk vanwege de grotere lens. Maar de vraag die je jezelf zeker moet stellen is, "Wat heb ik aan een goede camera als hij te groot is om altijd bij je te hebben?" De leukste foto's maak je inderdaad op momenten dat je het het minst verwacht, en hoe kleiner de camera, hoe vaker je hem dus meeneemt. Ik zou als ik jou was zelfs voor de IXUS-400 gaan, die kun je ook in de zomer nog makkelijk bij je hebben (in je broekzak zonder tasje, wel voorzichtig doen dan).

[ Voor 41% gewijzigd door MaanBanaan op 16-09-2003 09:31 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik heb de G5 (vond het zilver van de G3 niet mooi en heb teveel geld), mijn chef heeft een S45.

Voordeel van G5:
extern aansluitbare flitser (heb er eentje in de bestelling, macrofoto's met flitser gaat niet goed omdat die te dicht op het voorwerp zit en dat dan veel te veel weerkaatst)
roteerbaar display (erg handig voor het nemen van foto's in onmogelijke hoeken en de perfecte bescherming van je display bij vervoer)
afneembare lens (handig als je echt serieus bezig wil zijn)
grotere knoppen

Voordeel S-serie:
makkelijker mee te nemen

This footer is intentionally left blank

• Karp
Tribbles schreef op 16 September 2003 @ 01:45:Ik neem nu mijn camera veel vaker mee dan vroeger - dat resulteert in meer (spontane en dus leukere) foto's! :+
En dat vind ik nou erg belangrijk voor een digitale camera ^_^

• Sheik
Als je nog even geduld hebt, dan ligt de G6 al voor je klaar.

-6.5 miljoen pixels
-5 keer optische zoom
-meer informatie volgt

-Verwacht eind december

Foto Konijnenberg heeft ofwel NU al een primeur, of hebben een ontbetrouwbare bron.

• Karel2001
wel het is de G5 geworden! bedankt voor alle info. Zo nu even uitpakken en spelen :9

• BaRF
  • Laatst online: 26-02 16:37

BaRF

bijna kerst

ecageman schreef op 15 September 2003 @ 17:16:
Sheik heeft gelijk. Mocht je geneigd zijn om de G5 te kopen, dan zou ik eerder naar de G3 kijken. De G5 heeft namelijk wel een megapixel meer, maar heeft ook meer ruis. Die ene megapixel heb je naar mijn mening niet nodig, omdat 4 megapixels al voldoende is voor de meeste mensen. Daarnaast is de G3 gelijk aan de G5, behalve de prijs uiteraard. Dat geld kun je dan beter inzetten voor lensen/geheugen/.....
de G5 veel ruis? Ik heb deze gemaakt met 10seconden sluitertijd, maar ik vind die ruis wel heel erg meevallen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalgrey.com/gfx/foto/barf/canong5/IMG_0159_t.jpg

edit: ohja, Karel: gefeliciteerd met een geweldige cam :)

[ Voor 11% gewijzigd door BaRF op 18-09-2003 22:44 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Karel2001
jeetje man wat een mooie foto...die kleuren! kan niet wachten om te beginnen met spelen...alleen eerst effe een NL of UK manual vinden ;)

• BaRF
  • Laatst online: 26-02 16:37

BaRF

bijna kerst

Karel2001 schreef op 18 September 2003 @ 22:34:
jeetje man wat een mooie foto...die kleuren! kan niet wachten om te beginnen met spelen...alleen eerst effe een NL of UK manual vinden ;)
merci :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1